Βιωματικό Σεμινάριο
10 – 11 Δεκεμβρίου 2016
Ολοένα και περισσότερο γίνεται λόγος για τη θέση των παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση. Έχει επανειλημμένα τονιστεί η συμβολή του θεάτρου στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της καλλιτεχνικής έκφρασης των μαθητών ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στον εκπαιδευτικό – κοινωνικοποιητικό του ρόλο. Πιο συγκεκριμένα, μάχιμοι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, θεωρητικοί και εκπαιδευτές εκπαιδευτών, που αναζητούν εναλλακτικές προσεγγίσεις για τη διδασκαλία διαφόρων μαθημάτων εντός ή εκτός του Αναλυτικού Προγράμματος, στρέφονται προς τη χρήση θεατρικών πρακτικών. Έτσι, τα τελευταία χρόνια, ο τομέας του «θεάτρου στην εκπαίδευση» και της θεατροπαιδαγωγικής μεθόδου παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη και στον ελλαδικό χώρο.
Στόχος του συγκεκριμένου βιωματικού σεμιναρίου είναι να εισάγει τους συμμετέχοντες στις βασικές αρχές, προσεγγίσεις και τεχνικές της θεατροπαιδαγωγικής μεθόδου, προκειμένου κάθε παιδαγωγός ή εμψυχωτής ομάδας να μπορεί να τη χρησιμοποιήσει με διαφορετικές μορφές: ως μορφή τέχνης με το ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων, ως εκπαιδευτικό μέσο με την αξιοποίηση θεατρικών τεχνικών, δραματοποίησης και εκπαιδευτικού δράματος για τη διδασκαλία διαφόρων μαθημάτων εντός ή εκτός του Αναλυτικού Προγράμματος και ακόμη ως εργαλείο έρευνας και κοινωνικής παρέμβασης με τη χρήση θεατρικών τεχνικών, θεατρικού παιχνιδιού, κοινωνικού θεάτρου σε δραστηριότητες για κριτική τοποθέτηση, λήψη αποφάσεων, επίλυση προβλημάτων και προσωπική έκφραση των συμμετεχόντων σε κοινωνικά θέματα.
Το βιωματικό σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, εμψυχωτές ομάδων, παιδαγωγούς και γενικότερα επαγγελματίες και σπουδαστές από τους κλάδους της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, της Ειδικής Αγωγής και της Πρόνοιας που επιθυμούν να επικαιροποιήσουν ή/και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους αναφορικά με το θέατρο στην εκπαίδευση.
Δείτε την αναλυτική ανακοίνωση του σεμιναρίου