Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας, προωθεί με νομοθετικές ρυθμίσεις την ένταξη και την ενσωμάτωση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο Σχολείο για όλους. Όμως, παρ” όλες τις νομοθετικές ρυθμίσεις, δεν παρατηρούνται ουσιαστικές αλλαγές στις πολιτικές, την κουλτούρα, τα αναλυτικά προγράμματα και τις πρακτικές των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ώστε να δύνανται να ανταποκριθούν στη διαφορετικότητα του κάθε μαθητή.
Η κατάσταση τούτη είναι ακόμη πιο δύσκολη στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου οι απαιτήσεις και οι δυσκολίες γιγαντώνονται για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς δεν υπάρχει η ανάλογη μέριμνα και προετοιμασία τόσο των ίδιων όσο και του εκπαιδευτικού πλαισίου.
Η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα είναι ένα δύσκολο μάθημα για όλους τους μαθητές που μεταβαίνουν από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Η δυσκολία είναι πολλαπλάσια για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, λόγω των δυσκολιών που ήδη αντιμετωπίζουν με τη γραφή, την ανάγνωση, την ορθογραφία και το συντακτικό της Νέας ελληνικής. Η δυσκολία των μαθητών στα Αρχαία ελληνικά έγκειται κυρίως στο αρχαίο κείμενο, στο πολυτονικό σύστημα, στις διαφορετικές πτώσεις των ουσιαστικών και επιθέτων και στη διαφορετική κλίση των ρημάτων. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την απουσία σχετικής βιβλιογραφίας ή βοηθητικού – υποστηρικτικού υλικού παρέμβασης, διαφοροποιημένων και προσαρμοσμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και βιβλίων καθιστούν γονείς και εκπαιδευτικούς ανήμπορους να ανταπεξέλθουν.
Στο σεμινάριο αυτό γίνεται εισαγωγικά αναφορά στις δυσκολίες ένταξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο Συμπεριληπτικό σχολείο και δη στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στο ρόλο του εκπαιδευτικού και σε στρατηγικές σχολικής και κοινωνικής ενσωμάτωσης. Κατόπιν, ακολουθεί αξιολόγηση και εκτίμηση της μαθησιακής ετοιμότητας, εντοπισμός των δυσκολιών των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο μάθημα των αρχαίων, στρατηγικές για τη διδασκαλία των Αρχαίων ελληνικών ανάλογα με την φύση των εκπαιδευτικών αναγκών, διαφοροποιημένα προγράμματα διδασκαλίας, εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα και διδασκαλία με peer training.
Το σεμινάριο θα λειτουργήσει ως βιωματικό εργαστήρι με μελέτη περιπτώσεων, δραματοποίηση, role-play και ομαδο – συνεργατικές τεχνικές. Απόρροια αυτού θα είναι οι εκπαιδευόμενοι να υιοθετήσουν μία νέα ευέλικτη στρατηγική και κουλτούρα στη διδασκαλία των Αρχαίων και να δύνανται να παραγάγουν πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό για την διδασκαλία του αρχαίου κειμένου, της γραμματικής και του συντακτικού των Αρχαίων ελληνικών προσαρμοσμένο στις ανάγκες κάθε μαθητή, μετατρέποντας τα Αρχαία σε παιχνίδι!
Το σεμινάριο απευθύνεται σε φιλολόγους, σε φιλολόγους ΕΑΕ, σε ειδικούς παιδαγωγούς, σε γονείς, σε φοιτητές αλλά και σε όλους τους ειδικούς οι οποίοι επιθυμούν να μετατρέψουν την διδασκαλία των Αρχαίων σε »Παιχνίδι», όχι μόνο για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά για όλους τους μαθητές.
- Για περισσότερες πληροφορίες δείτε την αναλυτική ανακοίνωση: Πάτρα, Ιωάννινα
- Πληροφορίες – Εγγραφές: 2310.230545 & 211.7706766 | http://www.e-employ.gr/