Η επίσημη έναρξη λειτουργίας της Επώνυμης Έδρας Ποντιακών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ θα πραγματοποιηθείαύριο, Τετάρτη 31 Μαΐου 2017 και ώρα 17:00, στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ. Η Έδρα θα λειτουργήσει με την υποστήριξη του Φιλανθρωπικού Ιδρύματος «Ιβάν Σαββίδης».
Οι βασικοί στόχοι της Επώνυμης Έδρας Ποντιακών Σπουδών περιλαμβάνουν την έρευνα, τη μελέτη και τη συστηματική καταγραφή της ιστορίας και του πολιτισμού του γεωγραφικού Πόντου κατά τους Νεότερους Χρόνους (από την άλωση της Κωνσταντινούπολης και έπειτα) και τη διδασκαλία της ιστορίας του Ποντιακού Ελληνισμού κατά την ίδια περίοδο. Η Έδρα θα συνδεθεί με τις δομές, τα προγράμματα σπουδών και τα ερευνητικά προγράμματα που υφίστανται ήδη στα ελληνικά πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα, καθώς επίσης θα συντονίσει, θα συστηματοποιήσει και θα καθοδηγήσει την έρευνα, ιδιαίτερα στο πεδίο του Ελληνισμού του Πόντου.
Στην τελευταία συνεδρίαση της Συγκλήτου επικυρώθηκε η εισήγηση της αρμόδιας Επιτροπής της Φιλοσοφικής Σχολής, και για τη θέση εκλέχθηκε -σύμφωνα με όλες τις προβλεπόμενες νόμιμες διαδικασίες- ο κ. Κυριάκος Χατζηκυριακίδης.
Ο κ. Χατζηκυριακίδης έχει συγγράψει 3 μονογραφίες σε θέματα οικονομικής ιστορίας του Πόντου και δημοσιεύσει ικανό αριθμό άρθρων σε έγκριτα περιοδικά της ημεδαπής και αλλοδαπής, καθώς επίσης και σε πρακτικά Ελληνικών και Διεθνών Συνεδρίων. Επιπρόσθετα, έχει συμβάλει στη σύνταξη και επιμέλεια τεσσάρων ιστορικών Λευκωμάτων που αφορούν σε δραστηριότητες των προσφύγων από τον Πόντο στην Ελλάδα, ενώ έχει επιμεληθεί και της έκδοσης τεσσάρων τόμων που αφορούν στην ιστορία του Πόντου.
Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα της εκδήλωσης θα πραγματοποιηθεί με τη συμμετοχή της κ. Μελίνας Ασλανίδου και των αδελφών Κωνσταντίνου και Ματθαίου Τσαχουρίδη.
Στην είσοδο της Αίθουσας Τελετών του ΑΠΘ θα παρουσιάζεται η θεματική έκθεση «Η Παιδεία στον Πόντο» από τη συλλογή του κ. Στέργιου Θεοδωρίδη «Εν Πόντω-Συμβολή στη Μνήμη».
Η εκδήλωση τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κυρίου Προκοπίου Παυλόπουλου.
Η εκδήλωση είναι ανοιχτή για το κοινό.