Open Close

Συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολείο: Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις

13. Συναισθηματικές Δυσκολίες_Webinar_11_11_17

Πληροφορίες-Εγγραφές

Η παρούσα επιμόρφωση παρουσιάζει το θέμα των συναισθηματικών δυσκολιών των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, καθώς και των τρόπων με τους οποίους οι δυσκολίες αυτές εκδηλώνονται μέσα από διάφορες μορφές προβληματικής συμπεριφοράς. Ο επιμορφούμενος καταρτίζεται πάνω στο θέμα της παθολογίας και των ορίων που πρέπει να τίθενται ανάμεσα στο ποια συμπεριφορά είναι αποδεκτή στο σχολείο και πότε ο εκπαιδευτικός οφείλει να εκδηλώσει τον προβληματισμό και την ανησυχία του σχετικά με μια μαθητική συμπεριφορά. Περιγράφονται σε δύο ενότητες τα προβλήματα που εξωτερικεύονται (μέσα από έκδηλη, παρατηρήσιμη συμπεριφορά) και τα συναισθηματικά προβλήματα που εσωτερικεύονται και μπορεί να είναι πιο δύσκολα ανιχνεύσιμα, αλλά μπορεί να αποτελέσουν σημαντικό κίνδυνο για την ψυχική υγεία του μαθητή. Το σεμινάριο αυτό δίνει για κάθε πρόβλημα την γενική περιγραφή, τη βασική συμπτωματολογία και τα αίτια του κάθε προβλήματος. Ταυτόχρονα παρουσιάζονται διάφορες τεχνικές αντιμετώπισης και παρέμβασης στο χώρο του σχολείου, με έμφαση στην ενσυναίσθηση, την καλλιέργεια της συναισθηματικής ευφυίας και τη σωστή συνεργασία της οικογένειας με τους εκπαιδευτικούς και άλλους επιστήμονες που ενδέχεται να εμπλακούν στη σωστή διαχείριση των προβλημάτων συμπεριφοράς των μαθητών.

Στόχος Επιμόρφωσης

Αυτό το επιμορφωτικό σεμινάριο στοχεύει να προσφέρει θεωρητική κατάρτιση σχετικά με ένα εύρος από συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα εσωτερικευμένης και εξωτερικευμένης έκφρασης των δυσκολιών αυτών. Θα γίνει περιγραφή των προβλημάτων που συναισθάνονται οι μαθητές σε κάθε βαθμίδα καθώς και θα παρουσιαστεί η αιτιολογία αυτών, με το σκεπτικό ότι η αντιμετώπισή τους χρειάζεται να στοχεύει στα βαθύτερα αίτιά τους. Ταυτόχρονα οι επιμορφούμενοι θα λάβουν μια σειρά από εργαλεία και τεχνικές αντιμετώπισης, τα οποία μπορούν να εφαρμόσουν στη δική τους εκπαιδευτική πράξη. Στόχος είναι να δοθεί ένας συνδυασμός θεωρητικής και πρακτικής προσέγγισης του φαινομένου, καθώς και η ευκαιρία απάντησης πιο συγκεκριμένων ερωτημάτων των συμμετεχόντων.

Τα συναισθηματικά προβλήματα των μαθητών είναι συχνά μη προσβάσιμα από τους εκπαιδευτικούς. Σημαντικό είναι να τονιστεί ότι η επιμόρφωση δε στοχεύει να θέσει τους εκπαιδευτικούς σε ρόλο ειδικού που προβαίνει σε διαγνώσεις, αλλά να κατανοήσουν οι εκπαιδευτικοί ότι στο δικό τους ρόλο εμπίπτει η αναγνώριση ορισμένων χαρακτηριστικών συμπτωμάτων αλλά και η συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες, ώστε η εκπαιδευτική αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς να γίνει με διεπιστημονικό τρόπο που σέβεται την οριοθέτηση του επαγγέλματός τους.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που ενδιαφέρονται να καταρτιστούν σχετικά με τον συναισθηματικό κόσμο των μαθητών τους και που επιθυμούν να ενημερωθούν για το πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να αντιμετωπίσει στα πλαίσια του σχολείου τα προβλήματα συμπεριφοράς που προκύπτουν. Επιπρόσθετα η θεματολογία ενδιαφέρει και ειδικούς παιδαγωγούς, καθώς τα προβλήματα συμπεριφοράς και οι τρόποι αντιμετώπισης αφορούν και την ειδική αγωγή. Το θεωρητικό υλικό και η ψυχοπαιδαγωγική αντιμετώπιση που προτείνεται αφορούν και τους σπουδαστές ή επαγγελματίες ψυχικής υγείας, αλλά και τους γονείς που χρειάζονται κατάρτιση, προκειμένου να μάθουν περισσότερα για την παιδική και εφηβική συμπεριφορά καθώς και για επιστημονικά άρτιους τρόπους αντιμετώπισης προβλημάτων.

Comments are closed.