Ένα Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης συνίσταται στην συγκέντρωση πληροφοριών που αφορούν το παιδί και τις ιδιαίτερες ανάγκες του. Με μία τέτοια αξιολόγηση είναι δυνατό να εντοπιστούν παράγοντες που ενδέχεται να εμποδίζουν ή να περιορίζουν τη μαθησιακή ικανότητα του παιδιού, όπως γνωστικές αδυναμίες, προβλήματα υγείας, ιδιαιτερότητες του οικογενειακού του περιβάλλοντος καθώς και κοινωνικά-συναισθηματικά προβλήματα.
Καθοριστικό ρόλο για τον εντοπισμό όλων των παραπάνω παραγόντων διαδραματίζει η οικογένεια η οποία μπορεί να προσφέρει πληροφορίες σχετικά με το ιστορικό ανάπτυξης του παιδιού και έτσι να προκύψουν συμπεράσματα για τυχόν αναπτυξιακές δυσκολίες. Παράλληλα, η οικογένεια μπορεί να ενημερώσει τον εκπαιδευτικό για τα κίνητρα μάθησης του παιδιού βοηθώντας τον με αυτόν τον τρόπο να σχεδιάσει την εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεσματικότερα.
Τα προβλήματα υγείας που τυχόν αντιμετωπίζει το παιδί πρέπει να αναφερθούν, ώστε το σχολείο να είναι ενήμερο. Όσον αφορά στις γνωστικές κατακτήσεις και τις κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού, αυτές θα πρέπει να προσδιορίζονται με ακρίβεια μέσω παρατηρήσεων ή σταθμισμένων δοκιμασιών. Με την ολοκλήρωση της παραπάνω διαδικασίας, το Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης οργανώνεται με στόχο τη σφαιρική ανάπτυξη του παιδιού.
Αξιολόγηση για το Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης. appeared first on EDU SPECIAL.