Η διδασκαλία και η αξιολόγηση του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία Γ΄ Λυκείου» (σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές των πανελληνίων)
Διήμερη Διαδικτυακή Επιμόρφωση
Περιγραφή
Το σεμινάριο επιχειρεί να φωτίσει τις δραστικές αλλαγές που δρομολογήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2019-2020 τόσο στη διδασκαλία όσο και στην αξιολόγηση του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γ΄ Λυκείου» με τα καινούρια Προγράμματα Σπουδών και τις νέες οδηγίες διδασκαλίας. Επιπλέον, εστιάζεται στον νέο –ενιαίο- τρόπο αξιολόγησης του μαθήματος στις Πανελλαδικές εξετάσεις και στα θέματα, τα οποία απαιτούν νέες δεξιότητες και κυρίως άσκηση της κριτικής σκέψης των μαθητών/τριών.
Στο σεμινάριο θα συνδυαστεί η θεωρία με την πράξη. Θα διασαφηνιστούν στοιχεία θεωρίας και θα σχολιαστούν διδακτικά και αξιολογικά παραδείγματα. Συγκεκριμένα θα παρουσιαστούν:
α) Οι βασικές γλωσσολογικές και παιδαγωγικές αρχές πάνω στις οποίες βασίζεται το νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας στη Γ΄ Λυκείου (Κριτικός Γραμματισμός, Θεωρία των πολυγραμματισμών-Πολυτροπικότητα) καθώς και οι νέοι σκοποί, στόχοι και διδακτικές πρακτικές.
β) Το θεωρητικό υπόβαθρο στο οποίο δομείται το Πρόγραμμα Σπουδών της Λογοτεχνίας (οι αναγνωστικές θεωρίες), οι νέοι σκοποί και στόχοι της διδασκαλίας του μαθήματος με την εισαγωγή του αδίδακτου λογοτεχνικού κειμένου στις Πανελλαδικές εξετάσεις και τη μεθοδολογία του ερμηνευτικού διαλόγου.
γ) Οι νέοι τύποι ερωτήσεων της τρίωρης εξέτασης και οι απαιτήσεις τους.
Στο πλαίσιο της «πράξης», το σεμινάριο στοχεύει:
α) Στον σχεδιασμό και ανασχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης διδακτικής ενότητας και ενός ολοκληρωμένου κριτηρίου αξιολόγησης.
β) Στον σχολιασμό διδακτικών παραδειγμάτων
γ) Στη διόρθωση αυθεντικών γραπτών και συζήτηση των κριτηρίων αξιολόγησης.