Ο Σαΐτης (2005, σελ. 256-258) αναφέρει ότι ο διευθυντής σχολείου για να είναι αποτελεσματικός πρέπει να διαθέτει τις παρακάτω ικανότητες:
- να κατανέμει το διδακτικό και εξωδιδακτικό έργο του σχολείου σύμφωνα με τα προσόντα των διδασκόντων και μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες
- να παρακινεί τους δασκάλους για την ανάληψη δημιουργικών πρωτοβουλιών
- να έχει ανοιχτή επικοινωνία με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας
- να ενεργεί ως παράγοντας διοικητικής ανάπτυξης, “διδάσκοντας” στους δασκάλους- συνεργάτες του τον τρόπο εκτέλεσης διοικητικών εργασιών, μέσα από μια σταδιακή αύξηση των ευθυνών που αναλαμβάνουν
- να χειρίζεται σωστά τις διαφορές που παρουσιάζονται στο σχολείο
- να αντιλαμβάνεται έγκαιρα τη σχολική πραγματικότητα, τηρώντας μια αποστασιοποίηση από την καθημερινότητα, διακρίνοντας τις ευκαιρίες και προλαμβάνοντας τα προβλήματα
- να χειρίζεται κατάλληλα το εξωτερικό περιβάλλον του σχολείου, συνεργαζόμενος αρμονικά με τους διάφορους κοινωνικούς φορείς.
Σαΐτης, Χ. (2005). Οργάνωση & διοίκηση της εκπαίδευσης. Αθήνα: Αυτοέκδοση.
πηγή fresheducation.gr/?p=7067