Open Close

Την Παρασκευή ψηφίζεται το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που φέρνει σαρωτικές αλλαγές

Με το διακηρυγμένο στόχο του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας Τάσου Κουράκη να ψηφιστεί την ερχόμενη Παρασκευή, ξεκίνησε στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση για το νομοσχέδιο «Επείγοντα μέτρα για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση», όπου προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η εισαγωγή ενός μαθήματος – μπαλαντέρ στις εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο διαχωρισμός των προτύπων από τα πειραματικά σχολεία, η εκλογή των διευθυντών των σχολείων από τον σύλλογο διδασκόντων, η επαναφορά των ειδικοτήτων στην τεχνική εκπαίδευση και η επανεγγραφή των λεγόμενων αιώνιων φοιτητών στα ανώτατα ιδρύματα.

Η συζήτηση ξεκίνησε με διαφωνίες επί της διαδικασίας, καθώς τα κόμματα της αντιπολίτευσης αμφισβήτησαν τον κατεπείγοντα χαρακτήρα του νομοσχεδίου, κάτι που, σύμφωνα με τον κανονισμό της Βουλής, προβλέπει την διεξαγωγή μίας και μόνο συνεδρίασης.

Ο κ.Κουράκης κατέφυγε στη διάσκεψη των προέδρων, όπου αποφασίστηκε η συζήτηση να γίνει σε τρεις συνεδριάσεις, παρά τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος του νομοσχεδίου.

Ως προς την ουσία του νομοθετήματος, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Μπαξεβανάκης αναφέρθηκε στα βασικά του σημεία τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι με την επαναφορά των ειδικοτήτων στην επαγγελματική εκπαίδευση, αποκαθίσταται η δικαιοσύνη. «Αποκλείστηκαν από το δημόσιο σχολείο χιλιάδες παιδιά, ενώ η δαπάνη μετακυλίστηκε στα νοικοκυριά προς όφελος των ιδιωτικών ΙΕΚ», τόνισε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ. Χαρακτήρισε επίσης τον διπλό όρο πρότυπα – πειραματικά ως αντιεπιστημονικό, σημειώνοντας ότι η λειτουργία ενός σχολείου ως προτύπου αποκλείει την λειτουργία του ως πειραματικού. Σχετικά με τον τρόπο επιλογής των διευθυντών των σχολικών μονάδων, τόνισε ότι τα προσόντα που απαιτούνται (δημοκρατική συμπεριφορά, διοικητική ικανότητα κλπ) δεν μπορούν να διαπιστωθούν κατά τη διάρκεια μιας ολιγόλεπτης συνέντευξης και, επομένως, προωθείται η κατάργησή της. Παράλληλα, εισάγεται η συμμετοχή του διδακτικού προσωπικού στην επιλογή, με τη διαδικασία της ψηφοφορίας. Η βαρύτητα της ψήφου καθορίζεται στο 30%, ενώ για να είναι έγκυρη η εκλογή το ποσοστό συμμετοχής πρέπει να είναι πάνω από 65%.

Στο θέμα των λεγόμενων αιώνιων φοιτητών ανέφερε ότι δεν επιβαρύνουν κατά κανέναν τρόπο τον προϋπολογισμό του κράτους ή των πανεπιστημίων. «Είναι παράξενο, από τη μία πλευρά να είμαστε υπέρ της δια βίου μάθησης και από την άλλη πλευρά να στερούμε το δικαίωμα σε κάποιον να ολοκληρώσει κάποια στιγμή τις σπουδές του», σημείωσε.

Εκ μέρους της ΝΔ, ο βουλευτής του κόμματος Θόδωρος Φορτσάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι προσκομίζει στη Βουλή αποσπασματικές ρυθμίσεις, ενώ τόνισε ότι «δεν είναι δυνατόν να υπάρξει παιδεία χωρίς καμία μορφής αξιολόγηση για τους περίπου 130.000 εκπαιδευτικούς».

Για τον διαχωρισμό των προτύπων από τα πειραματικά και την εισαγωγή της κλήρωσης ως τρόπου εισαγωγής στα δεύτερα, η κ.Φορτσάκης είπε ότι με αυτόν τον τρόπο παραγκωνίζεται η αριστεία. «Δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί να μην υπάρξει σε κάθε νομό ένα πρότυπο πειραματικό σχολείο. Το επιχείρημα ότι τα πρότυπα πρέπει να έχουν ένα τυχαίο δείγμα. Γιατί αυτό εμποδίζει να έχουμε 52 πρότυπα σχολεία; Με αυτόν τον τρόπο ωθούμε ένα παιδί προς τα ιδιωτικά σχολεία ή εάν δεν έχει οικονομική δυνατότητα το εξισώνουμε προς τα κάτω. Ισότητα πρέπει να υπάρχει, αλλά πρέπει να είναι ισότητα ευκαιριών» σημείωσε.

Τάχθηκε επίσης υπέρ της διατήρησης της επιλογής και της αξιολόγησης τόσο των καθηγητών όσο και των μαθητών. «Η επιλογή στελεχών θυμίζει τη Σοβιετική Ενωση του 1920. Έχετε μια ιδεοληπτική προσέγγιση, που έχει ξεπεραστεί. Είναι ανήκουστο να διοικούνται τα σχολεία από τον σύλλογο διδασκόντων. Θα γίνει ό,τι και στο πανεπιστήμιο, οι υποψήφιοι διευθυντές θα λένε «έλα να με ψηφίσεις κι εγώ δεν θα καταγράφω τις απουσίες σου». Ενισχύεται η προϋπηρεσία και όχι τα ουσιαστικά προσόντα. Είναι ανάγκη να παραμείνει η αξιοκρατία, να μην ενδώσουμε στον συνδικαλισμό και τις σωματειακές αντιλήψεις», σημείωσε. Ως προς το θέμα των λεγομένων αιωνίων φοιτητών, ο εισηγητής της ΝΔ σημείωσε ότι οι σπουδές πρέπει να γίνονται σε ένα χρονικό πλαίσιο πεπερασμένο και ότι παράταση μπορεί να υπάρξει για ορισμένες κατηγορίες, όπως είναι οι εργαζόμενοι και οι ασθενείς. Ο κ.Φορτσάκης πρότεινε να δοθεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα όσοι από τους αιώνιους το επιθυμούν να καταθέσουν αίτηση επανεγγραφής. Σύμφωνα με έρευνα που επικαλέστηκε ο βουλευτής της ΝΔ, το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνά το 5% του συνόλου.

Διαβάστε περισσότερα στο news247.gr

Comments are closed.