Ένα ταξίδι στη γνώση, μέσα από τα εκθέματα και τις συλλογές του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Αξιούπολης, είχαν την ευκαιρία να κάνουν οι μαθητές των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων των σχολικών μονάδων του Δήμου Παιονίας.
Την εκπαιδευτική επίσκεψη διοργάνωσε ο Σχολικός Σύμβουλος της 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Κιλκίς, Γιάννης Τρικαλιώτης, σε συνεργασία με τους Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων του Κέντρου Φιλοξενίας Προσφύγων της Νέας Καβάλας, Γρηγόρη Γαφειρόπουλο και Γιώργο Ευθυμιάδη.
Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Αξιούπολης άνοιξε τις πόρτες του στους μικρούς και μεγάλους μαθητές για να τους προσφέρει μια συναρπαστική εμπειρία βιωματικής μάθησης, προωθώντας παράλληλα την ανάπτυξη της περιβαλλοντικής συνείδησης όσων παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία αρχικά να γνωρίσουν χαρακτηριστικά είδη της χλωρίδας και της πανίδας της ευρύτερης περιοχής (Πάικο, Κερκίνη, Μπέλες) και να σχηματίσουν μια σαφή εικόνα για το φυσικό περιβάλλον, καθώς μέσα από τις συλλογές του Μουσείου καταγράφονται εναργώς τα οικοσυστήματα των περιοχών αυτών. Το ενδιαφέρον των μαθητών μαγνήτισε η συλλογή των λεπιδόπτερων, η οποία περιλαμβάνει 124 από τις σπανιότερες πεταλούδες του πλανήτη. Οι μαθητές επισκέφτηκαν ακόμη τις αίθουσες της Παλαιοντολογίας, της Γεωλογίας, αλλά και της Ορυκτολογίας, στις προθήκες της οποίας θαύμασαν εντυπωσιακά εκθέματα επιλεγμένων ορυκτών.
Οι μαθητές με την καθοδήγηση του προσωπικού του Μουσείου και βοηθούμενοι από τους δασκάλους τους κινήθηκαν στις αίθουσες των συλλογών, ερεύνησαν, ανακάλυψαν και συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας. Στο τέλος εφάρμοσαν όλα όσα είδαν, άκουσαν και γνώρισαν μέσα από ένα περιβάλλον διαδραστικών εφαρμογών με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στις ΔΥΕΠ, ενώ η μεταφορά τους εξασφαλίστηκε με τα λεωφορεία και τους συνοδούς του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης. Σημαντική ήταν και τη συμβολή του διερμηνέα της οργάνωσης “ΜΕΤΑδρασις”, ο οποίος προσέφερε τις υπηρεσίες του μεταφράζοντας τις οδηγίες από τα ελληνικά στα αραβικά.