Εξακολουθεί να ισχύει η Υπουργική Απόφαση του 2014 (128005/Δ2/8-8-2014) που καθορίζει τον τρόπο σύνταξης των πινάκων αναπληρωτών ΕΑΕ (προϋποθέσεις ένταξης, πρόταξη των υποψηφίων με προπτυχιακούς τίτλους στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευσης, καθώς και τα κριτήρια μοριοδότησης). Ο «Σύλλογος Αναπληρωτών-Νηπιαγωγών Δασκάλων με Μεταπτυχιακές-Διδακτορικές Σπουδές στην Ειδική Αγωγή/ Σχολική Ψυχολογία» κατέθεσε την υπ’ αριθ. 278/28-08-2014 Αίτηση Αναστολής εκτέλεσης της υπ’ αριθ. 128005/Δ2/8-8-2014 (ΦΕΚ 2217/13.8.2014 τ. Β’) Υπουργικής Απόφασης με την οποία καθορίστηκαν τα κριτήρια πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις δομές της Ειδικής Αγωγής. Η Επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας εξέτασε στις 09/10/2014 και απέρριψε την αίτηση αυτή κατά το αιτιολογικό με την υπ’ αριθ. 380/2014 απόφαση της.
Σε γραπτή απάντηση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκου Φίλη, παρουσιάζεται το θεσμικό πλαίσιο για την κατάταξη των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης στους Πίνακες Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής
Στην παρ. 1 του άρθρου 19 («Σύσταση νέων κλάδων εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ και ΕΕΠ»), του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α), ορίζεται: «1. Στους κλάδους των εκπαιδευτικών ΕΑΕ της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τις ΣΜΕΑΕ που προβλέπονται στα άρθρα 12, 13 και 14 του ν. 1566/1985 προστίθενται οι εξής νέοι κλάδοι: α) Κλάδος ΠΕ61 (Νηπιαγωγών ΕΑΕ), β) Κλάδος ΠΕ 71 (Δασκάλων ΕΑΕ)…, γ) Κλάδος ΠΕ 11.01. (Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα στην ΕΑΕ), δ) Κλάδοι ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση “.50”».
Στο άρθρο 20 («Τυπικά προσόντα») του ίδιου νόμου, όπως ισχύει, καθορίζονται τα ειδικά τυπικά προσόντα ένταξης στους εκπαιδευτικούς κλάδους των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Τα τυπικά προσόντα για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ61 (Νηπιαγωγών ΕΑΕ) καθορίζονται ως εξής: «α) Διδακτορικό δίπλωμα στην ΕΑΕ, με βασικές σπουδές σε παιδαγωγικά τμήματα ειδικής προσχολικής αγωγής ή παιδαγωγικά τμήματα ειδικής αγωγής με κατεύθυνση Νηπιαγωγών των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή β) Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία, με βασικές σπουδές στα παιδαγωγικά τμήματα ειδικής προσχολικής αγωγής ή παιδαγωγικά τμήματα ειδικής αγωγής με κατεύθυνση Νηπιαγωγών των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή γ) Πτυχίο διετούς μετεκπαιδεύσεως στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής, με βασικές σπουδές στα παιδαγωγικά τμήματα ειδικής προσχολικής αγωγής ή παιδαγωγικά τμήματα ειδικής αγωγής με κατεύθυνση Νηπιαγωγών της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή ε) Πτυχίο παιδαγωγικών τμημάτων των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής με αντικείμενο την ειδική προσχολική αγωγή ή παιδαγωγικά τμήματα ειδικής αγωγής με κατεύθυνση Νηπιαγωγών». Τα τυπικά προσόντα για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ71 (Δασκάλων ΕΑΕ) καθορίζονται ως εξής: «α) Διδακτορικό δίπλωμα στην ΕΑΕ, με βασικές σπουδές σε Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής ή Τμήματα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή Παιδαγωγικά Τμήματα Ειδικής Αγωγής με κατεύθυνση Δασκάλων, των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή β) Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία, με βασικές σπουδές σε Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής ή Τμήματα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή Παιδαγωγικά Τμήματα Ειδικής Αγωγής με κατεύθυνση Δασκάλων, των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή γ) Πτυχίο διετούς μετεκπαιδεύσεως στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής, με βασικές σπουδές σε Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής ή Τμήματα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή Παιδαγωγικά Τμήματα Ειδικής Αγωγής με κατεύθυνση Δασκάλων, των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής ή ε) Πτυχίο Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής ή Τμημάτων Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή Παιδαγωγικά Τμήματα Ειδικής Αγωγής με κατεύθυνση Δασκάλων, των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής».
Με την παρ. 2.α. του άρθρου 28 («Θέματα Ειδικής Αγωγής»), του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄) «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 11, παρ. 2, περ. 5 του Ν. 4229/2014 (ΦΕΚ 8 Α΄) και ισχύει, καθορίζεται: «Τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση για τις προσλήψεις, τους διορισμούς, τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και για τους τομείς, τις ειδικότητες, τους κλάδους τις αναθέσεις μαθημάτων, τους υπεύθυνους εργαστηρίων, την πρακτική άσκηση, τους σχολικούς συνεταιρισμούς, τα προγράμματα σπουδών και τα ωρολόγια προγράμματα στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, ισχύουν και για την Ειδική Αγωγή. Η εφαρμογή των όσων ανωτέρω άρχεται από το σχολικό έτος 2014-2015. Επιμέρους διαφοροποιήσεις όλων των παραπάνω, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών στην Ειδική Αγωγή, θα καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις που θα εκδίδονται κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων».
Με βάση τη νομοθετική εξουσιοδότηση του τελευταίου εδαφίου της ανωτέρω διάταξης, εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. πρωτ. 128005/Δ2/8.8.2014 (ΦΕΚ 2217 Β’) Υ.Α. με θέμα: «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», με την οποία καθορίστηκε ο νέος τρόπος σύνταξης των πινάκων των υποψήφιων προσωρινών αναπληρωτών για τις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Στην εν λόγω Υ.Α. καθορίζονται τα ειδικότερα κριτήρια ένταξης (προϋποθέσεις ένταξης) των υποψηφίων στους οικείους πίνακες (Προπτυχιακοί Τίτλοι, Ακαδημαϊκά Κριτήρια, εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε δομές ΕΑΕ), καθώς και ο τρόπος μοριοδότησης των υποψηφίων που εντάσσονται στους κατ’ έτος συντασσόμενους πίνακες κατά εκπαιδευτικό κλάδο και ειδικότητα. Στο άρθρο 1 («Πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης»), παρ. 1, της οικείας κανονιστικής Υ.Α. καθορίζεται: «1. Αν για οποιαδήποτε αιτία απουσιάζουν από ΣΜΕΑΕ Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί ή δημιουργηθούν έκτακτα λειτουργικά κενά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, προσλαμβάνονται, με αίτηση τους, αναπληρωτές με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου….». Στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 2 («Πίνακες Κατάταξης») της ίδιας απόφασης, καθορίζεται: «1. Στους πίνακες κατάταξης Νηπιαγωγών ΕΑΕ και Δασκάλων ΕΑΕ προηγούνται οι εκπαιδευτικοί κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71, αντίστοιχα, κατατασσόμενοι μόνο βάσει της προϋπηρεσίας. Σε περίπτωση ισοβαθμίας η κατάταξη γίνεται βάσει του χρόνου κτήσης του πτυχίου και, εφόσον ο χρόνος αυτός συμπίπτει για περισσότερους υποψηφίους, λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός του πτυχίου. Στους παραπάνω πίνακες θα προηγούνται σε κάθε φάση πρόσληψης, οι εκπαιδευτικοί ΑΜΕΑ των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71 των παρ. α και β της περ.2. ii του παρόντος άρθρου, σε ποσοστό 10%. Στη συνέχεια, ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί κλάδων ΠΕ60.50 και ΠΕ 70.50 κατατασσόμενοι με βάση τα παρακάτω κριτήρια του παρόντος άρθρου. 2. Στους πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών ΕΑΕ της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εντάσσονται οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ60.50 και ΓΙΕ70.50, του κλάδου ΠΕ 11.01 (Καθηγητών Φυσικής Αγωγής ΕΑΕ) και των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50», με τα παρακάτω κριτήρια:
Κριτήρια ένταξης στους πίνακες και μοριοδότησή τους:
Α. Ακαδημαϊκά κριτήρια
α) διδακτορικό δίπλωμα στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία, έξι (6) μονάδες.
β) μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία, τέσσερις (4) μονάδες.
Στις περιπτώσεις που υποψήφιος είναι κάτοχος διδακτορικού και μεταπτυχιακού τίτλου στο ίδιο αντικείμενο, μοριοδοτείται μόνον ο διδακτορικός τίτλος.
γ) τίτλος διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής ή ισότιμου της αλλοδαπής, τρεις (3) μονάδες.
δ) κύρια ειδικότητα πτυχιούχων ΤΕΦΑΑ της παρ. 1.3 περ. γ του άρθρου 20 του ν. 3699/2008, δύο (2) μονάδες.
ε) Σεμινάρια αποδεδειγμένης ετήσιας διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών στην ΕΑΕ, που έχουν υλοποιηθεί μέχρι τις 30/08/2010, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, μισή (0,5) μονάδα».
Β. Προϋπηρεσία μεγαλύτερη του ενός (1) διδακτικού έτους [δέκα (10) διδακτικών μηνών], η οποία αποκτήθηκε κατόπιν προσλήψεως στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Επιπλέον μοριοδοτούνται:
i) Πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε δομές ΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ. Κάθε μήνας πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας, μηδέν είκοσι (0,20) μονάδες.
ii) Κοινωνικά κριτήρια:
α) Ποσοστό αναπηρίας 67% και μέχρι 80% με σχετική πιστοποίηση από το ΚΕΠΑ (ν.3863/2010) εφόσον η αναπηρία δεν οφείλεται σε κανένα ποσοστό σε ψυχικές διαταραχές, τρεις (3) μονάδες. Απαραίτητη προϋπόθεση οι υποψήφιοι να είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο, σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα.
β) Ποσοστό αναπηρίας άνω του 80%, με σχετική πιστοποίηση από το ΚΕΠΑ (ν. 3863/2010) εφόσον η αναπηρία δεν οφείλεται σε κανένα ποσοστό σε ψυχικές διαταραχές, τέσσερις (4) μονάδες. Απαραίτητη προϋπόθεση οι υποψήφιοι να είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο, σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα.
γ) Η επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω τέκνων, με σχετική πιστοποίηση από το ΚΕΠΑ (ν.3863/2010), δύο (2) μονάδες για το πρώτο, τρεις (3) μονάδες για το δεύτερο και πέντε (5) μονάδες για το τρίτο τέκνο.».
www.alfavita.gr