Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αποτελούν ένα από τα συχνότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σχολικής ηλικίας και το οποίο απασχολεί έντονα γονείς και εκπαιδευτικούς. Μεγάλος αριθμός μαθητών αποτυγχάνουν καθημερινά, γιατί στερούνται έγκαιρης ανίχνευσης και διάγνωσης των Μαθησιακών τους Δυσκολιών ή αποτελεσματικής εκπαιδευτικής στήριξης. Οι μαθητές αυτοί απογοητεύονται, περιθωριοποιούνται και συχνά τα παρατούν. Από την άλλη πλευρά, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί αγχωμένοι, απογοητευμένοι και συχνά σε σύγχυση, προσπαθούν να βρουν λύσεις, αναζητούν τρόπους υποστήριξης, χωρίς κάποιο θεσμικό υποστηρικτικό πλαίσιο και χωρίς εξειδικευμένη σχετική επιμόρφωση.
Τα δεδομένα της σύγχρονης επιστημονικής έρευνας για τις Μαθησιακές Δυσκολίες, απομακρύνουν τις αντιλήψεις που ενοχοποιούν τους μαθητές για «τεμπελιά», «αδιαφορία» ή «ανωριμότητα» και δίνουν έμφαση στην εκπαιδευτική αντιμετώπιση. Αν και οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι ενδογενείς και δεν προκαλούνται από το περιβάλλον, μπορούν να επιδεινωθούν ή να μειωθούν ανάλογα με συγκεκριμένους παράγοντες του περιβάλλοντος. Στην προσπάθεια κατάλληλης οργάνωσης και αξιοποίησης αυτών των παραγόντων του περιβάλλοντος συμβάλλουν:
- Η ανάδειξη και κατανόηση της σημασίας και της πραγματικής φύσης των Μαθησιακών Δυσκολιών
- Η έγκαιρη ανίχνευση και διάγνωση
- Η αλλαγή των αντιλήψεων και των καθημερινών διδακτικών πρακτικών των εκπαιδευτικών
- Προτάσεις τεκμηριωμένων μεθόδων υποστήριξης
Για να ενημερωθείτε γύρω από τα ευρήματα της σύγχρονης επιστημονικής έρευνας που αφορούν τις Μαθησιακές Δυσκολίες, για τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά των μαθητών στη σχολική μάθηση αλλά και για τους τρόπους και τις στρατηγικές υποστήριξης των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες στο σχολείο, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης παρακολουθείστε το διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο «ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ: Πρακτικές Υποστήριξης & Στρατηγικές Μάθησης» στην Αθήνα,στη Θεσσαλονίκη και στα Ιωάννινα.
Η επιμόρφωση θα έχει βιωματικό χαρακτήρα. Θα γίνει παρουσίαση και μελέτη πραγματικών περιπτώσεων. Οι συμμετέχοντες θα καταθέσουν τις απόψεις και τις εμπειρίες τους, ώστε να υπάρξει θετική αλληλεπίδραση μεταξύ των διαφορετικών οπτικών και να αναπτυχθεί ένας ζωντανός προβληματισμός για τις Μαθησιακές Δυσκολίες.