ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΔΡ ΕΥΤΥΧΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Β.ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΣΥΡΟΥ, ΣΕΡΙΦΟΥ, ΜΗΛΟΥ, ΣΙΦΝΟΥ ΚΑΙ ΚΙΜΩΛΟΥ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Στις μέρες μας όπου δικαίωμα στη μόρφωση και τον αλφαβητισμό έχουν όλοι οι νέοι. Όπου ανθίζουν τα γράμματα και οι επιστήμες, υπάρχουν παιδιά και γονείς που βιώνουν μια δυσάρεστη κατάσταση με πολλές συμπεριφοριστικές επιπτώσεις. Την αδυναμία αναπαράστασης, ανάγνωσης και γραφής του παιδιού τους.
Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με μια καινούρια πραγματικότητα: Τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών των οποίων ο αριθμός κάθε χρόνο αυξάνεται.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Οι μαθησιακές δυσκολίες (ΜΔ) ταξινομούνται στις δύο ευρείες κατηγορίες Ειδικού και Γενικού τύπου. Αρκετές φορές ενδέχεται να συνυπάρχουν περισσότερες από μια δυσκολίες συσσωρεύοντας έτσι σοβαρές επιπτώσεις στην μαθητική πορεία των παιδιών και των εφήβων. Ο βαθμός με τον οποίον εμφανίζονται οι (ΜΔ) στα σχολεία είναι αρκετά μεγάλος και αγγίζει ακόμα και το 20% των μαθητών.
Διακρίντονται στις
Α) Μαθησιακές δυσκολίες ειδικού τύπου, όπως η
• μαθησιακή Διαταραχή αναγνωστικής ικανότητας (Δυσλεξία),
• η διαταραχή της Ορθογραφικής ικανότητας (δυσορθογραφία),
• η Διαταραχή των μαθηματικών ικανοτήτων (Δυσαριθμησία),
• η Διαταραχή του γραπτού λόγου και στις
Β) Μαθησιακές δυσκολίες Γενικού τύπου (ΓΜΔ).
Η Δυσλεξία ορίζεται ως χαμηλή επίδοση στην αναγνωστική ακρίβεια και η ευχέρεια κατά την μεγαλόφωνη ανάγνωση μεμονωμένων λέξεων ή κειμένου με ταυτόχρονη εμφάνιση μεμονωμένων λέξεων ή κειμένου με ταυτόχρονη εμφάνιση δυσκολιών στην ορθογραφία. Η δυσλεξία σύμφωνα με τους ειδικούς έχει συσχετιστεί με δυσκολίες στη φωνολογική επεξεργασία δηλαδή στην αδυναμία του μαθητή να διαχειριστεί τους φθόγγους που απαρτίζουν μια λέξη. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι οι δυσκολίες αυτές συσχετίζονται με τη δυσλεξία κατά τα πρώτα χρόνια του Δημοτικού.
Επίσης είναι σημαντική η συσχέτιση της Δυσλεξίας με τη χαμηλή ταχύτητα στην Κατονομασία Ερεθισμάτων που είναι αυτοματοποιημένα (Rapid Naming-RAN), όπως τα αλφαβητικά σύμβολα, τα χρώματα, ή τα αριθμητικά ψηφία. Η ταχύτητα με την οποία αναγνωρίζει και κατονομάζει ένας μαθητής τα οικεία σε αυτό ερεθίσματα συσχετίζεται άμεσα με την ακρίβεια που τα διατυπώνει.
Σύγχρονες Διεθνείς στατιστικές αναφέρουν επικράτηση της Δυσλεξίας στο γενικό πληθυσμό, της τάξεως του 5%-7% ενώ ένα παιδί έχει έως και 50% πιθανότητα να είναι δυσλεξικό εάν τουλάχιστον ένας γονέας είναι Δυσλεξικός και 75% εάν και οι δύο γονείς είναι Δυσλεξικοί.
Συνέχεια του άρθρου εδώ