Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με:
- Χιλιάδες κενά στα σχολεία μας (πάνω από 13.000 μόνο στην Α/βάθμια εκπαίδευση),
- Εκατοντάδες σχολεία κλειστά, ειδικά στην νησιωτική-ηπειρωτική Ελλάδα και γενικότερα στην ύπαιθρο και κίνδυνος να μην λειτουργήσουν τα Ολοήμερα σχολεία.
- Διαβεβαίωση για κάλυψη, ούτε στο μισό, των κενών σε αναπληρωτές (περίπου 12.000 πιστώσεις λένε ότι έχουν εξασφαλίσει μέσω ΕΣΠΑ),
- Καμία διαβεβαίωση για εξασφάλιση πιστώσεων τακτικού προϋπολογισμού (για να ανοίξουν πρωινά τμήματα),
- 7.000 “αναμνήσεις” (εξαγγελία για διορισμούς της προηγούμενης κυβέρνησης) και ελπίδες για κάλυψη των απαραίτητων αναγκών των σχολείων μας,
- Τους συναδέλφους αναπληρωτές να περιμένουν να ξανακάνουν αιτήσεις στις διευθύνσεις εκπαίδευσης και όλη η διαδικασία να βρίσκεται στον αέρα για γραφειοκρατικούς λόγους.
- Ένα πολυνομοσχέδιο να βρίσκεται στις καλένδες και να εκκρεμούν πάγια αιτήματα του κλάδου να λυθούν, όπως η αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας των συναδέλφων μας αναπληρωτών κ.α.
- Την απίστευτη πρωτοβουλία της ηγεσίας του υπουργείου παιδείας να θεσμοθετήσει με προχειρότητα κριτήρια συνάφειας των μεταπτυχιακών στην ειδική αγωγή χωρίς επιστημονική εγκυρότητα της αντίστοιχης επιτροπής και με αιφνιδιαστικό τρόπο.
- Τον περιορισμό και την αλλαγή των κριτηρίων των αποσπάσεων στο εξωτερικό
- Αλχημείες, υποκειμενικότητα και αδιαφανείς διαδικασίες εκατοντάδων αποσπάσεων σε βιβλιοθήκες, μητροπόλεις, πανεπιστήμια, κεντρική υπηρεσία του υπουργείου κ.α. φορείς
- Απαγόρευση όλων των εκπαιδευτικών μεταβολών, πράγμα που σημαίνει ότι εάν δεν βρεθεί άμεσα λύση (στις επόμενες ώρες όχι μέρες) οι αποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ πριν τις 11 Σεπτεμβρίου και αυτό σημαίνει αναστάτωση στη λειτουργία των σχολείων και στον προγραμματισμό των σχολικών μονάδων. Οι μαθητές μας θα αλλάξουν δασκάλους και νηπιαγωγούς πολλές φορές μέχρι να αποφασίσει το υπουργείο και η υπηρεσιακή κυβέρνηση να δώσει λύση στο πρόβλημα!!! Μπορεί το ΣτΕ να έδωσε το πράσινο φως κατ’ εξαίρεση αλλά το πρόβλημα θα αργήσει να λυθεί.
- Την σύσταση 1700 περίπου οργανικών θέσεων ειδικοτήτων ,αποδεχόμενη ουσιαστικά η ηγεσία του Υπουργείου τις «ύποπτες» και παράτυπες μετατάξεις Αρβανιτόπουλου και επιπλέον άφησε τη Περιφέρειά μας χωρίς ειδικότητες π.χ. 0 καθηγητές Φυσικής Αγωγής αλλά πρόλαβε να τοποθετήσει Γυμναστές στα Γραφεία της Περιφέρειας και στις Διευθύνσεις.
-
Τα κενά στη περιφέρειά μας μετά από ενημέρωση και κατ’ εκτίμηση είναι : στη Φθιώτιδα 55+(44 ΠΕ70 11 ΠΕ60), στην Εύβοια (150 ΠΕ70 και 65 ΠΕ60 και σε κίνδυνο 35 σχολεία στις 11 Σεπτέμβρη να είναι κλειστά, στη Φωκίδα 45 (33 ΠΕ70 – 5 ΠΕ60 και 7 ειδικότητες), στη Βοιωτία 100+(55 ΠΕ70-43ΠΕ60 και ειδικότητες) και στην Ευρυτανία 34(15 ΠΕ70-13 ΠΕ60 και 6 ειδικότητες). ΠΕ70=ΔΑΣΚΑΛΟΙ και ΠΕ60=ΝΗΠ/ΓΟΙ
Σε όλα τα παραπάνω εάν προσθέσουμε και τα ευρύτερα ζητήματα που αφορούν την κοινωνία και ειδικότερα τις ρυθμίσεις που θα αρχίζουν να εφαρμόζονται με το 3ο μνημόνιο τότε αντιλαμβάνεται κανείς το κλίμα της ασφυξίας που διαμορφώνεται.
Ως Εκπαιδευτικοί Εν Δράσει θεωρούμε απαράδεκτη την κατάσταση που βιώνει η εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια και δυστυχώς όπως φαίνεται τα προβλήματα δεν έχουν τελειωμό. Παράλληλα τα πολιτικά κόμματα (ενόψει προεκλογικής περιόδου) καλό θα ήταν να επικεντρωθούν στην ανάδειξη των προβλημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης και να μην επικεντρώνονται μονάχα στην αύξηση του ΦΠΑ των διδάκτρων της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Ξέρετε η συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας δεν λαμβάνει ιδιωτική εκπαίδευση αλλά δημόσια. Μια εκπαίδευση που, συντονισμένα τα τελευταία χρόνια, πολλές πολιτικές δυνάμεις δίνουν μάχη για να διαλύσουν!!!
Εμείς οι εκπαιδευτικοί των παιδιών του λαού μας ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΙΣΩ, μαζί με τους γονείς, τις εκπαιδευτικές ενώσεις και ομοσπονδίες, την τοπική αυτοδιοίκηση και τις τοπικές κοινωνίες συνεχίζουμε να υπερασπιζόμαστε το κοινωνικό αγαθό της παιδείας και να διεκδικούμε δημοκρατικές και ανθρωποκεντρικές λύσεις. Στους αγώνες που διαγράφονται μπροστά μας οι εκπαιδευτικοί θα πρωτοστατήσουμε όπως το επιβάλει η ιστορία μας και το μέλλον της νέας γενιάς!!!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Πηγή:AlfaVita