Η ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης όρος για τη συμμετοχή του ΣΥΡΙΖΑ στο διάλογο για την Παιδεία
Σε καλό κλίμα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Φίλη με την υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, στο πλαίσιο του διαλόγου για την Παιδεία. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε έπειτα από αίτημα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, ενόψει των δρομολογούμενων αλλαγών που προωθεί η κυβέρνηση στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης προέκυψαν κρίσιμα συμπεράσματα σχετικά με το σχεδιασμό του υπουργείου για το επόμενο διάστημα. Όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην επαναφορά πτυχών του «νόμου Διαμαντοπούλου», με έμφαση στις αρμοδιότητες των Συμβουλίων Ιδρύματος και τον τρόπο εκλογής του Πρυτανικού σχήματος. Ακόμα, προωθούνται ρυθμίσεις που προβλέπουν τη μερική σύνδεση της αξιολόγησης με τη χρηματοδότηση των ΑΕΙ, τις διαγραφές των φοιτητών και τη μείωση των εισακτέων με την επαναφορά της «βάσης του 10».
Όσον αφορά την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η κυβέρνηση προχωρά με καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των 4.500 μόνιμων διορισμών στην ειδική αγωγή, δίχως ακόμα να έχει ρυθμίσει την ίδρυση οργανικών θέσεων και χωρίς να έχει μεριμνήσει για την κατανομή των εκπαιδευτικών ανά βαθμίδα, κλάδο και ειδικότητα. Ωστόσο, καμία δέσμευση δεν υπήρξε για τους 10.500 μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση, παρά το γεγονός ότι για το τρέχον σχολικό, οι προσλήψεις αναπληρωτών έχουν ξεπεράσει 34.000.
Επίσης στη συζήτηση τέθηκαν ζητήματα που αφορούν στην επαγγελματική εκπαίδευση και επισημάνθηκε η ανάγκη της απρόσκοπτης συνέχισης του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» και της «Μαθητείας».
Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ στις δηλώσεις που παραχώρησε μετά το τέλος της συνάντησης τόνισε πως «θέλουμε το διάλογο, ωστόσο ήδη έχουν ψηφιστεί σημαντικές διατάξεις για την Παιδεία χωρίς να έχει υπάρξει πολιτικός και κοινωνικός διάλογος και χωρίς να έχει συνεδριάσει η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής».
Υπογράμμισε επίσης πως «η μείωση του προϋπολογισμού για την Παιδεία κατά 0.1% του ΑΕΠ είναι αποτρεπτική για τις προσλήψεις, τους διορισμούς και την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού συστήματος».