Για προβλήματα από απροσεξίες ή ασάφειες στην διατύπωση των θεμάτων αλλά και στις οδηγίες βαθμολόγησης που στάλθηκαν στο μάθημα Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ των ΕΠΑ.Λ, κάνει λόγο η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας.
Ειδικότερα η ανακοίνωση έχει ως εξής:
Την Τετάρτη 3-6-2015, στα πλαίσια των Πανελληνίων Εξετάσεων, εξετάστηκαν οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων στο μάθημα «Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ». Τα περισσότερα θέματα, σε γενικές γραμμές, μπορούν να χαρακτηριστούν μέτριας δυσκολίας και εκτιμάται ότι δεν δημιουργήθηκαν προβλήματα κατά την επίλυσή τους από τους καλά προετοιμασμένους μαθητές οι οποίοι δεν θα δυσκολευτούν να συγκεντρώσουν υψηλή βαθμολογία.
Δυστυχώς όμως και εφέτος, όπως κάθε χρόνο, παρουσιάστηκαν προβλήματα από απροσεξίες ή ασάφειες στην διατύπωση των θεμάτων αλλά και στις οδηγίες βαθμολόγησης που στάλθηκαν. Συγκεκριμένα τα προβλήματα αφορούσαν το Θέμα Γ, Γ2 στα υποερωτήματα β) και γ) αφού:
1. Στο υποερώτημα β) η διατύπωση της εκφώνησης η οποία είναι «Ποιο από τα τέσσερα (4) κομμάτια θα φτάσει τελευταίο στον προορισμό του;», επιδέχεται την απάντηση ότι μπορεί να είναι οποιοδήποτε από τα τέσσερα κομμάτια, αφού σύμφωνα και με την εκφώνηση του ερωτήματος τα κομμάτια «… έχουν φτάσει με τυχαία σειρά στον προορισμό τους …». Η οδηγία ενδεικτικών απαντήσεων που στάλθηκε στις επιτροπές εξέτασης φυσικώς αδυνάτων ήταν ότι είναι το κομμάτι Γ, το οποίο είναι το τελευταίο κομμάτι κατά τη συναρμολόγηση και όχι το τελευταίο που φτάνει στον προορισμό. Από την οδηγία είναι φανερό ότι στην πραγματικότητα αυτοί που έβαλαν την ερώτηση ήθελαν να ρωτήσουν ποιο θα είναι το τελευταίο κομμάτι κατά την συναρμολόγηση, αλλά η διατύπωση ήταν λανθασμένη. Επίσης το ποιο θα είναι το τελευταίο κομμάτι κατά την συναρμολόγηση ουσιαστικά είχε απαντηθεί στο α) υποερώτημα, όπου ο μαθητής έπρεπε να συμπληρώσει, σε πίνακα με τα πεδία των κομματιών, την τιμή του πεδίου MF και συνεπώς όπου έβαζε την τιμή 0 είναι και το τελευταίο κομμάτι κατά την συναρμολόγηση.
2. Στο υποερώτημα γ) η οδηγία ενδεικτικών απαντήσεων που στάλθηκε στις επιτροπές εξέτασης φυσικώς αδυνάτων ήταν να βαθμολογηθεί ανάλογα με την αιτιολόγηση της απάντησης, κατανέμοντας τα 5 μόρια σε 2, 1 και 2. Όμως στην διατύπωση του υποερωτήματος ζητούσε ως απάντηση το μέγεθος του συνολικού αυτοδύναμου πακέτου χωρίς να ζητάει αιτιολόγηση, με αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να δώσουν απάντηση μόνο έναν αριθμό χωρίς αιτιολόγηση.
Επίσης σημαντικό πρόβλημα προκάλεσε ότι οι αρχικές οδηγίες των ενδεικτικών απαντήσεων, που περιέχουν και οδηγίες βαθμολόγησης, έφτασαν στα εξεταστικά κέντρα φυσικώς αδυνάτων αδικαιολόγητα καθυστερημένα (περισσότερο από μία ώρα αργότερα από ότι ήρθαν τα θέματα).
Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία αλλά και έγγραφη ενημέρωση από εξεταστικά κέντρα φυσικώς αδυνάτων, δόθηκαν νέες οδηγίες που όριζαν σωστές απαντήσεις αλλά οι οδηγίες αυτές έφτασαν στα εξεταστικά κέντρα πολύ αργά (πολύ μετά τις 11:00).
Γενικά τα προβλήματα που δημιουργούνται κάθε χρόνο φανερώνουν ότι δεν τηρείται μία σωστή διαδικασία στην κεντρική επιτροπή που επιλέγει τα θέματα, η οποία θα διασφαλίζει ότι: Τα θέματα θα ελέγχονται και θα λύνονται από έμπειρους εκπαιδευτικούς, διαφορετικούς από αυτούς που τα επέλεξαν, πριν σταλούν στα εξεταστικά κέντρα, ώστε να αποφύγουμε δυσάρεστα προβλήματα και οι ενδεικτικές απαντήσεις που στέλνονται στα εξεταστικά κέντρα φυσικώς αδυνάτων να φτάνουν εγκαίρως ώστε οι επιτροπές να μπορούν να εξετάσουν και να βαθμολογήσουν σωστά και με τον ίδιο τρόπο όλους τους μαθητές.
Για να μην αδικηθούν οι μαθητές που εξετάστηκαν στο συγκεκριμένο μάθημα, ζητάμε να σταλούν στα βαθμολογικά κέντρα κατάλληλες οδηγίες, οι οποίες να αποδέχονται ως σωστή απάντηση στο Θέμα Γ, Γ2, υποερώτημα β) και την απάντηση που αναφέρει το κομμάτι Γ ως τελευταίο στην συναρμολόγηση και την απάντηση που αναφέρει ότι οποιοδήποτε μπορεί να φτάσει τελευταίο στον προορισμό του. Επίσης να δίνονται όλα τα μόρια του υποερωτήματος γ) ανεξαρτήτως αιτιολόγησης αφού η εκφώνηση δεν τη ζητούσε. Τέλος πρέπει οι καθ” ύλη αρμόδιοι του ΥΠΟΠΑΙΘ να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να μην έχουμε κάθε χρόνο παρόμοια προβλήματα.
Το Συντονιστικό Συμβούλιο του Εργασιακού Τομέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας
Πηγή esos.gr