Online Σεμινάριο στις 13/2 : Δυσορθογραφία, Δυσγραφία: Αντιμετώπιση, Διαχείριση και Υποστήριξη
Περιληπτικά για το σεμινάριο
Το παρόν πρόγραμμα αφορά στη διεξοδική μελέτη της Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας ως κατηγορίας των Ειδικών Μαθησιακών Διαταραχών στη Γλώσσα και δη στον γραπτό λόγο μέσω της εξέτασης των θεωρητικών μοντέλων, της αιτιολογίας, της συμπτωματολογίας και της ειδικής αντιμετώπισης.
Η εν λόγω διαταραχή απαιτεί ειδική διάγνωση και διδακτική, που συνάδει με το μαθησιακό και νευρο-ψυχολογικό προφίλ των μαθητών που έχουν διαγνωστεί με Δυσορθογραφία – Δυσγραφία. Τα μαθησιακά αποτελέσματα αφορούν στην απόκτηση γνώσεων ως προς την έννοια της Διαταραχής, την ένταξη των διαταραχών αυτών στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και την απόκτηση δεξιοτήτων ως προς την αναγνώριση και την αντιμετώπισή τους.
Σκοπός
Σκοπός του σεμιναρίου είναι η θεωρητική και πρακτική προσέγγιση της Δυσορθογραφίας και Δυσγραφίας, οι οποίες εντάσσονται στο πλαίσιο των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών. Αρχικά θα αναλυθούν συνοπτικά οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ως πεδίο των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και οι κατηγορίες τους. Στη συνέχεια, θα παρουσιαστεί η γραφή ως σημαντική δεξιότητα και η σημασία της στον γενικό εγγραμματισμό. Θα εξεταστούν οι δύο διαταραχές εννοιολογικά και θα παρουσιαστούν οι μορφές τους μέσω δειγμάτων γραφής και ανάλυσης περιπτώσεων. Θα παρουσιαστεί η αιτιολογία τους και οι επιμέρους ψυχο-φυσιολογικοί μηχανισμοί που επιδρούν σε αυτές. Στο πρακτικό μέρος θα εξεταστούν οι πρώιμες ενδείξεις και η συμπτωματολογία της Δυσορθογραφίας και της Δυσγραφίας και θα παρουσιαστούν τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα αξιολόγησης, που στοιχειοθετούν την εικόνα της διαταραχής. Τέλος, θα αναλυθούν οι τεχνικές εκπαιδευτικής παρέμβασης σε εξατομικευμένο επίπεδο. Οι διδακτικές τεχνικές αφορούν στα ακόλουθα: − Εμπλουτισμένη εισήγηση, − Ατομικές εργασίες, − Προβολή εποπτικού υλικού, − Παρουσίαση εργαλείων και περιπτώσεων
Η σπουδαιότητα του αντικειμένου αφορά στην ειδική αξιολόγηση και παρέμβαση που απαιτεί η Δυσορθογραφία-Δυσγραφία. Η μελέτη του αντικειμένου βοηθά τους ειδικούς ψυχικής υγείας, εκπαιδευτικούς και γονείς να διακρίνουν και να εντοπίσουν τα συμπτώματα αυτής της Ειδικής Διαταραχής και να μπορέσουν να παραπέμψουν ή να παρέμβουν διορθωτικά στη διαταραχή.
Σε ποιους απευθύνεται;
Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Γενικής και Ειδικής Αγωγής όλων των βαθμίδων, που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να αποκτήσουν μία βαθύτερη κατανόηση της Δυσορθογραφίας-Δυσγραφίας και των επιπτώσεών τους στη μαθησιακή διαδικασία. Επίσης, απευθύνεται σε ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κ.α. που συνεργάζονται με παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και αναζητούν πρακτικούς τρόπους για την αποτελεσματικότερη υποστήριξή τους. Τέλος, απευθύνεται σε φοιτητές παιδαγωγικών σχολών, που ενδιαφέρονται να λάβουν γνώσεις για το αντικείμενο και γονείς που επιδιώκουν να κατανοήσουν τις δυσκολίες του παιδιού τους και να κατευθυνθούν προς ειδική καθοδήγηση και παρέμβαση.
Τι θα κερδίσω με τη συμμετοχή μου;
Μετά την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης, αναμένεται οι συμμετέχοντες:
α. να παρουσιάζουν την έννοια της Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας
β. να περιγράφουν την Δυσορθογραφία – Δυσγραφία ως Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή
γ. να αναγνωρίζουν τις μορφές της Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας
δ. να αναγνωρίζουν τους αιτιογενείς παράγοντες της Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας
ε. να εφαρμόζουν αξιολογητικό πλάνο αναγνώρισης της Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας
στ. να εφαρμόζουν και να σχεδιάζουν δραστηριότητες παρέμβασης.
Για περισσότερες πληροφορίες και για την εγγραφή σας δείτε εδώ