Την υπερψήφιση των άρθρων που καταργούν την Τράπεζα Θεμάτων και επαναφέρουν ως μέσο όρο προαγωγής στο Λύκειο, το 9,5 πρότεινε στην Ολομέλεια της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης.
«Το 9,5 ως μέσος όρος των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, ήταν μέχρι το 2013. Μετά το 2013, ίσχυε το σχιζοφρενικό, να πρέπει ο μαθητής να πάρει δέκα στο κάθε μάθημα. Αυτός ήταν ο λόγος που η σχολική αποτυχία από το 4% πήγε στο 24%» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Ο ίδιος τόνισε ότι το εξεταστικό σύστημα πρέπει «να πάψει να λειτουργεί ως λαιμητόμος οδηγώντας πάρα πολλά παιδιά εκτός εκπαιδευτικού συστήματος».
Ο Τάσος Κουράκης τόνισε πως με την Τράπεζα Θεμάτων, καταργείται η αυτονομία του διδασκάλου να διδάσκει όπως θέλει. Παράλληλα δε, «ο καθηγητής υποχρεούται να προστρέχει σε προκαθορισμένες ερωτήσεις, οι οποίες ενδεχομένως να μην είχαν διδαχθεί».
«Αυτή η φαινομενική αντιμετώπιση ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων σε όλη την Ελλάδα, εξομοιώνει παιδιά μιας υποβαθμισμένης περιοχής, με ένα καλό σχολειό, με παιδιά με υψηλές επιδόσεις και τελικώς βάζοντας ίδιας δυσκολίας θέματα σε όλους τους μαθητές. Αυτοί που πληρώνουν τη νύφη είναι οι μαθητές χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, με λειψή δυνατότητα να κάνουν φροντιστήρια, άρα και λειψές επιδόσεις» ανέφερε.
Αν συνεχιζόταν η χρήση της, «θα αύξανε τρομακτικά τη σχολική διαρροή, καθώς ο βαθμός δυσκολίας θα μεγάλωνε την αποχώρηση των παιδιών από το εκπαιδευτικό σύστημα».
Με άλλη διάταξη το υπουργείο Παιδείας αντικαθιστά την αναπλήρωση χαμένων ωρών με μαθήματα το καλοκαίρι, με περικοπές περιπάτων και εκδρομών, περιορισμό των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και αξιοποίηση των σχολικών γιορτών.
«Με αυτές τις παρεμβάσεις που κάνουμε – και κυρίως με τις δύο πρώτες – απομακρυνόμαστε από εξετασιακεντρικό σύστημα, αποκαθιστούμε τον αυτοτελή μορφωτικό ρόλο του Λυκείου και κυρίως ανορθώνουμε τον εκπαιδευτικό ρόλο του εκπαιδευτικού» υποστήριξε ο Τάσος Κουράκης.
Πηγή: tanea.gr