Το χρονοδιάγραμμα
Παράλληλα με τη διεξαγωγή του Εθνικού Διαλόγου η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να καταρτίσει τα απαραίτητα νομοσχέδια , προκειμένου να ανταποκριθεί στις δεσμεύσεις προς τους θεσμούς (τρόικα) για την παιδεία, που ψηφίστηκαν στη Βουλή.
ΠΡΩΤΟΝ
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, θα πρέπει έως τον Απρίλιο του 2016, να αξιολογήσουν του ελληνικό εκπαιδευτικό σήστημα που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011 (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ).
ΔΕΥΤΕΡΟΝ
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, θα πρέπει μετά τα αποτελέσματα του Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία να εκδόσει νομοσχέδια ή ένα πολυονομοσχέδιο έως τον Μάιο του 2016.
ΤΡΙΤΟΝ
Τα ονομοσχέδια ή το πολυνομοσχέδΙο θα πρέπει να ψηφισυτεί από την ολομέλεια της Βουλής έως τον Ιούλιο του 2016.
ΤΕΤΑΡΤΟΝ
Τα ψηφισθέντα νέα μέτρα θα τεθούν σε ισχύ από το νέο σχολικό και ακαδημαϊκό έτος 2016-2017.
ΠΕΜΠΤΟΝ
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, θα πρέπει να ευθυγραμμίσουν τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018.
Αυτό, θεωρείται βέβαιο ότι θα επιφέρει νέο “χάρτη” σχολικών μονάδων, από τις νέες συγχωνεύσεις τάξεων και σχολείων σε όλη την Ελλάδα.
ΕΚΤΟΝ
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, θα πρέπει μέχρι το Μάιο να ετοιμάσει το νέο πλαίσιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων το οποίο, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις, θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης.
Το ίδιο σύστημα αξιολόγησης θα αφορά και τα ιδιωτικά σχολεία.
Διπλές συνεδριάσεις για τον Εθνικό Διάλογο στη Βουλή ετοιμάζει ο Κ. Γαβρόγλου
“Πυρετωδώς” εργάζεται ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κώστας Γαβρόγλου, προκειμένου να συγκροτήσει τις δύο Επιτροπές και τις υποεπιτροπές οι οποίες θα συζητήσουν τη διαμόρφωση του πλαισίου προτάσεων για αλλαγές και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Παράλληλα ο κ.Γαβρόγλου ετοιμάζει πρόγραμμα δύο συνεδριάσεων της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ανά εβδομάδα, και μέχρι το Μάρτιο.
Στις συνεδριάσεις θα συμμετέχουν , με τη μορφή ακρόασης από τους Βουλευτές, οι εμπειρογνώμονες, οι οποίοι θα απαντούν σε όποιες απορίες των μελών-Βουλευτών της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.
Στην υποεπιτροπή για τα ΑΕΙ επικεφαλής ορίστηκε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Σεβαστάκης.
Στην υποεπιτροπή για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης επικεφαλής ορίστηκε ο Βουλευτής, επίσης του ΣΥΡΙΖΑ, Δ. Μπαξεβανάκης.
Στις υποεπιτροπές Επιστημονικοί Συνεργάτες του κ. Γαβρόγλου θα κρατούν πρακτικά , τα οποία στη συνέχεια θα κοινοποιούνται στα μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου Αντώνης Λιάκος, έχει προγραμματίσει δύο συνεδριάσεις ακόμη (σ.σ. η πρώτη έγινε στις 28 Δεκεμβρίου) , η μία τον Μάρτιο και η επόμενη τον Απρίλιο, όπου πλέον θα οριστικοποιηθούν τα κείμενα προτάσεων για νομοθετικές ρυθμισεις, προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Εκτιμάται ότι η έως το τέλος Μαρτίου θα έχει γίνει το πρώτο σχέδιο της έκθεσης της Επιτροπής Διαλόγου το οποίο έως το τέλος Απριλίου θα έχει τεθεί σε συζήτηση στην οποία θα πάρει μέρος και η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Η ΕΚΘΕΣΗ:
Στο τέλος της διαδικασίας, δηλαδή το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου θα συνταχθεί η έκθεση για τις προτεραιότητες των αλλαγών στην εκπαίδευση, η οποία θα παραδοθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
ΕΣΥΠ
Το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας , στο οποίο πρόεδρος τοποθετήθηκες ο καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου κ. Θεοτοκάς, δεν έχει ακόμη συνεδριάσει.
Οι δημόσιες συζητήσεις
Παρά το γεγονός ότι οι δύο πρώτες προγραμματισμένες δημόσιες συζητήσεις του Εθνικού Διαλόγου, στην Αθήνα, ματαιώθηκαν, λόγω των συγκεντρώσεων διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών και φοιτητών, η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου προτίθεται να υλοποιήσει τις επόμενες συζητήεις, όπως προβλέπεται από το ακόλουθο αρχικό πρόγραμμα:
Τρίτη 26/1/2016: Η κρίση και η επίδραση της στο σχολείο και στις συμπεριφορές των μαθητών.
Τρίτη 2/2/2016: Παιδεία, Κρίση, Δικαιοσύνη. Ο φιλοσοφικός στοχασμός πάνω στο εκπαιδευτικό πρόβλημα.
Τρίτη 9/2/2016: Σχολείο-εργαστήρι πολιτισμού. Ειδικές ζώνες εκπαιδευτικής δραστηριότητας στις περιοχές με τις μεγαλύτερες ανάγκες.
Τρίτη 16/2/2016: Μαθαίνω πώς να μαθαίνω: Από το αναλυτικό πρόγραμμα στις εκπαιδευτικές πρακτικές. Πώς θα αναμορφώσουμε το σχολείο;
Τρίτη 23/2/2016: Κλασική παιδεία και εκπαίδευση.
Τρίτη 1/3/2016: Η ανασυγκρότηση του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη λογική ενιαίου χώρου εκπαίδευσης-έρευνας.
Τρίτη 8/3/2016: Ποιο μέλλον για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση;
Τρίτη 15/3/2016: Δεῖ δὲ χρημάτων: Τα οικονομικά της εκπαίδευσης.
Τρίτη 22/3/2016: Η ψηφιακή τεχνολόγηση της γνώσης και του σχολείου.
Τρίτη 29/3/2016: Μεταπτυχιακές σπουδές και η ανανέωση του επιστημονικού δυναμικού της χώρας.
Παράλληλα η Επιτροπή ανακοίνωσε και μια σειρά θεματικών εκδηλώσεων που θα αφορούν τις εξής θεματικές:
Συμμαχία Σχολείου-Θεάτρου. Η έκφραση πέραν των λέξεων.
Συμμαχία Σχολείου-Μουσείου. Η εκπαίδευση εκτός της τάξης.
Αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος και τοπική αυτοδιοίκηση. Συζητήσεις στην περιφέρεια Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη.
Μήπως είμαστε οπτικά αναλφάβητοι; Κινηματογράφος και σχολείο.
Το σχολείο ως δομημένος χώρος και περιβάλλον. Προτάσεις αρχιτεκτόνων.
Συγγραφείς παιδικών βιβλίων και εκπαιδευτικοί συζητούν για τα σχολικά βιβλία.
Οι ημερομηνίες και οι χώροι που θα πραγματοποιηθούν αυτές οι παράλληλες εκδηλώσεις θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες.
http://www.esos.gr/