1. ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑ: Θεωρητική και Διδακτική Προσέγγιση | 23 Μαΐου
Σκοπός του σεμιναρίου είναι η λεπτομερής μελέτη της Δυσαριθμησίας ως Ειδικής Μαθησιακής Διαταραχής. Ο εννοιολογικός καθορισμός της Δυσαριθμησίας πραγματοποιείται μέσω της ιστορικής αναδρομής του φαινομένου και της παρουσίασης των θεωρητικών μοντέλων. Η μελέτη της πραγματοποιείται μέσω της παρουσίασης της αιτιολογίας και των γνωρισμάτων που τη χαρακτηρίζουν. Η αξιολόγηση των συμπτωμάτων της Δυσαριθμησίας γίνεται μέσω των αντίστοιχων κριτηρίων και της ανάλυσης περιστατικών. Τέλος, η διδακτική παρέμβαση αφορά στην παρουσίαση αναλυτικού προγράμματος, που βασίζεται σε ερευνητικά ευρήματα. Οι μαθητές με Δυσαριθμησία είναι μαθητές που εμφανίζουν δυσκολίες κεντρικής αιτιολογίας και για αυτόν τον λόγο χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση κι εκπαίδευση. Η ειδική αξιολόγηση κι αντιμετώπιση των αναγκών αυτών των μαθητών αποτελεί πρώτιστο στόχο και προτεραιότητα για την πρόοδό τους.
2. ΔΥΣΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ – ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ: Αντιμετώπιση, Διαχείριση & Υποστήριξη | 24 Μαΐου
Σκοπός του σεμιναρίου είναι η θεωρητική και πρακτική προσέγγιση της Δυσορθογραφίας και Δυσγραφίας, οι οποίες εντάσσονται στο πλαίσιο των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών. Αρχικά θα αναλυθούν συνοπτικά οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ως πεδίο των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και οι κατηγορίες τους. Στη συνέχεια, θα παρουσιαστεί η γραφή ως σημαντική δεξιότητα και η σημασία της στον γενικό εγγραμματισμό. Θα εξεταστούν οι δύο διαταραχές εννοιολογικά και θα παρουσιαστούν οι μορφές τους μέσω δειγμάτων γραφής και ανάλυσης περιπτώσεων. Θα παρουσιαστεί η αιτιολογία τους και οι επιμέρους ψυχο-φυσιολογικοί μηχανισμοί που επιδρούν σε αυτές. Στο πρακτικό μέρος θα εξεταστούν οι πρώιμες ενδείξεις και η συμπτωματολογία της Δυσορθογραφίας και της Δυσγραφίας και θα παρουσιαστούν τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα αξιολόγησης, που στοιχειοθετούν την εικόνα της διαταραχής. Τέλος, θα αναλυθούν οι τεχνικές εκπαιδευτικής παρέμβασης σε εξατομικευμένο επίπεδο.
Οι διδακτικές τεχνικές των σεμιναρίων αφορούν στα ακόλουθα:
- Εμπλουτισμένη εισήγηση
- Εργασίες σε ομάδες
- Ατομικές εργασίες
- Προβολή εποπτικού υλικού
- Παρουσίαση εργαλείων και περιπτώσεων
Τα σεμινάρια απευθύνονται σε Δασκάλους, Ειδικούς Παιδαγωγούς, Νηπιαγωγούς, Ψυχολόγους, Καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης, φοιτητές, σπουδαστές, γονείς κι όλους τους ειδικούς, που εμπλέκονται στην υποστήριξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Περισσότερες πληροφορίες για το σεμινάριο της ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑΣ
Περισσότερες πληροφορίες για το σεμινάριο της ΔΥΣΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ – ΔΥΣΓΡΑΦΙΑΣ
Δηλώστε συμμετοχή εδώ.