Στην έκθεση πεπραγμένων του αιρετού Νεκτάριου Κορδή για το ΚΥΣΔΕ διαβάζουμε:
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ
Κατά τις μεταθέσεις του 2013 υποβλήθηκαν 11209 αιτήσεις και ικανοποιηθήκαν 606 (ποσοστό ικανοποίησης 5,41%)! Επίσης έγιναν 103 μεταθέσεις σε Μουσικά Σχολεία, 13 σε Διαπολιτισμικά, 5 σε καλλιτεχνικά και 292 στην Ειδική Αγωγή. Κατά τις μεταθέσεις του 2014 υποβλήθηκαν 8358 αιτήσεις και ικανοποιήθηκαν 751 (ποσοστό ικανοποίησης 8,99% ) ! Επίσης έγιναν 102 μεταθέσεις σε Μουσικά Σχολεία, 11 σε Διαπολιτισμικά, 9 σε καλλιτεχνικά και 90 στην Ειδική Αγωγή.
Στις 22 Ιουλίου 2014 ολοκληρώθηκε τελικά μετά από πολλές περιπέτειες η διαδικασία των γενικών μεταθέσεων εκπαιδευτικών Δ.Ε για το 2014. Από τις 8389 αιτήσεις ικανοποιήθηκαν τελικά 751 (ποσοστό 8,99%). Η αρχική εισήγηση του ΚΥΣΔΕ την Παρασκευή 18 Ιουλίου μιλούσε για 741 μεταθέσεις (ποσοστό 8,83%). Οι αρχικές εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ μιλούσαν για 1717 κενά!
Οι μεταθέσεις πραγματοποιήθηκαν τελικά με βάση κάτι καινοφανές: να αποδεχτούν τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ επιλεκτικά, εξαιρώντας τους κλάδους ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04.01 για τους οποίους πήγαν στις εκτιμήσεις του συστήματος! Αποτέλεσμα της επιλογής αυτής ήταν από τις 1595 αιτήσεις των φιλολόγων να ικανοποιηθεί ένα ποσοστό γύρω στο 4%, από τις 646 αιτήσεις των μαθηματικών να ικανοποιηθεί ένα ποσοστό γύρω στο 11%, και από τις 526 αιτήσεις των Φυσικών να ικανοποιηθεί ένα ποσοστό γύρω στο 3,5%!
Καταψηφίσαμε τόσο τους πίνακες κενών και πλεονασμάτων, όσο και τους πίνακες μεταθέσεων με βάση τη Δήλωση που σας επισυνάπτουμε (ΠΙΝ.6). Τέλος τονίσαμε ότι «η διαδικασία των μεταθέσεων απαιτεί διαφάνεια και άμεση κοινοποίηση των αποφάσεων και των πινάκων μετάθεσης. Είναι απαράδεκτο να απαγορεύεται σε αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου να μην ενημερώνουν για τις αποφάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων έγκαιρα σε τόσο σοβαρά ζητήματα που κρατούν σε αγωνία χιλιάδες συναδέλφους. Όπως εξαρχής έχουμε δηλώσει, ως εκπρόσωποι των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων «θα υπάρχει από την πλευρά μας πλήρης διαφάνεια, συνεχής ενημέρωση και στενή συνεργασία με την ΟΛΜΕ, τις ΕΛΜΕ και κάθε συνάδελφο για όλα τα θέματα. Είναι σταθερή η δέσμευσή μας να κινηθούμε στο ΚΥΣΔΕ με γνώμονα τις θέσεις και τις επιλογές του κλάδου μας για τις υπηρεσιακές μεταβολές και το εργασιακό μας καθεστώς. Αρχική δέσμευσή μας είναι να είμαστε το άγρυπνο μάτι του κλάδου, ελέγχοντας, αποκαλύπτοντας και καταγγέλλοντας κάθε πελατειακή πρακτική, κάθε αυθαιρεσία, κάθε αντισυναδελφική, αυταρχική και άδικη ενέργεια της Διοίκησης. Στη δέσμευση αυτή θα εμμείνουμε μέχρι τέλους».
Για το 2015 έχουν υποβληθεί 607 αιτήσεις για Μουσικά Σχολεία, 195 για ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, 76 για Καλλιτεχνικά Σχολεία, 77 σε Διαπολιτισμικά και 8248 για τη Γενική Εκπαίδευση. Για τις Γενικές Μεταθέσεις του 2015 είχαμε 8098 ενεργές αιτήσεις και ικανοποιήθηκαν 1718 (ποσοστό 21,22%). Οι Γενικές Μεταθέσεις πραγματοποιήθηκαν με βάση τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ, επί συνόλου 1411 κενών. Για το 2015 από τις 1698 αιτήσεις Φιλολόγων ικανοποιήθηκαν οι 500 (ποσοστό 29,45%), από τις 319 αιτήσεις Μαθηματικών ικανοποιήθηκαν οι 291 (ποσοστό 52,30%) και από τις 529 αιτήσεις των Φυσικών ικανοποιήθηκαν οι 140 (ποσοστό 26,47%).
Καταψηφίσαμε τους πίνακες κενών και πλεονασμάτων με βάση την ακόλουθη Δήλωση: «Το ΚΥΣΔΕ καλείται να υπολογίσει κενά και πλεονάσματα του εκπαιδευτικού προσωπικού, βάσει της εγκυκλίου 77679/Ε2/15-05-2015, με σοβαρή χρονική καθυστέρηση που οφείλεται στις αλλαγές αναλυτικών και ωρολογίων προγραμμάτων της Γ΄ Λυκείου, καθώς το ΠΔ 50/96 ορίζει ότι οι εισηγήσεις των ΠΥΣΔΕ προς την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου αποστέλλονται μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου και ότι για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων καταρτίζονται μέχρι τις 10 Μαρτίου κάθε σχολικού έτους πίνακες κενών οργανικών θέσεων κατά περιοχή μετάθεσης. Επίσης, ο υπολογισμός των κενών δεν μπορεί να είναι αξιόπιστος αφού τα Υπηρεσιακά Συμβούλια δεν έχουν ολοκληρωμένη και σαφή εικόνα των κενών και πλεονασμάτων ανά ειδικότητα, μιας και δεν μπορούν να εκτιμηθούν οι τομείς και οι ειδικότητες των καταργημένων τομέων και ειδικοτήτων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που θα επαναλειτουργήσουν. Εξακολουθούμε να εκφράζουμε την απόλυτη αντίθεσή μας στην κατά 2 ώρες αύξηση του ωραρίου μας, στις καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, στις συμπτύξεις τμημάτων, στην αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Τα μέτρα στόχο είχαν τη συρρίκνωση του αγαθού της δημόσιας δωρεάν παιδείας και τη συνέχιση δύσκολων εργασιακών σχέσεων για χιλιάδες συναδέλφους. Η συνέχιση αυτής της πολιτικής θα βρει τον κλάδο αντιμέτωπο με τα ίδια προβλήματα και τη νέα χρονιά. Με βάση τα παραπάνω καταψηφίζω τους πίνακες κενών και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως αναφέρει και η εγκύκλιος 77679/Ε2/15-05-2015 για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών».
Μετά την ανακοίνωση των μεταθέσεων, θα σταλεί στα σχολεία η εγκύκλιος των αποσπάσεων και θα ακολουθήσει η υποβολή αιτήσεων απόσπασης πριν τη λήξη του σχολικού έτους στις 30 Ιουνίου, θα ακολουθήσουν οι αμοιβαίες μεταθέσεις, οι μετατάξεις από κλάδο σε κλάδο, οι διορισμοί ( 2500-3000 σε όλη την εκπαίδευση), οι αποσπάσεις σε φορείς μέχρι τα τέλη Ιουλίου για να καταλήξουμε στις αποσπάσεις στο διάστημα 20-28 Αυγούστου και στις πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών στις αρχές Σεπτέμβρη.
ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
Κατά τη σχολ. χρονιά 2013-2014 έγιναν 2157 αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ. Παράλληλα έγιναν και 2605 αποσπάσεις σε άλλους φορείς. Επιπρόσθετα έγιναν και 922 αποσπάσεις σε σχολεία του εξωτερικού και 40 στα Ευρωπαϊκά Σχολεία. Κατά τη σχολ. χρονιά 2014-2015 έγιναν 3728 αποσπάσεις σε σχολεία και 1750 σε φορείς. Το σύνολο των αποσπάσεων ανέρχεται σε 5478.
Το 2013 οι ελάχιστες αποσπάσεις έγιναν το Σεπτέμβρη δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στους εκπαιδευτικούς ενώ η σχολική χρονιά ολοκληρώθηκε με εκατοντάδες εκπαιδευτικούς να περιμένουν ακόμη την αποδέσμευσή τους, ενώ θεωρητικά ήταν αποσπασμένοι σε άλλα ΠΥΣΔΕ! Καταγγείλαμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για την απαράδεκτη τακτική της σε ό,τι αφορά τις αποσπάσεις κρατώντας σε ομηρεία χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οδηγώντας τους ουσιαστικά σε απόγνωση! Μετά τις ρουσφετολογικές αποσπάσεις σε φορείς που υπέγραψε ο Υπουργός Παιδείας και τις εκβιαστικές-αδιαφανείς διαδικασίες μετατάξεων συναδέλφων στην πρωτοβάθμια και σε διοικητικές θέσεις η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δε σεβάστηκε τελικά τα δικαιώματα των χιλιάδων συναδέλφων με βάση και τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπισαν μακριά από τις οικογένειές τους!
Το 2014 οι αποσπάσεις πραγματοποιήθηκαν στις 28 Αυγούστου. Η τελική πρόταση του Συμβουλίου ήταν 2759 αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ. Πιο συγκεκριμένα:
1. Οι ενεργές αιτήσεις για τις Γενικές Αποσπάσεις ήταν 4512. Εξ αυτών ικανοποιήθηκαν 2759 (ποσοστό ικανοποίησης 61,14% ΠΙΝ.9). Πιο συγκεκριμένα έγιναν 744 αποσπάσεις κατά προτεραιότητα και 2015 αποσπάσεις με μόρια από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ ( 879 στην Α/θμια και 1136 στην Β/θμια). Το 2013-14 είχαν πραγματοποιηθεί συνολικά 2156 αποσπάσεις.
2. Παράλληλα πραγματοποιήθηκαν 89 αποσπάσεις σε ΣΜΕΑΕ, 8 αποσπάσεις σε Καλλιτεχνικά Σχολεία, 77 αποσπάσεις εκπαιδευτικών γενικών ειδικοτήτων και 56 αποσπάσεις εκπαιδευτικών μουσικής παιδείας σε αντίστοιχα Μουσικά Σχολεία. Τέλος πραγματοποιήθηκαν και 29 αμοιβαίες μεταθέσεις.
3. Τα λειτουργικά κενά πριν τις αποσπάσεις ήταν 2601 και τα πλεονάσματα 4142. Μετά τις αποσπάσεις είχαμε 2244 κενά και 2805 πλεονάσματα. Τα στοιχεία αυτά αποδεικνύουν ότι οι αποσπάσεις δε δημιουργούν νέα κενά, αφού τελικά είχαμε 357 λιγότερα κενά και 1337 λιγότερα πλεονάσματα. Τα εναπομείναντα κενά στους κλάδους ΠΕ02, 03, 04 είναι 1444.
Διαφωνήσαμε με τον τρόπο διεξαγωγής των αποσπάσεων με βάση την δήλωση που σας επισυνάπτουμε και καταψηφίσαμε τους πίνακες. Κατά τη διαδικασία συζήτησης επί των αποσπάσεων τονίσαμε ότι: Για όλους τους εκπαιδευτικούς που εντάσσονται σε αποσπάσεις κατά προτεραιότητα η θέση μας είναι να τους δοθούν αποσπάσεις ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΚΕΝΩΝ. Με τον τρόπο αυτό τα ελάχιστα λειτουργικά κενά θα χρησιμοποιηθούν για να ικανοποιηθεί ο μεγαλύτερος δυνατός αριθμός αιτήσεων. Παράλληλα δηλώσαμε ότι αποσπάσεις θα μπορούσαν να γίνουν και από πλεονασματικές σε πλεονασματικές περιοχές με στόχο οι εκπαιδευτικοί να έρθουν κοντά στον τόπο τους. Οι θέσεις μας αυτές δεν έγιναν αποδεκτές. Παράλληλα σας επισυνάπτουμε και τη δήλωση που καταθέσαμε στις 16 Σεπτέμβρη για τη Β΄ φάση των αποσπάσεων.
Σχετικά με τις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης το ΚΥΣΔΕ ομόφωνα συμφώνησε στην αναγκαιότητα ένταξης και νέων σοβαρών ασθενειών στην ειδική κατηγορία μεταθέσεων. Είναι προφανές ότι η συντριπτική πλειονότητα από τις 215 αιτήσεις αναφέρεται σε πολύ σοβαρές ασθένειες! Πάγια θέση της ΟΛΜΕ είναι η ένταξη νέων ασθενειών στην ειδική κατηγορία μεταθέσεων. Θεωρούμε ότι η ένταξη ασθενειών θα πρέπει να επανεξετάζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, αφού τα επιστημονικά δεδομένα της Ιατρικής μεταβάλλονται ταχύτατα .Απαιτείται συνεπώς η ΑΜΕΣΗ συγκρότηση της ειδικής επιστημονικής επιτροπής που θα καθορίζει με σαφήνεια τις ασθένειες που εντάσσονται σε ειδική κατηγορία ( νεώτερες ασθένειες πιθανά να ενταχθούν και παλαιότερες πιθανά να αφαιρεθούν) και η απαραίτητη νομοθετική ρύθμιση.
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ
Το 2013 είχαμε 10 μετατάξεις εκπαιδευτικών από κλάδο σε κλάδο. Πιο συγκεκριμένα 2 στον κλάδο ΠΕ02, 2 στον κλάδο ΠΕ04.04, 1 στον κλάδο ΠΕ09, 2 στον κλάδο ΠΕ12.05, 1 στον κλάδο ΠΕ13, 1 στον κλάδο ΠΕ14.04 και 1 στον κλάδο ΠΕ16.01
Το 2014 είχαμε 23 μετατάξεις εκπαιδευτικών από κλάδο σε κλάδο. Πιο συγκεκριμένα 4 στον κλάδο ΠΕ02, 4 στον κλάδο ΠΕ03, 6 στον κλάδο ΠΕ04.01, 3 στον κλάδο ΠΕ04.04, 1 στον κλάδο ΠΕ04.05 , 1 στον κλάδο ΠΕ08, 1 στον κλάδο ΠΕ10, 2 στον κλάδο ΠΕ12.05 και 1 στον κλάδο ΠΕ17.07.
Με το ΦΕΚ 986/3-9-13 είχαμε 3122 υποχρεωτικές μετατάξεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Στις 3 Φλεβάρη το Υπουργείο ανακοίνωσε 177 υποχρεωτικές μετατάξεις, 98 τροποποιήσεις και 38 ανακλήσεις μετατάξεων. Με το ΦΕΚ 570/5-5-14 είχαμε 25 μετατάξεις στην ΠΕ, 11 τροποποιήσεις και 10 ανακλήσεις μετατάξεων. Τέλος με το ΦΕΚ 714/6-6-14 είχαμε 14 μετατάξεις στην ΠΕ και 23 ανακλήσεις μετατάξεων. Συνολικά είχαμε 3650 μετατάξεις.
Σχετικά με το θέμα των υποχρεωτικών μετατάξεων στην Α/θμια Εκπαίδευση η θέση μου στην επιτροπή ήταν απόλυτα αρνητική πάνω στην εισήγηση για ανάκληση όλων των μετατάξεων, υπερασπίζοντας και τις προτάσεις της ΟΛΜΕ που είναι απόλυτα ρεαλιστικές. Δεν υπάρχει νεώτερη εξέλιξη στο ζήτημα αυτό σε αναμονή της σύστασης οργανικών θέσεων στην Α/θμια Εκπαίδευση.
πηγή xenesglosses.eu