Open Close

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Α ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΑΛ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΣΙΝΔΟΥ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσ/νίκης               Θεσσαλονίκη, 2 Φλεβάρη 2016
Π. Κορομηλά 51. τκ: 54622         Προς : Σχολεία, ΟΛΜΕ
Τηλ.-τηλ/τυπία: 2310-240698      Υπ. Παιδείας
http://aelmethe.blogspot.com       Δ/νσεις, Περιφέρεια

Προβλήματα στην λειτουργία των ΕΠΑΛ
Με αφορμή το υπόμνημα του ΕΠΑΛ Σίνδου προς το Υπουργείο Παιδείας, σημειώνουμε ότι η υπουργική απόφαση 9597/Δ4/17-06-2015, ΦΕΚ 1318/2015 τ. Β΄ (1/7/2015, Προτάσεις βελτίωσης) έρχεται να προσθέσει ένα ακόμη πρόβλημα, πέρα από τις ελλείψεις σε καθηγητές κι εργαστηριακό εξοπλισμό, στη λειτουργία των ΕΠΑΛ. Προωθεί μια αντίληψη για την εκπαίδευση αλλά και για την δομή της καθαρά εργαλειακού χαρακτήρα εισβάλοντας στο μορφωτικό της περιεχόμενο. Διαφαίνεται

μια προσπάθεια, να εισαχθεί στη σχολική ζωή μια παράλληλη δομή εκπαιδευτικής λειτουργίας, που έχει απόλυτη ταύτιση με την κατάρτιση και διαχωρίζει το σχολείο και τους καθηγητές σε θεωρητικούς και εργαστηριακούς, επομένως και το αναλυτικό πρόγραμμα, αντίστοιχα.

Ο εξοπλισμός που διαθέτουν τα Ε.Κ., πέρα από τις ελλείψεις και τα προβλήματα που οφείλονται στην ελλιπή χρηματοδότηση, είναι ένα κεφάλαιο του ελληνικού λαού που πρέπει να διαφυλαχθεί. Το θεσμικό πλαίσιο πρέπει να υποστηρίζει τις ανάγκες των σχολικών μονάδων μέσα από ρόλους ξεκάθαρους και όχι τέτοιους που θα δημιουργούν προβλήματα και αντιθέσεις.
Η υποχρεωτική ανάθεση σε υποδιευθυντές, υπευθύνους τομέων, υπεύθυνους εργαστηρίων των ΕΚ μόνο εργαστηριακών μαθημάτων, ενώ σε υποδιευθυντές ΕΠΑΛ μόνο θεωρητικών μαθημάτων, έχει αρνητικές συνέπειες σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και στην λειτουργία του σχολείου.
Για τους μαθητές:
§ Eχει αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα. Αυτοί που δήθεν κόπτονται για τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του σχολείου, δεν διστάζουν να δυσχεράνουν για άλλη μια φορά τους όρους φοίτησης των μαθητών, αναθέτοντας το ίδιο μάθημα σε διαφορετικό καθηγητή για το εργαστήριο και διαφορετικό για τη θεωρία. Οι αναθέσεις των θεωρητικών και εργαστηριακών μαθημάτων σε διαφορετικούς εκπαιδευτικούς γίνονται πλέον με την προτροπή του υπουργείου, με βάση μια λογιστική λογική που υποβαθμίζει το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων. Συγκεκριμένα, οι σύλλογοι καλούνται να υποκύψουν σε λογιστικά αθροίσματα εγκαταλείποντας τα παιδαγωγικά τους κριτήρια.
§ Καθηγητές με εμπειρία αποκλείονται από τη διδασκαλία των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, με πρόσχημα ότι είναι τομεάρχες ή υπεύθυνοι εργαστηρίων σε ΕΚ.
Για τους καθηγητές:
§ Διαχωρίζει συναδέλφους ίδιας ειδικότητας σε θεωρητικούς και εργαστηριακούς, ανοίγοντας το δρόμο για μελλοντική κατηγοριοποίησή τους, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.
§ Μπορεί να δημιουργήσει τεχνητές υπεραριθμίες ιδιαίτερα σε σχολεία όπου υπάρχουν συνάδελφοι ΤΕ που διδάσκουν μαθήματα κυρίως εργαστηριακά.
· Σε μια περίοδο που χτυπιούνται καθημερινά οι εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα, η υπουργική απόφαση έρχεται να πλήξει την παλαιότητα ως τρόπο κάλυψης των ωρών σε ένα σχολείο. Δημιουργεί πρόβλημα στις αναθέσεις, θέτοντας υπό αμφισβήτηση επαγγελματικά δικαιώματα και εργασιακές προοπτικές συναδέλφων.
Για τα σχολεία:
· Η υπουργική απόφαση καθιστά σχεδόν αδύνατη την κατάρτιση εύρυθμου ωρολογίου προγράμματος. Αυτό συνδέεται άμεσα με την μετατροπή μας σε εργαζόμενους –λάστιχο, που αναγκάζονται να δουλέψουν παράλογα ωράρια για να «βγει» το πρόγραμμα.
· Δεν είναι ξεκάθαρες οι αρμοδιότητες ΕΠΑΛ και Ε.Κ., με αποτέλεσμα να δημιουργούνται αντιθέσεις και προβλήματα.
Στη βάση όλων των παραπάνω απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει άμεσα την υπουργική αυτή απόφαση.

Comments are closed.