Open Close

«Ένταξη Μαθητών με Σύνδρομο Asperger στο Σχολικό Περιβάλλον» | Θεσσαλονίκη, Αθήνα

Αθήνα 10 Μαΐου

Θεσσαλονίκη 17 Μαΐου

Ο τομέας Δια Βίου Εκπαίδευσης και το ΚΔΒΜ της Employ, ως πιστοποιημένο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης και αδειοδοτημένος πάροχος Δια Βίου Μάθησης από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας (Α.Π.7459/2014), υλοποιεί το επιμορφωτικό πρόγραμμα «ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ASPERGER ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» προκειμένου να ενημερώσει και να καταρτίσει τους συμμετέχοντες στο θεματικό πεδίο της Ειδικής Αγωγής.

Οι συχνά υψηλές ακαδημαϊκές ικανότητες των παιδιών με σύνδρομο Asperger τα κατατάσσουν στην γενική εκπαίδευση. Η ένταξή τους όμως στο σχολικό περιβάλλον δεν μπορεί να γίνει εφικτή χωρίς την παροχή κατάλληλης στήριξης για την πρόληψη και αντιμετώπιση των προκλήσεων συμπεριφοράς που αντιμετωπίζουν και την ανάπτυξη των κοινωνικών και επικοινωνιακών τους ικανοτήτων.

Πόσο εύκολο είναι να εντάξεις κάποιον που μπορεί να:

  • ξοδεύει περισσότερο χρόνο με τα αντικείμενα παρά με τους ανθρώπους (Swettenham κ.α., 1998)
  • επικοινωνεί λιγότερο από τα άλλα παιδιά,
  • τείνει να ακολουθεί τις δικές του επιθυμίες παρά να προσέχει ή να επηρεάζεται από τις επιθυμίες και γνώμες των άλλων (Baron-Cohen, Leslie & Frith, 1985),
  • δείχνει περιορισμένο ενδιαφέρον στις ομαδικές δραστηριότητες (Bowler, 1992), έχει εμμονές στην λεπτομέρεια της πληροφορίας (Baron-Cohen, Ashwin, Ashwin, Tavassoli, & Chakrabarti, 2009′ Plaisted, O’Riordan & Baron-Cohen, 1998a),
  • θυμάται και προσέχει πράγματα που οι άλλοι δεν προσέχουν (Frith, 1989),
  • έχει διαφορετική αντίληψη για το τι είναι εμφανές και σημαντικό σε μια κατάσταση (Frith, 1989),
  • ενθουσιάζεται από σχήματα, ημερολόγια, πίνακες αριθμών, λίστες αυτοκινήτων,
  • ελκύεται από απλά (διακόπτες ρεύματος, βρύσες) ή σύνθετα συστήματα (δελτία καιρού)
  • συλλέγει κατηγορίες αντικειμένων (χάρτες, καπάκια)  ή πληροφοριών (είδη εντόμων, μουσικής, υφασμάτων)
  • προτιμά εμπειρίες που είναι προβλέψιμες και ελεγχόμενες παρά απρόβλεπτες.
  • είναι κινητικά αδέξιος, να μην αντιλαμβάνεται τα συναισθήματα των άλλων
  • έχει συχνές κρίσεις άγχους και φοβίες (Karnezi & Teirney, 2009);

Ο προαναφερθείς φαινότυπος χαρακτηριστικών συμπεριφορών του συνδρόμου αναδεικνύει και τα εμπόδια στην προσαρμογή στο περιβάλλον της ένταξης.

Στόχος

Η εισήγηση σκοπεύει να αναδείξει τις λύσεις στην υπερπήδηση των εμποδίων στην ένταξη αναλύοντας τα σύγχρονα δεδομένα της έρευνας τόσο στην κατανόηση και διάγνωση του συνδρόμου όσο και στις εμφανείς εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για την ανάπτυξη κοινωνικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων, την πρόληψη και αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς.

Επιπρόσθετα να αναλύσει τις συστημικές αλλαγές που απαιτούνται για την ενεργό εμπλοκή στην ενταξιακή εκπαιδευτική προσπάθεια όλων των εν δυνάμει παραγόντων αλλαγής της ποιότητας ζωής του παιδιού (γονείς, επαγγελματίες, συνομήλικοι, συγγενείς).

Περισσότερες πληροφορίες για το σεμινάριο στη Θεσσαλονίκη.

Περισσότερες πληροφορίες για το σεμινάριο στην Αθήνα.

Δηλώστε συμμετοχή εδώ.

 

Comments are closed.