Σε λιγότερο από έναν μήνα πρόκειται να αποχαιρετήσουμε τους μαθητές μας για τις καλοκαιρινές διακοπές. Δυστυχώς ακόμη και τώρα τα κενά καλά κρατούν τόσο στην Α/θμια όσο και στη Β/θμια εκπαίδευση. Από τα σχολειά μας λείπουν δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, ειδικότητες, καθηγητές. Για 2η συνεχόμενη χρονιά τα σχολεία μας υπολειτούργησαν και χάθηκαν εξαιτίας της μη κάλυψης των κενών των εκπαιδευτικών χιλιάδες διδακτικές ώρες. Η ευθύνη βαραίνει τους ώμους των προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων που με τις αποφάσεις τους έχουν οδηγήσει την παιδεία στο χείλος της καταστροφής.
Δυστυχώς όμως και η παρουσία της νέας κυβέρνησης 3 μήνες τώρα δεν έλυσε τα προβλήματα. Σε επαφές που είχαν σύλλογοι Π.Ε και Δ.Ε με τους εκπροσώπους της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας έπαιρναν την στερεότυπη απάντηση ότι δεν υπήρχε προεκλογική δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ για κάλυψη των κενών από αυτή τη σχολική χρονιά, αλλά από την επόμενη. Η απάντηση αυτή δε μας καλύπτει, προσβάλλει εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς και η μη κάλυψη των κενών είναι αρνητικό πρόσημο στη νέα κυβέρνηση. Ειδικά στις περιπτώσεις των νηπιαγωγείων στέλνουν τα παιδιά σπίτια τους, όταν απουσιάζουν οι νηπιαγωγοί με αναρρωτικές άδειες, σταματώντας ουσιαστικά τη λειτουργία των νηπιαγωγείων και τελειώνοντας πρόωρα τη σχολική χρονιά για νήπια και προνήπια, αντί να στείλουν αναπληρωτές να καλύψουν τα κενά.
Και στη σχολική χρονιά 2015-16 όμως δεν υπάρχουν ξεκάθαρες τοποθετήσεις πώς θα καλυφτούν τα κενά που υπολογίζεται να ξεπεράσουν τα 25.000 και στις 2 βαθμίδες της εκπαίδευσης. Θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί και πόσοι; Και αν ναι, με ποιο τρόπο;
Θα γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών και με ποια μορφή; Από των κρατικό προϋπολογισμό ή από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ ή με τη μορφή ωρομισθίας; Και αν ναι, σε τι ποσοστά;
Δημιουργεί ανησυχία η παραδοχή από το υπουργείο ότι θα υπάρξει μείωση 40% της πρόσληψης αναπληρωτών από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Πώς θα καλύψει το υπουργείο τη συγκεκριμένη μείωση;
Θα αναγκαστεί το υπουργείο να ακολουθήσει μνημονιακές πολιτικές όπως και οι προκάτοχοί τους( συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων και σχολικών τμημάτων, αύξηση του ορίου των μαθητών ανά τμήμα, υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών, αύξηση του διδακτικού ωραρίου) ή θα πάνε σε άλλες λύσεις όπως η μείωση των μαθημάτων και η αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος ώστε να σχολάνε νωρίτερα οι μαθητές όπως συνέβαιναν τα παλιότερα χρόνια;
Σε όλα τα παραπάνω οφείλει το υπουργείο να δώσει άμεσες και ξεκάθαρες απαντήσεις κάνοντας διάλογο με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων. Να ξέρουν στο υπουργείο ότι οι προηγούμενες ηγεσίες έσπασαν τα μούτρα τους προσπαθώντας εν κρυπτώ να καλύψουν τα κενά χωρίς κανέναν διάλογο με τη βάση του κλάδου. Να μην κάνουν λοιπόν το ίδιο λάθος.
Και επειδή θέλω να προλάβω όσους πουν ότι δεν πρόκειται να γίνουν υποχρεωτικές μετακινήσεις επειδή με πρόσφατο νόμο ψηφίστηκε από τη βουλή η κατάργηση των υποχρεωτικών μεταθέσεων, να υπενθυμίσω ότι την προηγούμενη διετία ελάχιστες τέτοιες μεταθέσεις έγιναν. Οι περισσότερες μετακινήσεις αφορούσαν υποχρεωτικές αποσπάσεις οι οποίες ζουν και βασιλεύουν καθώς δεν καταργήθηκαν όπως οι μεταθέσεις. Ακόμα και σήμερα που μιλάμε γίνονται υποχρεωτικές μετακινήσεις για τις ανάγκες της υπηρεσίας και μάλιστα όχι με απόφαση των αρμόδιων υπηρεσιακών συμβουλίων, αλλά με αποφάσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης. Αλήθεια τι έχουν να πουν οι Περιφερειακοί Διευθυντές και η ηγεσία του υπουργείου για αυτά; Οφείλουν άμεσα να καταργήσουν το δικαίωμα στον Διευθυντή Εκπαίδευσης να παίρνει μόνος του τέτοιες αποφάσεις.
Αυτές τις σκέψεις καταθέτω με την ελπίδα ότι την 1η Σεπτεμβρίου όλα τα σχολειά και όλοι οι μαθητές μας θα έχουν τους εκπαιδευτικούς τους.
Του εκπαιδευτικού Γιώργου Χρόνη.
Αναδημοσίευση από fresheducation.gr