Open Close

Ποιοτικά Χαρακτηριστικά των υποψηφίων Διευθυντών Π.Ε και Δ.Ε

Επιμέλεια: Καραγιάννης Ιωάννης, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ03
Τσομαρέλη Τριανταφυλλιά, Μ.Ε.Ε.- Καθηγήτρια ΠΕ06

Α. Ποιοτικά Χαρακτηριστικά Σπουδών, Επιμόρφωσης και Ετών Προϋπηρεσίας των Υποψηφίων Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
2015-2016

Ανάλυση-Συμπεράσματα

Οι υποψηφιότητες ( Όχι απαραίτητα ο αριθμός των υποψηφίων, ως φυσικά πρόσωπα, αφού έχουν διακαίωμα προτίμησης έως δύο (2) Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Επομένως οι υποψήφιοι είναι τουλάχιστον 153.) για την θέση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε 13 περιφέρειες εκπαίδευσης, στις οποίες συνολικά ανήκουν 57 Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι 307. Από αυτές οι 75 (ποσοστό 24,43% ) είναι γυναίκες και οι 232 (ποσοστό 75,57% ) είναι άντρες.

Οι 96 υποψηφιότητες (ποσοστό 31,27%) έχουν Διδακτορικό Δίπλωμα, ενώ οι 130 (ποσοστό 42,36%) έχουν Μεταπτυχιακό Δίπλωμα. Ωστόσο από τους πίνακες δεν μπορούμε να συμπεράνουμε πόσες υποψηφιότητες διαθέτουν διαδακτορικό και μεταπτυχιακό δίπλωμα ταυτόχρονα ούτε αν διαθέτουν δύο (2) διδακτορικά ή/και μεταπτυχιακά ταυτόχρονα .

Οι 69 υποψηφιότητες (ποσοστό 22,48%) έχουν 2ο πτυχίο, ενώ οι 104 (ποσοστό 33,88%) έχουν πιστοποίηση τουλάχιστον μίας ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2.

Οι 254 υποψηφιότητες (ποσοστό 82,74%) έχουν πιστοποίηση στις ΤΠΕ Α ́επιπέδου, χωρίς ωστόσο να μπορούμε να συμπεράνουμε πόσοι από αυτούς έχουν πιστοποίηση στις ΤΠΕ Β ́επιπέδου .

Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι οι υποψηφιότητες για τη θέση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διακρίνονται από σχετικά υψηλό επίπεδο σπουδών, επιμόρφωσης και είναι καταρτισμένοι σε μεγάλο ποσοστό στο αρχικό επίπεδο στις Νέες Τεχνολογίες, έχουν περαιτέρω σπουδές εκτός από το βασικό πτυχίο στο αντικείμενό τους και κατέχουν ξένη γλώσσα σε ικανοποιητικό βαθμό.

Οι 94 υποψηφιότητες (ποσοστό 30,62%) έχουν λιγότερα από 21 έτη διδακτικής υπηρεσίας ενώ οι 213 (ποσοστό 69,38%) έχουν τουλάχιστον 21 έτη διδακτικής υπηρεσίας. Επομένως συμπεραίνουμε ότι , στην μεγάλη πλειοψηφία τους, οι υποψήφοι για τη θέση του Διεθυντή Δευτεροβάθμιας Εκαπίδευσης είναι εκπαιδευτικοί με πολλάέτη διδακτικής υπηρεσίας (και προφανώς ακόμα περισσοτέρων ετών συνολικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας). Επισημαίνεται επίσης η ικανοποιητική «προσδοκία» νεότερων εκπαιδευτικών, που στην πλειοψηφία τους έχουν αυξημένα τυπικά προσόντα, να διεκδικήσουν θέσεις στελεχών εκπαίδευσης.

Β. Ποιοτικά Χαρακτηριστικά Σπουδών, Επιμόρφωσης και Ετών Προϋπηρεσίας των υποψηφίων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
2015-2016

Ανάλυση-Συμπεράσματα

Οι υποψηφιότητες ( Όχι απαραίτητα ο αριθμός των υποψηφίων,ως φυσικά πρόσωπα, αφού έχουν διακαίωμα προτίμησης έως δύο (2) Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Επομένως οι υποψήφιοι είναι τουλάχιστον 136. )για την θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε 13 περιφέρειες εκπαίδευσης, στις οποίες συνολικά ανήκουν 57 Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι 272. Από αυτές οι 74 (ποσοστό 27,21%) είναι γυναίκες και οι 198 (ποσοστό 72,79%) είναι άντρες.

Οι 47 υποψηφιότητες (ποσοστό 17,28%) έχουν Διδακτορικό Δίπλωμα, ενώ οι 173 (ποσοστό 63,6%) έχουν Μεταπτυχιακό Δίπλωμα. Ωστόσο από τους πίνακες δεν μπορούμε να συμπεράνουμε πόσες υποψηφιότητες διαθέτουν διδακτορικό και μεταπτυχιακό δίπλωμα ταυτόχρονα, ούτε αν διαθέτουν δύο (2) διδακτορικά ή/και μεταπτυχιακά ταυτόχρονα .

Οι 128 υποψηφιότητες (ποσοστό 47,06%) έχουν 2ο πτυχίο, ενώ οι 146 (ποσοστό 53,78%) έχουν πιστοποίηση τουλάχιστον μίας ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2.

Οι 179 υποψηφιότητες (ποσοστό 65,81%) είναι απόφοιτοι Διδασκαλείου Εκπαίδευσης.

Οι 270 υποψηφιότητες (ποσοστό 99,26%) έχουν πιστοποίηση στις ΤΠΕ Α ́επιπέδου, χωρίς ωστόσο να μπορούμε να συμπεράνουμε πόσοι από αυτούς
έχουν πιστοποίηση στις ΤΠΕ Β ́ επιπέδου .

Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι οι υποψηφιότητες για τη θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης διακρίνονται από σχετικά υψηλό επίπεδο σπουδών, είναι καταρτισμένοι πλήρως στις Νέες Τεχνολογίες, έχουν περαιτέρω σπουδές εκτός από το αντικείμενό τους και κατέχουν ξένη γλώσσα με σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Διαθέτουν επίσης φοίτηση σε Διδασκαλείο Εκπαίδευσης στην μεγάλη πλειοψηφία τους.

Οι 84 υποψηφιότητες (ποσοστό 30,88 %) έχουν λιγότερα από 21 έτη διδακτικής υπηρεσίας ενώ οι 188 (ποσοστό 69,12 %) έχουν τουλάχιστον 21 έτη διδακτικής υπηρεσίας. Επομένως συμπεραίνουμε ότι, στην μεγάλη πλειοψηφία τους, οι υποψήφοι για τη θέση του Διεθυντή Πρωτοβάθμιας Εκαπίδευσης είναι εκπαιδευτικοί με πολλά έτη διδακτικής υπηρεσίας (και προφανώς ακόμα περισσότερων ετών συνολικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας). Επισημαίνεται επίσης η ικανοποιητική «προσδοκία» νεότερων εκπαιδευτικών, που στην πλειοψηφία τους έχουν αυξημένα τυπικά προσόντα, να διεκδικήσουν θέσεις στελεχών εκπαίδευσης.

esos.gr

Comments are closed.