Open Close

Εκπαιδευτικών απόψεις: Περί παπαγαλίας στα σχολεία

Όλοι οι Υπουργοί Παιδείας την έχουν αποκηρύξει και κανείς δεν την πολέμησε. Εξαντλήθηκαν όλοι σε εύκολα μεγάλα λόγια. Γιατί, όμως, ταλαιπωρεί ακόμα και τώρα τους μαθητές και τους καθηγητές; Γιατί κανείς δεν έκανε κάτι για να τελειώσουμε με αυτό το θλιβερό φαινόμενο;

Η απάντηση δεν είναι εύκολη. Η αλήθεια είναι ότι πολλοί βολεύονται με την παπαγαλία. Στις εισαγωγικές εξετάσεις αποτελεί την εύκολη λύση στη βαθμολόγηση, αφού αποτελεί αντικειμενικό κριτήριο. Λάθος κριτήριο, αλλά αντικειμενικό. Δυστυχώς αυτές οι εξετάσεις καθορίζουν και το τι διδάσκεται και πως αυτό διδάσκεται. Μία καλή αρχή θα ήταν να άλλαζε η μορφή των θεμάτων, χωρίς φυσικά να αιφνιδιαστούν οι μαθητές. Αυτό θα μπορούσε να γίνει στα πλαίσια του νέου συστήματος εισαγωγής στις Ανώτατες Σχολές. Θεωρώ καλό δείγμα την απάλειψη του μαθήματος του Α.Ο.Δ.Ε. από τις πανελλήνιες εξετάσεις, που ανάγκασε ακόμη και το συγγραφέα του σχολικού βιβλίου να ζητήσει συγγνώμη από τους μαθητές που το εξετάζονται στις πανελλήνιες εξετάσεις. Φυσικά αυτό δεν αρκεί. Πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγματα ακόμη.

Η αλλαγή στον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων απαιτεί και την αλλαγή νοοτροπίας των καθηγητών και των μαθητών, αλλά και τη σωστή βαθμολόγηση στις πανελλήνιες εξετάσεις. Προς αυτή την κατεύθυνση με το νόμο για το νέο λύκειο του κ. Αρβανιτόπουλου ιδρύθηκε ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε.) ένα από τα καθήκοντα του οποίου θα ήταν να συγκροτήσει και να εκπαιδεύσει σώμα βαθμολογητών. Φυσικά ο Ε.Ο.Ε. έμεινε στα χαρτιά αφού απέκτησε μόνο πρόεδρο και τίποτε άλλο. Έτσι οι αρμοδιότητές του ανατέθηκαν  στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), που ανέλαβε να υλοποιήσει και την τράπεζα θεμάτων, αντί του Ε.Ο.Ε. που ήταν κατά το νόμο αρμόδιο.

Διαβάστε όλο το άρθρο στο fresheducation.gr

Comments are closed.