Μία σοβαρή καταγγελία έφτασε στο alfavita.gr από την Ένωση Εκπαιδευτικών της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας. Σύμφωνα με την Ένωση ο διευθυντής του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Παλλήνης κάλεσε την ομάδα ΔΕΛΤΑ για να απαγορευθεί η είσοδος στο εξεταστικό κέντρο δύο εκπαιδευτικών εξεταστών.
Η Ένωση Εκπαιδευτικών της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας καταδικάζει την απαράδεκτη, κακόβουλη και προκλητική στάση του υπεύθυνου του εξεταστικού Κέντρου και διευθυντή του ΣΔΕ Παλλήνης, ο οποίος δεν δίστασε να καλέσει την ομάδα ΔΕΛΤΑ (!!!), απαγορεύοντας την είσοδο στον χώρο σε μία συναδέρφισσα και έναν συνάδερφο, τακτικούς αξιολογητές στις εκεί διενεργούμενες εξετάσεις Ελληνομάθειας, με την κατηγορία της παρακώλυσης της εξεταστικής διαδικασίας!
Συγκεκριμένα: το Σάββατο, 31 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκαν πανελλαδικά οι εξετάσεις ελληνομάθειας Β” περιόδου 2015 της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης. Οι εξετάσεις αφορούν μετανάστες και μετανάστριες που εξετάζονται στην ελληνική γλώσσα και σε στοιχεία ελληνικής ιστορίας. Οι δύο συνάδερφοι φτάνοντας στο εξεταστικό κέντρο στις 10:45 (με επίσημη ρητή ώρα έναρξης των εξετάσεων στις 11:00), ενημερώθηκαν με έκπληξη ότι η διαδικασία είχε ήδη ξεκινήσει και οι ίδιοι είχαν χάσει τη θέση τους ως εξεταστές. Δεν θεωρούμε ασύνδετη την πρακτική αυτή με το γεγονός ότι και σε προηγούμενες εξετάσεις στο ίδιο εξεταστικό κέντρο είχαν δημιουργηθεί αντεγκλήσεις και παρεμβάσεις του συγκεκριμένου διευθυντή στο έργο των προαναφερόμενων αλλά και άλλων αξιολογητών/τριών.
Ως Ένωση και ως εκπαιδευτικοί ενεργά αλληλέγγυοι και αλληλέγγυες στους μετανάστες/τριες και τους πρόσφυγες στη χώρα μας, όχι μόνο στο επίπεδο της γλωσσομάθειας αλλά με πολλές ενέργειές μας, θεωρούμε απαράδεκτη και προσβλητική τη στάση του συγκεκριμένου διευθυντή απέναντι στους συναδέρφους-μέλη της Ένωσης. Πιστεύουμε ότι υπονομεύει τη διαδικασία των εξετάσεων και το δικό μας έργο ως αξιολογητών/τριών και ότι υπήρξε επιθετική και αναξιοπρεπής, ενώ δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας και εκφοβισμού, με την παρουσία της αστυνομίας. Πάνω απ” όλα είναι αντισυναδερφική και επικίνδυνη.
Η θέση μας συνεχίζει να είναι υποστηρικτική και αλληλέγγυα στις πραγματικές ανάγκες των μεταναστών/τριών ακολουθώντας τις επιταγές της διαπολιτισμικότητας και με αυτονόητο σεβασμό στην προσπάθειά τους. Θεωρούμε, ως εκ τούτου, ότι η εκπαίδευση στη δεύτερη γλώσσα πρέπει να αποτελεί δικαίωμα και όχι εμπόδιο που διαφοροποιεί το νομικό καθεστώς των μεταναστών. Το επίπεδο γλωσσομάθειας και γνώσης της σχολικής ιστορίας δεν μπορεί να καθιστά ορισμένους μετανάστες περισσότερο «ικανούς» από κάποιους άλλους να θεωρηθούν άξιοι για το καθεστώς του επί μακρόν διαμένοντος, με την ίδια έννοια που το εκπαιδευτικό επίπεδο δεν αποτελεί παράγοντα διαφοροποίησης των πολιτικών δικαιωμάτων των ημεδαπών.
Παρότι, επομένως, τασσόμαστε ευθέως ενάντια στην αυστηροποίηση των εξεταστικών δοκιμασιών αυτού του τύπου, είναι παράλληλα, δεδομένη η αλληλεγγύη μας στους συναδέρφους εκπαιδευτικούς/αξιολογητές που εγγυώνται την αξιοπιστία των εξετάσεων, αν και απλήρωτοι για τις τελευταίες εξεταστικές περιόδους, μη δεχόμενοι υποδείξεις, παρεμβολές και νουθεσίες. Η περιστολή των εργασιακών μας δικαιωμάτων, η ευτελιστική παρέμβαση στο έργο μας και η αστυνομοκρατία στις εκπαιδευτικές διαδικασίες κάθε άλλο παρά φιλομεταναστευτική ευαισθησία, δημοκρατία και αλληλεγγύη αποδεικνύει.
Ε.Ε.Ε.Δ/Ξ.Γ. Ένωση Εκπαιδευτικών της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας
Πηγή:alfavita