Το οξύτατο πρόβλημα της ανεπαρκειας που αντιμετωπίζουν όλες οι εκπαιδευτικές μονάδες σε εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής και Παράλληλης Στήριξης τονίζει στο ενημερωωτικό του σημείωμα ο Βασίλη Παληγιάννης.
Στην Ελλάδα του 2015, η Πολιτεία θα έπρεπε να ανταποκρίνεται, με βάση το Σύνταγμα, στο αξίωμα των ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά με την έμπρακτη και ουσιαστική στήριξή τους. Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Δυστυχώς, η Ειδική Αγωγή αντιμετωπίζεται ως ο φτωχός συγγενής της εκπαίδευσης με αποτέλεσμα τα σχολεία να υπολειτουργούν και η παράλληλη στήριξη να μην έχει ακόμα στελεχωθεί.
Με βάση τη λογική, σήμερα 24-09-2015, θα έπρεπε όλα τα σχολεία Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης και όλες οι υπόλοιπες δομές να έχουν το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό. Εκτός κι αν κάποιοι πιστεύουν πως σχολεία και θεσμοί μπορούν να λειτουργούν χωρίς εκπαιδευτικούς.
Δυστυχώς, προσλήψεις αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή και την Παράλληλη Στήριξη δεν πρόκειται να πραγματοποιηθούν πριν τις αρχές Οκτωβρίου.
Επειδή το συγκεκριμένο θέμα δεν επιλύεται με υπουργικά λόγια κι ευχολόγια, θα πρέπει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την διασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων πρόσληψης αναπληρωτών και την επίσπευση της σχετικής διαδικασίας.
Η Ειδική Αγωγή είναι το πιο ευαίσθητο τμήμα της εκπαίδευσης και θα έπρεπε να διαθέτει την κατάλληλη υποδομή, σύγχρονο εποπτικό και παιδαγωγικό υλικό, κατάλληλα βιβλία και το απαραίτητο εκπαιδευτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό.
Είναι ευκαιρία, αν τελικά πραγματοποιηθεί ο εξαγγελθείς διάλογος για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, να δοθεί προτεραιότητα στην αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής. Εξυπακούεται πως αυτή πρέπει να συνδυαστεί με μόνιμους διορισμούς για να λήξει η ομηρία χιλιάδων εκπαιδευτικών που εργάζονται για 10 και 15 έτη ως αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή.