Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, Μανώλης Συντυχάκης και Σταύρος Τάσσος σχετικά με την παράταση φοίτησης των σπουδαστών στα Εργαστήρια Ειδικής Εκπαίδευσης και Επαγγελματικής Κατάρτισης ΑΜΕΑ κατέθεσαν προς τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη, στη Βουλή, οι Βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, Μανώλης Συντυχάκης και Σταύρος Τάσσος.
Η ΕΡΩΤΗΣΗ
Ο Νόμος 4186/2013 περιόρισε τα έτη φοίτησης στα ΕΕΕΕΚ (Εργαστήρια Ειδικής Εκπαίδευσης και Επαγγελματικής Κατάρτισης), όπου φοιτούν άτομα με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες, από 8 σε 6 έτη. Η εφαρμογή του, τα 2 τελευταία χρόνια έδειξε ότι ένα μεγάλο κομμάτι των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – αποφοίτων των ΕΕΕΕΚ, οδηγούνται πρόωρα στην απραξία, ενώ δεν τους παρέχεται καμία δυνατότητα εξέλιξης.
Αντίθετα η μόνη δυνατότητα που τους δίνεται είναι τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης των Δήμων, τα οποία είναι αριθμητικά λίγα και δέχονται περιορισμένο αριθμό ατόμων. Εξάλλου τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης δεν αφορούν σε καμία περίπτωση την παιδαγωγική παρέμβαση εντός του εκπαιδευτικού συστήματος, ούτε υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας, αλλά παρέχουν απογευματινή δημιουργική απασχόληση.
Για τους υπόλοιπους, η μόνη λύση που απομένει είναι οι ιδιωτικοί φορείς απασχόλησης ΑΜΕΑ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το ήδη λεηλατημένο εισόδημα των οικογενειών τους, από τις αντιλαϊκές – αντεργατικές πολιτικές που εφαρμόστηκαν από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις και συγκυβερνήσεις και συνεχίζει αμείωτα η σημερινή συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.
Για ακόμη μια φορά θύμα αυτής της πολιτικής είναι η λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της, ενώ τα στοιχειώδη δικαιώματα για μάθηση, κοινωνικοποίηση και παραγωγική ένταξη αυτής της κατηγορίας σπουδαστών καταπατώνται.
Το Υπουργείο Παιδείας με τον περιορισμό της φοίτησης στα ΕΕΕΕΚ ουσιαστικά επιδιώκει, με ανάλγητο τρόπο, να αποσυμφορήσει την επιβαρυμένη κατάσταση μέσα σε αυτά τα σχολεία, στέλνοντας τα παιδιά στο σπίτι τους.
Βέβαια, η κατάσταση αυτή είναι απόρροια, συνολικά της υποβάθμισης της ειδικής εκπαίδευσης με την υποχρηματοδότησή της, τη σοβαρή έλλειψη δομών και τη σχεδόν παντελή έλλειψη μόνιμου προσωπικού. Η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων είναι αναπληρωτές, διορίζονται καθ‘ όλη τη διάρκεια του χρόνου και μέχρι το τέλος του έτους να μην καλύπτονται πλήρως ούτε αυτές οι λίγες δομές των ΕΕΕΕΚ. Σε έναν τομέα μάλιστα της εκπαίδευσης που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος και επιβάλλεται, λόγω αυτής της ιδιαιτερότητας, να έχει «προνομιακή» στήριξη.
Από την άλλη δεν υπάρχουν δομημένα αναλυτικά προγράμματα με στοχευμένη παρέμβαση και κύρια το αντικείμενο ειδίκευσης των σπουδαστών καθορίζεται από τον αριθμό και την ειδικότητα των αναπληρωτών. Στο τέλος της φοίτησης παρέχεται απλά μια βεβαίωση φοίτησης των παιδιών που δε διασφαλίζει κανένα επαγγελματικό δικαίωμα.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ Υπουργός, ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για:
Την επαναφορά της 8ετούς τουλάχιστον φοίτησης στα Εργαστήρια Ειδικής Εκπαίδευσης και Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Την άμεση ίδρυση και αναβάθμιση των δομών επαγγελματικής εκπαίδευσης για τα ΑΜΕΑ. Την κατοχύρωση και αναγνώριση του πτυχίου και την άμεση πρόσληψή τους αμέσως μετά την αποφοίτησή τους από το σχολείο και την επαγγελματική εκπαίδευση.
Την άμεση μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων στις μονάδες Ειδικής Αγωγής και την πρόσληψη όλου του αναγκαίου μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρία».
Πηγή: esos.gr