του Δημήτρη Τσιριγώτη
Αναπληρωτές: οι μόνιμα μη μονιμοποιημένοι μόνιμοι
Γεγονός Α .14 Ιανουαρίου 2015.Το υπουργείο παιδείας ανακοινώνει ότι σκοπεύει να καταργήσει όλες τις ευέλικτες μορφές εργασίας στην εκπαίδευση και να τις αντικαταστήσει με μόνιμες θέσεις εργασίας.
Γεγονός Β.25 Σεπτεμβρίου 2015 .Ανακοινώθηκαν μόλις 1600 προσλήψεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Την 30 Σεπτεμβρίου αναμένεται να ανακοινωθούν άλλες 900 προσλήψεις στη δευτεροβάθμια.(σύνολο 2500 προσλήψεις για τα 20.000 κενά ) Δηλαδή ο Οκτώβρης θα βρει τα σχολεία με 17.500 ακάλυπτα κενά.
Πριν λίγους μόνο μήνες το υπουργείο παιδείας μίλαγε για κατάργηση του θεσμού των αναπληρωτών και των ωρομισθίων. Γέμισε με ελπίδες για μόνιμο διορισμό χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς εκ των οποίων οι περισσότεροι έχουν υπηρετήσει για αρκετά χρόνια στις εσχατιές της χώρας ,νιώθοντας κάθε χρόνο την ίδια αγωνία αν θα προσληφθούν και μετακινούμενοι από τόπο σε τόπο με μια βαλίτσα στο χέρι. Οι γνωστοί γυρολόγοι της εκπαίδευσης που βγάζουν μεγάλο μέρος της βρώμικης δουλειάς. Εις μάτην όμως, ούτε φέτος φαίνεται ότι θα γίνουν διορισμοί. Αλήθεια για ποιο λόγο το υπουργείο δεν μονιμοποιεί τους αναπληρωτές αφού εδώ και πολλά χρόνια καλύπτουν σε μόνιμη βάση πάγιες και λειτουργικές ανάγκες; Για ποιο λόγο προτιμά την ανανέωση των συμβάσεων ανά έτος; Η απάντηση είναι απλή : γιατί έτσι τους προσλαμβάνει σχεδόν τσάμπα.
Ας πάμε στις προσλήψεις με συμβάσεις ανά έτος. Το ελληνικό κράτος εδώ και αρκετά χρόνια έχει βολευτεί με κονδύλια εκτός κρατικού προϋπολογισμού. Φέτος οι προσλήψεις αναπληρωτών που προβλέπονται θα γίνουν με κονδύλια κυρίως από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων(ΠΔΕ) και ένα μικρό μόνο μέρος από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αναρωτιέμαι από πού και ως που η πρόσληψη αναπληρωτών μπορεί να θεωρηθεί ως αναπτυξιακό έργο για να μπορεί επιδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και πως γίνεται να θεωρηθεί δημόσια επένδυση ώστε να εξασφαλίσει κονδύλια από το ΠΔΕ ;
270 σχολεία είναι ακόμα κλειστά. Σιγά το πρόβλημα
Γιατί το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν ακόμα 270 κλειστά σχολεία, όπου τα παιδιά είναι αναγκασμένα να κάθονται στο σπίτι τους, δεν θεωρείται παραβίαση του άρθρου 16 του Συντάγματος ; (Άρθρο 16.Παράγραφος 4: Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια).
Με τη βοήθεια του ΟΟΣΑ θα κτυπήσουμε τον νεοφιλελευθερισμό
Γεγονός Α .14 Αυγούστου 2015: Υπογράφεται το 3ο μνημόνιο .Για την εκπαίδευση προβλέπει «Έως τον Απρίλιο 2016 θα πρέπει να έχει γίνει επικαιροποίηση της Έκθεσης ΟΟΣΑ του 2011. Η επανεξέταση θα προτείνει συστάσεις σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ».
Γεγονός Β.31 Αυγούστου 2015: Παρουσιάζεται το νέο πρόγραμμα τετραετίας του ΣΥΡΙΖΑ για την παιδεία. Στην εισαγωγή αναφέρονται τα εξής : «να προχωρήσουμε στις μεγάλες τομές που έχει ανάγκη κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, τομές που θα κινούνται στον αντίποδα του στρατηγικού ορίζοντα του νεοφιλελευθερισμού και σε σύγκρουση με τις συντηρητικές μεταρρυθμίσεις του παλιού πολιτικού συστήματος».
Αναρωτιέμαι πως μπορεί η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση να κινηθεί στον αντίποδα του νεοφιλελευθερισμού χρησιμοποιώντας την εργαλειοθήκη(tool-kit) του ΟΟΣΑ που αποτελεί το βασικό εργαλείο επέκτασης του νεοφιλελευθερισμού. Δηλαδή για να καταλάβω. Θα κτυπηθεί ο νεοφιλελευθερισμός από τον νεοφιλελευθερισμό. Τα τελευταία χρόνια οι πολιτικοί του ΣΥΡΙΖΑ ήταν από τους βασικότερους κατακριτές του ΟΟΣΑ και των πρακτικών του. Μάλιστα είναι νωπές ακόμα οι μνήμες από την έντονη κριτική που ασκούσαν στους προηγούμενους υπουργούς παιδείας (κα Διαμαντοπούλου και κο Αρβανιτόπουλο) για την πιστή τους αφοσίωση στον ΟΟΣΑ. Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πως ο ΟΟΣΑ και ο επικεφαλής του Άνχελ Γκουρία από αντίπαλοι και εκφραστές του νεοφιλελευθέρου μοντέλου σήμερα έγιναν σύμβουλοι και αρωγοί της νέας εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
πηγή xenesglosses.eu