Από το βήμα της ΔΕΘ, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ομολόγησε πως η πρόσφατη κατάργηση του Ακαδημαϊκού Ασύλου δε σχετίζεται με την «καταπολέμηση της παραβατικότητας», αλλά με τη διευκόλυνση της μετατροπής των ελληνικών Πανεπιστημίων σε επιχειρηματικά κέντρα. Στο ίδιο μήκος κύματος, αναφέρθηκε στην απελευθέρωση της χρηματοδότησης των ερευνητικών προγραμμάτων, «έκλεισε το μάτι» στην παγίωση και αύξηση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά, ενώ μίλησε ανοιχτά για έσοδα που θα προκύψουν από τα δίδακτρα των ξενόγλωσσων τμημάτων.
Καμία αναφορά δεν έγινε για την αναγκαία αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης του εκπαιδευτικού συστήματος με τον κο Μητσοτάκη να αποδεικνύεται μνημονιακότερος των μνημονίων, συνεχίζοντας το έργο των δανειστών σχετικά με την απόσυρση της Πολιτείας από τις βασικές χρηματοδοτικές της υποχρεώσεις.
Ο Πρωθυπουργός μιλά με θέρμη για την επίσκεψη του στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Eindhoven, ωστόσο παραβλέπει πως η Ολλανδία δαπανά το 5% του ΑΕΠ για την εκπαίδευση, ενώ η χώρα μας βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης. Σημειώνεται πως την τριετία 2016-2018, καταγράφηκε αύξηση των δαπανών της τάξης του 2.9% του ΑΕΠ. Ωστόσο, την πενταετία 2009-2015 μειώθηκαν κατά 34%, ενώ το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Σταθερότητας της ΝΔ το 2014, προέβλεπε 1 δις ευρώ λιγότερα (1.9 % του ΑΕΠ).
Επίσης, καμία αναφορά δεν έγινε για τις μεγάλες εκπαιδευτικές ανάγκες που έχουν προκύψει από τη χρόνια υποστελέχωση του δημόσιου σχολείου και την εφαρμογή του ψηφισμένου κανόνα 1:1 στις αποχωρήσεις-προσλήψεις. Ο κόσμος της εκπαίδευσης περίμενε να ακούσει το νέο Πρωθυπουργό να αναφέρεται στις αναγκαίες προσλήψεις που απαιτούνται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Όπως προκύπτει, το καθεστώς αδιοριστίας παρατείνεται επ’ αόριστον και ακυρώνονται οι προγραμματισμένες 10.500 προσλήψεις της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Την ίδια στιγμή παρατηρούνται χαρακτηριστικές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της διαδικασίας 4.500 μόνιμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή.
Από την επικείμενη νεοφιλελεύθερη επίθεση δεν εξαιρείται η Επαγγελματική Εκπαίδευση και η Δημόσια Κατάρτιση, όπου εξαγγέλθηκε η άνευ όρων διασύνδεση με την αγορά και την κερδοφορία. Στην κατεύθυνση αυτή προωθείται η ίδρυση πρότυπων ΕΠΑΛ με