Το υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωσή του και ύστερα από μια διαφωνία για το τι θα γίνει με τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς, παρουσίασε τις αλλαγές που θα επιφέρει το νέο νομοσχέδιο που αναμένονται να κατατεθεί στη Βουλή.
Με αφορμή συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με την ΟΛΜΕ και αντιπροσωπεία καθηγητών σε διαθεσιμότητα την περασμένη εβδομάδα, έγινε γνωστό τι θα περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί άμεσα, ώστε να «αντιμετωπισθούν δυσλειτουργίες που έχουν παρουσιαστεί στην εκπαίδευση την τρέχουσα χρονιά».
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας:
Καταργείται η Τράπεζα Θεμάτων.
Ο βαθμός προαγωγής των μαθητών στην Α’ και Β’ Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στον βαθμό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος “εννέα και πέντε δέκατα” (9,5).
Αναστέλλονται οι σημερινές νομοθετικές ρυθμίσεις περί αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, ενώ παράλληλα θα ξεκινήσει πλατιά διαβούλευση σχετικά με τον τρόπο αποτίμησης του διδακτικού έργου και των τρόπων λειτουργίας των διδακτικών μονάδων προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της δουλειάς όλων και όχι της τιμωρίας.
Επανασυστήνονται οι τομείς και ειδικότητες της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που καταργήθηκαν στα ΕΠΑΛ ώστε να διευκολυνθεί η επαναφορά στα σχολεία των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, ενώ παράλληλα καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να προσληφθούν 500 εκπαιδευτικοί για Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη σε ΕΠΑΛ και να καλυφθούν τα σοβαρά εκπαιδευτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί στα σχολεία.
Επαναφορά όλων των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.
Με την ίδια ρύθμιση θα δοθεί η δυνατότητα επιλογής στους εκπαιδευτικούς που ήδη τοποθετήθηκαν σε διοικητικές θέσεις να επιστρέψουν σε εκπαιδευτικές θέσεις.
Αναστέλλονται οι ρυθμίσεις που αφορούν συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολικών μονάδων ώστε να επανεξεταστούν ορισμένες από τις καταργήσεις που έγιναν με αποκλειστικά οικονομικά κριτήρια.
Παράλληλα θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Αναφορικά με αιτήματα που έχουν οικονομικό κόστος, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κατέστησε σαφές πως δεν μπορεί να υπάρξει άμεση δέσμευση.
«Τα αιτήματα θα εξετάζονται όσο οι οικονομικές συνθήκες της χώρας το επιτρέπουν» επισημαίνεται σχετικά. Το μπλέξιμο με την κατάργηση του ΑΣΕΠ «Ουδέποτε έκανα οποιαδήποτε δήλωση για κατάργηση του ΑΣΕΠ και για την όλη διαδικασία επιλογής για την πρόσληψη εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», δηλώσε ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς το Σάββατο και μετά από δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας Τάσου Κουράκη περί κατάργησης που ΑΣΕΠ στις εξετάσεις των εκπαιδευτικών.
Ο κ. Κουράκης, πάντως, ζήτησε από την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης να καταθέσει τις προτάσεις της για ένα ενδεχόμενο νέο σύστημα διορισμών και ένα σύστημα επιλογής στελεχών και τις αρμοδιότητες τους στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης συμμετοχής και των όρων διαβούλευσης σχετικά με όλα τα σημαντικά ζητήματα της εκπαίδευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς.
Νέο κρούσμα ασυνεννοησίας στο Υπουργείο Παιδείας
Αυτή τη φορά για το διορισμό των εκπαιδευτικών
Κρούσμα ασυνεννοησίας φαίνεται ότι έχουμε στο Υπουργείο Παιδείας μετά τα όσα ειπώθηκαν για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών. Ο κ. Κουράκης, έμπειρος πολιτικός, τομεάρχης Παιδείας της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, παρουσιάζοντας , όπως φαίνεται θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγω για κατάργηση του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ και για την εφαρμογή ενός συστήματος μοριοδότησης, πιθανόν υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ.
Ο κ. Μπαλτάς σε διαφορετικό μήκος κύματος πραγματοποίησε γραπτή δήλωση στην οποία ανέφερε ότι ουδέποτε έκανε οποιαδήποτε δήλωση για κατάργηση του ΑΣΕΠ και για την όλη διαδικασία επιλογής για την πρόσληψη εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Να σημειώσουμε ότι πρόκειται για μια ειλικρινή δήλωση του υπουργού Παιδείας καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του news.gr όταν ο κ. Κουράκης παρουσίαζε στην ΟΛΜΕ τις σκέψεις για το νέο σύστημα διορισμών ο κ. Μπαλτάς δεν παρευρισκόταν.
Ωστόσο οι δηλώσεις του κ. Κουράκη, φαίνεται ότι κινούνται στην προεκλογική γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ για τον τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών και μας κάνει εντύπωση γιατί ο κ. Μπαλτάς προχώρησε στην πιο πάνω δήλωση. Θέλει να διαφοροποιηθεί από τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ; Από τον κ. Κουράκη ή μήπως δε γνωρίζει την κατεύθυνση του κυβερνώντος κόμματος;
Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προχωρά σε εκ αντικρουόμενες δηλώσεις. Κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων ο κ. Μπαλτάς δήλωσε από το βήμα της Βουλής ότι δεν καταργούνται για φέτος οι εξετάσεις στα Πρότυπα- Πειραματικά Σχολεία. Τα όσα έχει πει έχουν καταγραφεί στα πρακτικά της Βουλής:
«Όμως, ακριβώς επειδή δεν θέλουμε να αναστατώσουμε τη χρονιά, κρατάμε δυστυχώς τις εξετάσεις και αυτήν τη χρονιά, μέχρι να τελειώσει ο Ιούλιος, διότι κάποια παιδιά έχουν μπει στη διαδικασία αυτή, έχουν επενδύσει τα ίδια και οι γονείς τους ότι θα καταφέρουν να μπουν στα «άριστα» -υποτίθεται- σχολεία και δεν θέλουμε να βάλουμε «πάγο» στην έστω στρεβλή -υπό κάποια έννοια- αυτή φιλοδοξία τους».
Ο κ. Κουράκης στη δικιά του τοποθέτηση δεν έκανε αναφορά στα Πειραματικά Σχολεία όμως σε ραδιοφωνική του συνέντευξη λίγα 24ωρα μετά δήλωσε ότι οι εξετάσεις καταργούνται από φέτος στα Πειραματικά Σχολεία όπως και έγινε τελικά. Άλλωστε στα άμεσα μέτρα του ΣΥΡΙΖΑ για την Παιδείας υπήρχε αναφορά για κατάργηση εξετάσεων στα Πειραματικά και επιλογή με κλήρωση.
Καλόγηρος Βασίλειος
news.gr