Βιωματικό Εργαστήριο
3-4 Δεκεμβρίου | Αθήνα
Η καλλιέργεια ορισμένης αντίληψης και άποψης για τον κόσμο που μας περιβάλλει, η ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η δυνατότητα της αποτελεσματικής επικοινωνίας, παρ΄όλο που αναφέρονται στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, δεν γίνονται πράξη. Η μαθησιακή διαδικασία παραμένει, σε έναν βαθμό, μηχανική και (ετερο-) καθοριζόμενη από το εκάστοτε πρόγραμμα σπουδών, χωρίς να αφήνει περιθώριο ούτε στους μαθητές, ούτε στον δάσκαλο να αναλάβουν την ευθύνη για την πορεία της μάθησης.
Στη σύγχρονη μαθητοκεντρική διδασκαλία: α) ο μαθητής έχει την ευκαιρία να κινητοποιείται και να διερευνά ιδέες, οικοδομώντας παράλληλα τη γνώση στηριζόμενος σε δικές του προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες, β) η κοινωνική διάδραση και όλοι οι τύποι λεκτικών ανταλλαγών έχουν ιδιαίτερη σημασία για την καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων, την ικανότητα συνεργασίας και τη γενικότερη ενδυνάμωση, και γ) η μάθηση αναμένεται να είναι μεστή νοήματος (meaningful) και να επιτελείται αυθεντικά και όχι μηχανικά. Έχει αποδειχθεί ότι μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο διδασκαλίας αναπτύσσεται ένας αυριανός πολίτης με ταυτότητα και δεξιότητες ζωής (life skills) που διαμορφώνουν μια θετική και δραστήρια στάση ζωής.
Στόχος Επιμόρφωσης
Η βιωματική μορφή του εργαστηρίου έχει σχεδιαστεί αφενός για να συμβάλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των συμμετεχόντων και αφετέρου για να ενισχύσει με ποικίλες προτάσεις δραστηριοτήτων το «οπλοστάσιό» τους. Η ίδια η ομάδα θα λειτουργήσει ως πρότυπο με εφαρμογή όλων των παραπάνω προτάσεων, ώστε να δοθεί η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να εξοικειωθούν και να προσαρμόσουν στη συνέχεια όσα βίωσαν στο δυναμικό και στη δυναμική των δικών τους ομάδων. Οι δραστηριότητες, παιγνιώδους κυρίως φύσεως, έχουν δομηθεί με τρόπο που ακολουθεί τον ρυθμό και τις ανάγκες της ομάδας και έτσι θα πραγματοποιηθούν στοχευμένες εφαρμογές στα αντικείμενα / στο πλαίσιο που ενδιαφέρει περισσότερο τους συμμετέχοντες.
Σε ποιους απευθύνεται
Το σεμινάριο απευθύνεται σε φοιτητές παιδαγωγικών σχολών, σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και σε εκπαιδευτές ενηλίκων οι οποίοι: α) επιθυμούν να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και ικανότητες εμψύχωσης ομάδας, και β) αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους εμπλουτισμού της διδασκαλίας και των προγραμμάτων τους. Παράλληλα, απευθύνεται σε κάθε ενδιαφερόμενο που επιθυμεί να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνεί με τους γύρω του και να διαχειρίζεται ομάδες σε ποικίλα περιβάλλοντα.
Προσκεκλημένη επιμορφώτρια: Λουτριανάκη Βάλια
Φιλόλογος – Εκπαιδευτικός (Αρσάκειο Ψυχικού), DEA, υπ. Δρ, Εκπαιδεύτρια Ρητορικής και Δημιουργικής Σκέψης, Διδάσκουσα στο ΠΜΣ «Ρητορική: Θεωρία και Πράξη» (ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ), Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση
Δείτε την αναλυτική ανακοίνωση