Σκοπός
Αντικείμενο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) είναι η μεταπτυχιακή ειδίκευση επιστημόνων διαφόρων ειδικοτήτων στις Επιστήμες της Αγωγής και στην έρευνα σε σύγχρονα περιβάλλοντα διδασκαλίας και μάθησης.
Επιπλέον, το ΠΜΣ αποσκοπεί στη δημιουργία ενός ανθρώπινου δυναμικού με υψηλή τεχνογνωσία ώστε να μπορεί να
• αξιολογεί το υπάρχον παιδαγωγικό παιχνίδι και παιδαγωγικό υλικό
• σχεδιάζει παιδαγωγικό υλικό και παιχνίδι και να παράγει πειραματικά νέο
• προτείνει τρόπους διδακτικής αξιοποίησης του υπάρχοντος ή του παραγόμενου υλικού στο πλαίσιο μιας διεπιστημονικής προσέγγισης της γνώσης.
Τέλος, το ΠΜΣ στοχεύει να συμβάλει στη σύζευξη της εκπαιδευτικής έρευνας με τη διδακτική πράξη, υποστηρίζοντας τη συνεργασία και την αλλητροφοδοσία των δύο χώρων.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του ΠΜΣ οι φοιτητές και οι φοιτήτριες έχουν κατανοήσει κρίσιμες παιδαγωγικές, ψυχολογικές και κοινωνιολογικές πτυχές της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, μπορούν:
• Να σχεδιάζουν, να υλοποιούν και να αξιολογούν αναπτυξιακά κατάλληλο και καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό.
• Να διατυπώνουν και να επεξεργάζονται ένα ερευνητικό πρόβλημα εφαρμόζοντας δημιουργικά εκπαιδευτικές θεωρίες και ερευνητικές μεθόδους και να διατυπώνουν συμπεράσματα τα οποία μπορούν να υποστηριχθούν σε ένα ακαδημαϊκό πλαίσιο.
• Να αναπτύσσουν ευέλικτα μαθησιακά περιβάλλοντα, βασισμένα στην έρευνα, ώστε να ανταποκρίνονται στις ατομικές ανάγκες των παιδιών.
Διπλωματική εργασία και έρευνα
Στο πλαίσιο των διπλωματικών τους εργασιών οι φοιτητές και οι φοιτήτριες εμπλέκονται σε ερευνητικές διαδικασίες που αφορούν μία ποικιλία θεμάτων γύρω από τα αντικείμενα που θεραπεύει το ΠΜΣ. Ενδεικτικά, οι διπλωματικές εργασίες, στις οποίες αξιοποιούνται ποικίλες και σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις, αφορούν:
• την ανάπτυξη, αξιολόγηση και διδακτική αξιοποίηση παιδαγωγικού παιχνιδιού και παιδαγωγικού υλικού έντυπου, ψηφιακού και χειραπτικού
• τη διερεύνηση των αντιλήψεων και των στάσεων παιδιών και εφήβων για διάφορα θέματα, όπως: τις ΤΠΕ, , την οικογένεια, τον ‘άλλο’ καθώς και τις ποικίλες όψεις που αφορούν την ανάπτυξη της επιστημονικής σκέψης
• τη διερεύνηση των αντιλήψεων και των στάσεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
• τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και την ειδική αγωγή
• όψεις της συναισθηματικής και γνωστικής ανάπτυξης παιδιών και εφήβων
• την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη
• την αξιοποίηση του παιδικού σχεδίου ως διαγνωστικού εργαλείου και παιδαγωγικού μέσου
• τα αναλυτικά προγράμματα και τις σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις, τις κοινότητες μάθησης και τη δημιουργικότητα
• τα διάφορα αντικείμενα του εκπαιδευτικού προγράμματος, δηλαδή την ανάπτυξη γλωσσικού, μαθηματικού, επιστημονικού και ψηφιακού γραμματισμού, όπως και τη μουσειακή εκπαίδευση, τις τέχνες και την ιστορία
Τα αποτελέσματα της έρευνας των φοιτητών και φοιτητριών του ΠΜΣ έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους και έχει παρουσιαστεί σε διεθνή και ελληνικά συνέδρια όπως φαίνεται από το σχετικό αρχείο των δημοσιεύσεων http://www.ece.uth.gr/main/el/content/984-dimosieyseis
Παιδαγωγικά παιχνίδια και παιδαγωγικό υλικό έχει εκδοθεί σε συνεργασία με εκδοτικούς οίκους, ενώ μέρος αυτών προβλήθηκε με μεγάλη επιτυχία σε ειδική ημερίδα που διοργάνωσε το ΠΜΣ το 2013, http://www.ece.uth.gr/main/el/content/983-paidagogiko-paixnidi-kai-yliko…
Επαγγελματικές προοπτικές αποφοίτων
Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να απασχοληθούν σε ιδρύματα και φορείς αγωγής και εκπαίδευσης παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Επιπλέον, έχουν αναπτύξει την απαραίτητη τεχνογνωσία ώστε να μπορούν να απασχοληθούν:
• Σε εκδοτικούς οίκους
• Σε εταιρίες παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού, παιχνιδιού και εκπαιδευτικού λογισμικού
• Σε επαγγελματικά περιβάλλοντα και οργανισμούς με εκπαιδευτικό προσανατολισμό (π.χ. μουσεία, παιδικές & νεανικές βιβλιοθήκες, υπηρεσίες και οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, σε χώρους δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, κ.λπ.).
• Σε ερευνητικούς φορείς που ασχολούνται με την ανάπτυξη και την εκπαίδευση παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, καθώς και με την ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού.
Προϋποθέσεις φοίτησης
Η ολοκλήρωση του ΠΜΣ προϋποθέτει την υποχρεωτική παρακολούθηση και επιτυχή εξέταση σε 8 συνολικά μαθήματα (6 υποχρεωτικά και 2 έμφασης), καθώς και την παρακολούθηση 2 κύκλων σεμιναρίων. Επιπλέον, για την απόκτηση του τίτλου οι φοιτητές και οι φοιτήτριες εκπονούν Διπλωματική Εργασία.
Πληροφορίες: http://www.ece.uth.gr/main/el/node/787
Εισαγωγή στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών γίνονται κάθε χρόνο δεκτοί, μετά από εισαγωγικές εξετάσεις και επιλογή, είκοσι (20) πτυχιούχοι Τμημάτων Πανεπιστημίων, της ημεδαπής ή της αλλοδαπής και απόφοιτοι Τμημάτων ΤΕΙ με γνωστικά αντικείμενα συναφή προς το αντικείμενο του ΠΜΣ. Τα δίδακτρα για κάθε εξάμηνο σπουδών ανέρχονται στα 500€ [συνολικό ύψος διδάκτρων 2.000€].
Οι υποψήφιοι συμμετέχουν αρχικά σε γραπτές εξετάσεις στην αγγλική γλώσσα. Οι επιτυχόντες στην εξέταση αυτή λαμβάνουν μέρος σε γραπτές εξετάσεις στα παρακάτω τρία (3) μαθήματα: Διδακτική Μεθοδολογία, Μεθοδολογία Έρευνας και Ψυχολογία.
Όλες τις σχετικές πληροφορίες μπορείτε να τις βρείτε στην προκήρυξη των εισαγωγικών εξετάσεων του ΠΜΣ (http://www.ece.uth.gr/main/el/node/309).