Σύμφωνα με τους βασικούς εκπροσώπους της κοινωνικής ή κοινωνικογνωστικής μάθησης, η μάθηση δεν συνίσταται στην απλή σύνδεσή της με τη συμπεριφορά και τα εξωτερικά ερεθίσματα. Εξίσου σημαντικοί παράγοντες μάθησης είναι οι κοινωνικοί παράγοντες που διαμορφώνουν τις σχέσεις του ατόμου με άλλα άτομα καθώς και με την κοινωνία. Ακόμα, η μάθηση εξαρτάται από τους ενδοπροσωπικούς γνωστικούς παράγοντες. Οι τελευταίοι είναι οι διαδικασίες σκέψης που ακολουθεί κάθε άτομο προκειμένου να οδηγηθεί σε συγκεκριμένες ενέργειες.
Με άλλα λόγια, η κοινωνική μάθηση έχει ως κέντρο της τον άνθρωπο και γίνεται αντιληπτή ως μία διαδικασία επεξεργασίας των εξωτερικών ερεθισμάτων στην οποία εμπλέκεται ενεργά το άτομο. Η μάθηση συντελείται με τη βοήθεια του συμβολικού τρόπου με τον οποίο το άτομο επεξεργάζεται τις πληροφορίες και μέσω των διαμεσολαβητών που περιλαμβάνουν τις εμπειρίες και τα βιώματα των άλλων ανθρώπων. Βασικό στοιχείο της κοινωνικογνωστικής μάθησης είναι η ενεργή εμπλοκή του ατόμου στη διαδικασία μάθησης, καθώς έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει τις γνωστικές και κοινωνικές καταστάσεις.
Πηγή: EDU SPECIAL.