Το σεμινάριο επικεντρώνεται σε καίρια ζητήματα εκπαίδευσης μαθητών, με σύνδρομο Down καθώς και με τη διάγνωση της ελαφριάς ή μέτριας Νοητικής Αναπηρίας, που φοιτούν σε περιβάλλοντα συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Στην Ελλάδα, περίπου το 18% των μαθητών με αναπηρίες που βρίσκονται στις γενικές τάξεις, είναι με Νοητική Αναπηρία και σύνδρομο Down. Τα παιδιά με τα παραπάνω είδη διαγνώσεων – σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα- μπορούν και ενδείκνυται να φοιτούν στη γενική εκπαίδευση. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ουσιαστική ένταξη αυτών των παιδιών είναι η ύπαρξη υποστηρικτικής βοήθειας, καθώς και ο σχεδιασμός ειδικού αναλυτικού προγράμματος που θα λαμβάνει υπόψη τόσο τα ατομικά χαρακτηριστικά όσο και τις μαθησιακές ιδιαιτερότητες τους.
Στόχος Επιμόρφωσης
Στόχος της παρούσας επιμόρφωσης, είναι να ενημερωθούν οι συμμετέχοντες για σημαντικά ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση μαθητών με Νοητική Αναπηρία και σύνδρομο Down, που βρίσκονται σε γενικά σχολεία. Βέβαια, παρά τις αλλαγές και τις ρυθμίσεις που έχουν γίνει σύμφωνα με νομοθετικές παρεμβάσεις, η πλήρης φοίτηση αυτών των παιδιών όπως και άλλων μαθητών με άλλου είδους διαγνώσεις στις γενικές τάξεις δεν είναι απρόσκοπτη και χωρίς δυσκολίες. Μετά το τέλος του σεμιναρίου, οι επιμορφούμενοι προσδοκάται να έχουν αποκτήσει: (α) Το βασικό θεωρητικό υπόβαθρο για το σύνδρομο Down και τη Νοητικά Αναπηρία, (β) το σχεδιασμό εξατομικευμένου προγράμματος διδασκαλίας προσαρμοσμένου στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές, ανάγκες των παιδιών με τις παραπάνω διαγνώσεις (γ) πρακτικές δεξιότητες για την ανάπτυξη κοινωνικών, ακαδημαϊκών και συναισθηματικών δεξιοτήτων μαθητών με Σύνδρομο Down και με Νοητική Αναπηρία που βρίσκονται εντός του περιβάλλοντος της «συνηθισμένης» τάξης.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής που φοιτούν στις τάξεις τους μαθητές με σύνδρομο Down και με Νοητική Αναπηρία. Επίσης και σε φοιτητές που προσδοκούν να εργαστούν στο χώρο της εκπαίδευσης και θέλουν να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να μπορούν να υποστηρίζουν παιδιά με τα παραπάνω είδη διαγνώσεων. Παράλληλα, το σεμινάριο αφορά και ειδικούς επαγγελματίες (π.χ ψυχολόγους, εργο-λογόθεραπευτές κ.ά) οι οποίοι εμπλέκονται στην εκπαίδευση αυτών των παιδιών. Επιπρόσθετα, η επιμόρφωση απευθύνεται και σε γονείς παιδιών με σύνδρομο Down και με Νοητική Αναπηρία, ώστε να κατανοήσουν τον τρόπο που εκπαιδεύεται το παιδί τους εντός της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, αλλά και για να πάρουν ανατροφοδότηση, με σκοπό να έχουν πιο υποστηρικτικό και καθοδηγητικό ρόλο.
Το συγκεκριμένο σεμινάριο πραγματοποιείται και στην ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και στην ΑΘΗΝΑ