Σήμερα Δευτέρα η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καλεί τους εκπαιδευτικούς σε παράσταση διαμαρτυρίας για μετακινήσεις εκπαιδευτικών και για την κάλυψη των κενών στα σχολεία
Το εκπαιδευτικό σωματείο σε ανακοίνωσή του σημειώνει ότι το Υπουργείο Παιδείας καταργεί τη ρύθμιση που υπήρχε να θεωρείται συμπλήρωση ωραρίου η πραγματοποίηση προγραμμάτων αγωγής υγείας, περιβαλλοντικών, λειτουργίας των σχολικών βιβλιοθηκών και ζητά να αφαιρεθούν οι ώρες όσων εκπαιδευτικών συμπλήρωναν ωράριο.
Το υπουργείο με την απόφασή του που αφορά τα διάφορα προγράμματα πλήττει τη μαθησιακή και παιδαγωγική διαδικασία και δημιουργεί προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, καθώς βρισκόμαστε στο μέσο της σχολικής χρονιάς και βρίσκονται σε εξέλιξη πλήθος τέτοιων προγραμμάτων σε όλα τα σχολεία. Αλλά και με την απόφασή του για μετακινήσεις εκπαιδευτικών, που στην πράξη σημαίνει τοποθετήσεις πλέον στα μακρινά σχολεία, και συχνά σε 3, 4 και 5 σχολεία, λειτουργεί σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών με τις συνεχείς αλλαγές διδακτικού προσωπικού, καθώς και σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, τινάζοντας κυριολεκτικά στον αέρα κάθε οικογενειακό προγραμματισμό.
Είναι φανερό πως το υπουργείο επιδιώκει την «εξοικονόμηση» προσωπικού προκειμένου να καλύψει κενά που ακόμη υπάρχουν στα σχολεία. Για άλλη μια φορά «φορτώνει» την πολιτική των μηδενικών διορισμών στις πλάτες των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
Η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης οργανώνει από κοινού με τις άλλες ΕΛΜΕ παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα Δευτέρα 15/2, στις 2.30 μ.μ. στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης και στο ΠΥΣΔΕ στην οποία καλούνται να πάρουν μέρος και οι εκπαιδευτικοί.
Συγκέντρωση και στάση εργασίας από ΟΛΜΕ και ΔΟΕ
Τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. καλούν τους εκπαιδευτικούς σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας που οργανώνουν την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου και ώρα 13.30 στο υπουργείο Παιδείας, με βασικό αίτημα να μην πραγματοποιηθούν άλλες μετακινήσεις εκπαιδετικών και να γίνουν μόνιμοι διορισμοί.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των Ομοσπονδιών το Υπουργείο Παιδείας, για να βρει πόσα κενά οφείλονται στις ελλείψεις προσωπικού και πόσα στην κακοδιαχείριση (στην πραγματικότητα για να βγάλει από τη μύγα ξύγκι) επιστρατεύει μια εντελώς αντιεκπαιδευτική μέθοδο, τη λογιστική των διδακτικών ωρών. Προσθέτει τις ώρες διδασκαλίας που αντιστοιχούν στο ωράριο των μάχιμων εκπαιδευτικών και τις συγκρίνει με τις ώρες διδασκαλίας που αντιστοιχούν στα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων. Η σύγκριση επιτρέπει στο Υπουργείο να κρίνει ότι αυτό έκανε τη δουλειά του (πληρώνει και προσφέρει τις απαραίτητες ώρες) και στη συνέχεια να πιέζει τη ζωή των σχολείων να προσαρμοστεί στους αριθμούς.
Για την ανάδειξη του προβλήματος και με την απαίτηση να μην πραγματοποιηθούν άλλες μετακινήσεις αλλά μόνιμοι διορισμοί τώρα, τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. καλούν τους εκπαιδευτικούς σε δυναμική παρουσία στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που οργανώνουν την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου και ώρα 13.30 στο Υπουργείο Παιδείας. Για να διευκολυνθεί η συμμετοχή των συναδέλφων κηρύσσουμε 2ωρη διευκολυντική στάση εργασίας (12-2 και 2-4).
Για τα «πλασματικά» κενά στην εκπαίδευση: “ποĩόν σε ἒπος φύγεν ἓρκος ὀδόντων”, κύριε Υπουργέ!
Στη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης «αποκάλυψε» στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο, σύμφωνα με τα οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ, τα κενά στην εκπαίδευση είναι πλασματικά.
Και αυτό, γιατί όπως εξήγησε, πρώτον «πάνω από 2.000 ολιγομελή τμήματα, πολλά από τα οποία και με κάτω από 10 μαθητές» και δεύτερον οι εκπαιδευτικοί αντί να κάνουν μάθημα στις σχολικές τάξεις έχουν «13.500 ώρες σε γραμματειακή υποστήριξη »!
«Έχουμε πολλά κενά, πλασματικά κενά. Εκπαιδευτικούς με 10 ώρες εργασία, 8 ώρες εργασία, 15 ώρες εργασία, πολύ κάτω από το πραγματικό τους ωράριο. Πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε μεταρρύθμιση στο σχολείο με το να κρύβουμε αυτή την πραγματικότητα;» ρώτησε ο κ. Φίλης.
Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ Καλλιθέας – Νέας Σμύρνης – Μοσχάτου δεν είναι η πρώτη φορά που Υπουργός Παιδείας ανακαλύπτει αργόμισθους εκπαιδευτικούς, που δεν εξαντλούν το ωράριό τους, που αντί για μάθημα κάνουν γραμματειακή υποστήριξη, σχολεία με λιγότερους από τους προβλεπόμενους μαθητές κλπ. Η ρητορική και οι κατηγορίες αυτού του είδους είναι γνωστές από παλιά, όταν αντίστοιχες «αποκαλύψεις» γίνονταν για παράδειγμα από την Υπουργό Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου που έβλεπε «νεαρές καθηγήτριες της Δευτεροβάθμιας να βγάζουν φωτοτυπίες στο γραφείο Τύπου του υπουργού, ενώ στους Παξούς και στη Νίσυρο υπάρχουν κενά …» ή τον Υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο. Κάθε φορά που η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ετοιμαζόταν για συγχωνεύσεις σχολείων ή έπρεπε να απολογηθεί για τα μεγάλα εκπαιδευτικά κενά ανακάλυπτε εκπαιδευτικούς και σχολεία που «λουφάρουν».
Ποια είναι η αλήθεια: Ένας απλός πολλαπλασιασμός λέει ότι η εκπαίδευση έχει περίπου 140.000 εκπαιδευτικούς x 20 (μ.ό. ωρών την εβδομάδα)= 2.800.000 ώρες την εβδομάδα. Oι 13.500 ώρες γραμματειακή υποστήριξη είναι =0,48% των διδακτικών ωρών που υπάρχουν την εβδομάδα! Δηλαδή o Υπουργός κάνει σημαία του ότι το 0,5% των ωρών δίνεται για γραμματειακή υποστήριξη!
Ποια είναι η αλήθεια της αποκάλυψης του Υπουργού Παιδείας ότι «πάνω από 2.000 ολιγομελή τμήματα, πολλά από τα οποία και με κάτω από 10 μαθητές»; Στα δεκάδες χιλιάδες τμήματα υπάρχουν και 2.000 με λιγότερους μαθητές από τους προβλεπόμενους δηλαδή. Μα πώς θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά σε μια χώρα με εκατοντάδες νησιά και δυσπρόσιτα χωριά; Ξέχασε ο Υπουργός αυτή την πραγματικότητα για τη χώρα μας; Ξέχασε ότι από τους Παξούς μέχρι την Τήλο και από τον ακριτικό Έβρο μέχρι τη νότια Κρήτη τα σχολεία έχουν δυο επιλογές: Ή να λειτουργήσουν με λιγότερους μαθητές από τους προβλεπόμενους ή να κλείσουν και να αφήσουν τους μαθητές των περιοχών αυτών στην τύχη τους.
Το σωματείο των Καθηγητών επισημαίνει ότι το Υπουργείο Παιδείας εσκεμμένα αποσιωπά:
Ότι οι εκπαιδευτικοί έχουμε υποστεί αύξηση ωραρίου κατά 2 ώρες, με την οποία (όταν ψηφιζόταν από την κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου) διαφωνούσε.
Ότι τα σχολεία λειτουργούν χωρίς γραμματειακή υποστήριξη, ενώ η γραφειοκρατική δουλειά τα τελευταία χρόνια έχει υπετριπλασιαστεί, και ότι διευθυντές και υποδιευθυντές πολλές φορές φεύγουν από το σχολείο αργά το απόγευμα για να ανταποκριθούν σ’ αυτές τις απαιτήσεις. Ας μας δώσει ο κύριος Υπουργός και κάποια άλλα στοιχεία: σε πόσα σχολεία υπάρχουν γραμματείς;
Ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί συμπληρώνουν το ωράριό τους σε 3, 4 ή και 5 σχολεία διανύοντας πολλές φορές απίστευτες αποστάσεις. Ας μας δώσει κι αυτά τα στοιχεία.
Ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί με σοβαρότατα προβλήματα υγείας δεν έχουν την παραμικρή ελάφρυνση στο ωράριό τους, σε ένα εξαιρετικά στρεσογόνο έργο, εξωθούμενοι στη φυσική τους εξόντωση. Ας μας δώσει κι αυτά τα στοιχεία.
Πηγή: alfavita