Διαδικτυακό Σεμινάριο
Μέσα από το συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα, θα πραγματοποιηθεί μια θεωρητική εισαγωγή των εκπαιδευτικών στις σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις στη διδασκαλίας της δεύτερης/ξένης γλώσσας με ιδιαίτερη έμφαση: α) στην προσέγγιση CLIL/Content and Language Integrated Learning, β) στον σχεδιασμό παιγνιωδών δραστηριοτήτων προφορικού και γραπτού λόγου και γ) στην καλλιέργεια στρατηγικών αποτελεσματικής επικοινωνίας. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί θα εστιάσουν στον διδακτικό σχεδιασμό και θα αναστοχαστούν σε σχέση με δραστηριότητες που χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία και εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος.
Στόχος Επιμόρφωσης
Με την παρακολούθηση και ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος, οι συμμετέχοντες
- θα εξοικειωθούν με προσεγγίσεις και μεθόδους διδασκαλίας που μπορούν να εφαρμοστούν κατά τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας σε περιβάλλοντα με δίγλωσσους μαθητές ή μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία.
- θα έρθουν σε επαφή με στρατηγικές κατανόησης/παραγωγής προφορικού λόγου δίγλωσσων μαθητών ή μαθητών με μεταναστευτικό προφίλ καθώς επίσης και με τεχνικές ενίσχυσης στρατηγικών και των αντίστοιχων γλωσσικών δεξιοτήτων.
- θα συνειδητοποιήσουν τη σημασία του κατάλληλου διδακτικού σχεδιασμού στην ολιστική καλλιέργεια της δεύτερης/ξένης γλώσσας
- θα αναγνωρίσουν τον ρόλο του μαθησιακού περιβάλλοντος στην καλλιέργεια των γλωσσικών δεξιοτήτων και στρατηγικών αποτελεσματικής επικοινωνίας των μαθητών στη δεύτερη/ξένη γλώσσα.
Σε ποιους απευθύνεται
- Εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγούς και βρεφονηπιοκόμους που διδάσκουν σε τάξεις με μαθητές από άλλα πολιτισμικά και γλωσσικά πλαίσια.
- Αδιόριστους εκπαιδευτικούς όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων και επιθυμούν να ενδυναμώσουν το βιογραφικό τους
- Προπτυχιακούς & Μεταπτυχιακούς φοιτητές, καθώς επίσης και απόφοιτούς ΙΕΚ, οι οποίοι επιθυμούν να εμβαθύνουν στην εκπαίδευση μαθητών από άλλα πολιτισμικά πλαίσια.
- Εκπαιδευτικούς, οι οποίοι τελούν υπό απόσπαση στο εξωτερικό και επιθυμούν να διδάξουν την ελληνική γλώσσα
- Κάθε ενδιαφερόμενο που ενδιαφέρεται να επιμορφωθεί σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο σε θέματα διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.