Τι κάνει ένας διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού;
Ένας διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού (HR) είναι υπεύθυνος για την πρόσληψη, τη συνέντευξη και την πρόσληψη νέου προσωπικού, καθώς και ως σύνδεσμος μεταξύ των υπαλλήλων και της διοίκησης της εταιρείας. Αυτός ο ρόλος είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη και την εφαρμογή σχεδίων και διαδικασιών, όπως οι πολιτικές προσωπικού και η επίβλεψη του έργου του τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού. Ένας διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού έχει διάφορες ευθύνες που σχετίζονται με το συντονισμό των διοικητικών λειτουργιών ενός οργανισμού, όπως:
- Διεξαγωγή νέων προσανατολισμών εργαζομένων και συνεντεύξεων εξόδου
- Σύνταξη περιγραφών θέσεων εργασίας και τοποθέτηση αγγελιών θέσεων εργασίας
- Ανάλυση και ενημέρωση του προϋπολογισμού μισθών της εταιρείας
- Σύσταση νέων πολιτικών και διαδικασιών προσωπικού, ανάλογα με τις ανάγκες
- Ανάπτυξη στόχων και γενικότερα στόχων του τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού
- Προγράμματα επιμόρφωσης
- Σχέδια για κάλυψη θέσεων-αντικατάστασης
- Τεχνικές ενίσχυσης της απόδοσης- παραγωγικότητας
- Φροντίδα για την ικανοποίηση του προσωπικού
- Προτείνει οριζόντιες και κατακόρυφες μετακινήσεις τους σε θέσεις εργασίας για τη βελτίωση της αποδοτικότητας ή την απομάκρυνσή τους από την εταιρεία.
Εκπαίδευση
Ενώ ορισμένες εταιρείες μπορεί να επιτρέψουν την εμπειρία ως υποκατάστατο ενός πτυχίου, οι θέσεις διευθυντών ανθρώπινου δυναμικού συνήθως απαιτούν πτυχίο, ιδανικά στα Οικονομικά, την Εκπαίδευση, τη Διοίκηση επιχειρήσεων ή σε έναν σχετικό τομέα με το αντικείμενο της εργασίας της εταιρείας, Νομικής, Φιλολογίας κ.ά. Οι θέσεις υψηλότερου επιπέδου, όπως ένας ανώτερος διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού, ενδέχεται να απαιτούν μεταπτυχιακό τίτλο στο Ανθρώπινο Δυναμικό ή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA). Η συμμετοχή σε συνέδρια και επιπλέον πιστοποιήσεις πάντα είναι ένα επιπλέον προσόν για να ανταποκριθεί κάποιος καλύτερα στο ρόλο του.
Η Εταιρεία Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού (SHRM), για παράδειγμα, περιλαμβάνει εκπαιδευτικές ευκαιρίες όπως πιστοποιήσεις και συνέδρια. Η ενημέρωση σχετικά με τις τελευταίες ιδέες στον κλάδο σας μπορεί να προσθέσει σημαντική αξία σε έναν οργανισμό. Ενδεικτικά αναφέρουμε τρεις από τις πιο συνηθισμένες πιστοποιήσεις που μπορεί να κάνουν και τη διαφορά στην επαγγελματική σας πορεία και εξέλιξη.
- Επαγγελματίας Ανθρώπινου Δυναμικού (PHR)
- Πιστοποιημένος Ειδικός Παροχών Απασχόλησης (CEBS)
- Πιστοποιημένος επαγγελματίας HR(SHRM-CP) ή Ανώτερος Πιστοποιημένος επαγγελματίας(SHRM-SCP) που προσφέρονται από την Εταιρεία Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού (SHRM)
Δεξιότητες
Οι δεξιότητες που αποτελούν το κλειδί για την επιτυχία στο ρόλο του διευθυντή ανθρώπινου δυναμικού περιλαμβάνουν.
- Διαπροσωπικές δεξιότητες και γενικότερα επικοινωνιακές δεξιότητες
- Γραπτή επικοινωνία
- Ομαδικότητα
- Οργανωτικότητα-Διαχείριση χρόνου και εργασιών –
- Τεχνικές δεξιότητες(χρήση προγραμμάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών αλλά και λογισμικού HR
- Ηγετικές ικανότητες
- Οργανωτικές δεξιότητες
- Διαπραγματευτικές ικανότητες
- Διαχείριση εντάσεων
- Ανεπτυγμένο αίσθημα δικαιοσύνης
- Γνώσεις στα οικονομικά
Κάποιος που επιθυμεί να ασχοληθεί με τη διοίκηση ανθρώπινων πόρων έχει τη δυνατότητα να βρεθεί στο τμήμα του ανθρώπινου δυναμικού ως βοηθός αρχικά και στην πορεία με την εξειδίκευση του και τις δεξιότητες του να βρεθεί σε θέση διευθυντή.
Μία θέση που έχει ευθύνες και ένταση αλλά εάν οι δεξιότητες και οι επιθυμίες σου σε κατευθύνουν σε αυτό τον τομέα εργασίας δεν έχεις παρά να το τολμήσεις, στο χέρι σου είναι.
Να θυμάσαι οι δεξιότητες μας ενισχύονται και εξελίσσονται με το χρόνο και η εργασιακή εμπειρία βοηθάει στον ρόλο αυτό διότι αντιλαμβάνεσαι και βιωματικά πως λειτουργούν τα πράγματα από διαφορετική θέση. Μία πορεία που σε οδηγεί στις καλύτερες επιλογές, στρατηγικές και πολιτικές που μπορείς να εφαρμόσεις. Αυτή είναι και η επιτυχία στους εργασιακούς χώρους: να επιθυμείς να μαθαίνεις και να εξελίσσεσαι.
Σύνταξη: Ζωγραφιά Βακάλογλου, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας | EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας