Τα Πανεπιστήμια είναι χτισμένα ως επί το πλείστον ευκαιριακά, σαν τα αυθαίρετα και χωρίς σχέδιο σπίτια.
Με αυτή την φράση παρομοίασε την σημερινή εικόνα των ΑΕΙ ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία Α. Λιάκος, σε συνέντευξη στην Εφημερίδα των Συντακτών επισημαίνοντας πως:
1. Σχολές με πλήθος τμημάτων, σχολές με ένα-δύο τμήματα, τμήματα γιγαντιαία και με μεγάλο εύρος, άλλα τμήματα ετερόκλητων ειδικοτήτων που θα έπρεπε να είναι Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα , τμήματα με ελάχιστο προσωπικό και στενό εύρος αντικειμένου, με αλληλοεπικαλυπτόμενα προγράμματα
2. Πανεπιστημιακά τμήματα και ΤΕΙ φυτεμένα εκεί και ως έτυχε, στη λογική του 1980 κάθε πόλη και Πανεπιστήμιο, κάθε χωριό και τμήμα
3. Δε θέλει συμμάζεμα όλο αυτό;
4. Αυτού του τύπου τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν μπορεί να αντέξει σε μεγάλες μεταβολές και δύσκολους καιρούς.
5. Αν δεν αλλάξει θα αποσυντεθεί.
6. Οι προτάσεις μας αφορούν τόσο την αναμόρφωση του χάρτη όσο και τη δημιουργία κοινού χώρου έρευνας και εκπαίδευση, γιατί και στην έρευνα έχουν δημιουργηθεί μεγάλες αλλαγές.
ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
Ο κ. Λιάκος για τα συγγράμματα διατυπώνει τις ακόλουθες προτάσεις:
Α. Οικονομική αιμοραγία των συγγραμμάτων: Γιατί να μή γίνουν ηλεκτρονικοί φάκελοι διαθέσιμοι στους φοιτητές.
Β. Μια ηλεκτρονική πλατφόρμα ελεύθερης πρόσβασης είναι απείρως οικονομικότερη από την εκτύπωση εκατοντάδων χιλιάδων τόμων.
ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΕΚΠΑ
Για την περιουσία του ΕΚΠΑ ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου είπε τα εξής:
-Χρόνια το ανακαινισμένο Χημείο παραμένει σκανδαλωδώς κλειστό, το ΕΚΠΑ πληρώνει για ενοίκια χώρων που υποχρησιμοποιούνται
-Γιατί δεν αξιοποιείται λ.χ. ο χώρος της πανεπιστημιούπολης στου Ζωγράφου με τις σχολές να γίνονται Συνεδριακά Κέντρα, με μια ζώνη καταστημάτων, κινηματογράφων , εστιατορίων , χώρων άθλησης και αναψυχής;
-Δεν θα κάλυπταν μέρος των εξόδων τους σχολικές εγκαταστάσεις παραθαλάσσιων ή ορεινών περιοχών ή οι φοιτητικές εστίες, αν λειτουργούσαν ως κατασκηνώσεις ή ως hostel νέων Ιούλιο και Αύγουστο;
-Γιατί όχι θερινοί κινηματογράφοι και άλλες εκδηλώσεις που θα απέφεραν χρήματα στα σχολεία;
-Τα Πανεπιστήμια πρέπει να αποκτήσουν τον έλεγχο τςη διαχείρισης των οικονομικών τους ροών συνολικά και με υπευθυνότητα.
-Και δεν είναι μόνο αυτά.
-Πρέπει να αλλάξουν όψη, να γίνουν φιλικά και να προσφέρουν τους χώρους τους για συμμετοχικές πρωτοβουλίες, να σταματήσουν να μοιάζουν με εγκαταλειμμένα εργοστάσια που σταμάτησαν να παράγουν.
Πηγή: esos.gr