Open Close

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Email: omegokmak@gmail.com
Θεσσαλονίκη, 31/1/2016
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο διάλογος της κυβέρνησης.
Ο δικός μας «διάλογος» είναι η πάλη για ένα σχολείο δημόσιο και δωρεάν που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει.
Την 1η Φλεβάρη 2016 ο καθηγητής Α. Λιάκος, πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία, προκαλεί σύσκεψη στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης με θέμα την σχέση της τοπικής αυτοδιοίκησης με το σχολείο.
Αλήθεια για ποιο σχολείο θα μιλήσουνε;
Γι’ αυτό με το χρόνιο και άλυτο πρόβλημα της σχολικής στέγης στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, που εντείνεται χρόνο με το χρόνο, ενώ παράλληλα οι ανάγκες συνεχώς αυξάνονται; Ιδιαίτερα στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, η κατάσταση είναι τραγική, παρά τις υποσχέσεις των αρμοδίων, που δίνονται όλα αυτά τα χρόνια. Το Γονεϊκό κίνημα έχει επανειλημμένα πραγματοποιήσει κινητοποιήσεις με το αίτημα να κτιστούν νέα σχολεία. Στο Δήμο Κορδελιού Εύοσμου, για παράδειγμα, υπάρχουν τμήματα με 27 παιδιά, με τάξεις προκατ, με αποθήκες και υπόγεια που μεταμορφώνονται σε αίθουσες. Το ίδιο και στην Θέρμη και σε πολλές άλλες περιοχές. Βλέπουμε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να συστεγάζονται με εκείνα της δευτεροβάθμιας, νηπιαγωγεία να στεγάζονται σε ενοικιαζόμενα καταστήματα, σχολεία όλων των βαθμίδων να λειτουργούν σε διπλοβάρδια, να χρησιμοποιούνται λυόμενα και πολλές φορές ακατάλληλα και επικίνδυνα κτίρια.
Θα μιλήσουνε γι’ αυτό το σχολείο που δεν έχει διδακτικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, υλικοτεχνικά μέσα κ.λπ;
Για το σχολείο που κάθε χρόνο μειώνεται η χρηματοδότηση του;
Το πλαίσιο του διαλόγου είναι γνωστό.
Το πλαίσιο του διαλόγου το όρισε ο ίδιος ο υπουργός, ο οποίος δήλωσε ότι «οι όποιες αλλαγές θα κινούνται μέσα στους δημοσιονομικούς στόχους που έχουν καθοριστεί και που έχουν επιβληθεί από την ίδια την οικονομική κρίση». Δηλαδή, όποια πρόταση χρειάζεται χρήματα, θα μπαίνει στο συρτάρι. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι το Μνημόνιο 3 που ψήφισε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, έχει πολύ συγκεκριμένες κατευθύνσεις για την εκπαίδευση, γιατί αποδέχεται τις προτάσεις του ΟΟΣΑ: «Εξορθολογισμός» των τάξεων με αλλαγή στην αναλογία μαθητή-εκπαιδευτικού ανά τάξη. Νέες συγχωνεύσεις και συμπτύξεις τμημάτων. Εξορθολογισμός των δαπανών. Κινητικότητα και ευελιξία. Προώθηση ακόμα πιο αποφασιστικά της απλήρωτης εργασίας-μαθητείας για τους μαθητές των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, για παιδιά κάτω των 18 ετών. Οικονομική αυτοτέλεια και αυτονόμηση της σχολικής μονάδας που θα λειτουργεί με ανταγωνιστικά κριτήρια, θα καταρτίζει τους δικούς της προϋπολογισμούς κ.α.». Πάνω σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν μας καλεί η κυβέρνηση να συζητήσουμε. Με λίγα λόγια, μας καλεί με τη συμμετοχή μας στο διάλογο να διαλέξουμε εμείς το σχοινί με το οποίο θα κρεμάσουν τα παιδιά μας.
…αλλά δεν θα τους περάσει!
Τόσα χρόνια άλλωστε καταθέτουμε προτάσεις για κάθε πρόβλημα. Επίσης, χρόνια τώρα γίνεται διάλογος μέσα στους Συλλόγους, σε Ενώσεις, σε συνελεύσεις, συνέδρια, κτλ. Ακόμα και διαφορετικές απόψεις υπάρχουν, αφού η άποψη για την παιδεία συνδέεται και με την πολιτική.
Αυτός είναι ο δικός μας διάλογος. Είναι διάλογος ουσιαστικός.
Σε αυτή την βάση, οι φιέστες του Υπουργείου Παιδείας και της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία, είναι προσχηματικές .
Το δικό μας πλαίσιο διαλόγου είναι η πάλη για:
1.    Λήψη άμεσων μέτρων για ένα σχολείο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, που δεν θα κλείνει την πόρτα στο παιδί της λαϊκής οικογένειας, που δεν θα προσπερνά αδιάφορα στο όνομα του ρεαλισμού την κοινωνική ανισότητα των μαθητών του, ώστε να προχωρά τελικά με όσους έχουν τη δυνατότητα από το κοινωνικό τους περιβάλλον.
2.    Ένα Ενιαίο 12χρονο Βασικό σχολείο, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, σαν προαπαιτούμενο για την παραπέρα εκπαίδευση και επιλογή ζωής του νέου ανθρώπου.
3.    Ένα σχολείο που δε θα διαφοροποιείται σύμφωνα με τη μετέπειτα επαγγελματική προοπτική του μαθητή.
4.    Ένα σχολείο σύγχρονων υποδομών που δεν θα συνθλίβει την νεανική δημιουργικότητα, θα έχει χώρους εργαστηρίων, αθλητισμού, πολιτισμού, σίτισης και ξεκούρασης για όλα τα παιδιά. Χώρους μελέτης και διαβάσματος για όλα τα παιδιά, έτσι που τα μέσα και οι όροι διδασκαλίας να μην διαφοροποιούνται .
5.    Ένα σχολείο μόνιμων εργασιακών σχέσεων και επάρκεια σε βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό.
Σ΄αυτή την κατεύθυνση, καλούμε γονείς και εκπαιδευτικούς
σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας τη Δευτέρα, 1η Φλεβάρη, στις 12:00,
στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης.
Γρ. Τύπου Ομοσπονδίας
Ενώσεων Γονέων Περιφ. Κεντρ. Μακεδονίας

Comments are closed.