Open Close

Πως διαμορφώνεται το νέο σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη εκπαίδευση

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής της Κυριακής (Α. Λακασάς) η ηγεσία του υπουργείου αποφάσισε να προσθέσει ένα επιπλέον εξεταζόμενο μάθημα-«μπαλαντέρ», η εξέταση στο οποίο θα διευρύνει, με βάση τον επιστημονικό κλάδο, τις επιλογές κάθε υποψηφίου στις από 60 έως 140 σχολές.
Οι τεχνικές λεπτομέρειες του νέου συστήματος αναμένεται να ανακοινωθούν μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα:
• Θα υπάρχουν τρεις κατευθύνσεις (θεωρητική, θετική, οικονομική).
• Ως 5ο μάθημα θα οριστούν η Βιολογία, τα Μαθηματικά, οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, η Ιστορία. Για παράδειγμα, ένας υποψήφιος που θέλει ως πρώτο στόχο να εισαχθεί στους Χημικούς-Μηχανικούς, θα μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση στις σχολές υγείας (Ιατρική κ.λπ.) εξεταζόμενος -πλην της Γλώσσας, Φυσικής, Μαθηματικών και Χημείας- και στη Βιολογία.
Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι τελευταίος λύθηκε ο γρίφος του αναλυτικού προγράμματος των «στοχοπροσηλωμένων» υποψηφίων, δηλαδή όσων θέλουν να εισαχθούν μόνο σε μία σχολή (π.χ. Νομική, Ιατρική) και δεν επιθυμούν να εξετασθούν σε 5ο μάθημα. Ο γρίφος είναι ο εξής: Οταν οι υπόλοιποι υποψήφιοι διδάσκονται στο σχολείο το 5ο μάθημα, οι «στοχοπροσηλωμένοι» -και δεν είναι λίγοι- πώς θα απασχολούνται; Θα κάνουν διάλειμμα; Ο γρίφος λύθηκε ως εξής: Ολοι οι μαθητές θα πρέπει να επιλέξουν ένα 5ο μάθημα για να διδαχθούν, έστω κι αν δεν εξεταστούν σε αυτό. Ετσι «κλείδωσε» η ενδέκατη μερική ή ριζική αλλαγή που γίνεται στο σύστημα εισαγωγής τα τελευταία 30 χρόνια.

Αναδημοσίευση: alfavita.gr

Comments are closed.