Η θέση του διευθυντή της σχολικής μονάδας απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες και την ανάληψη ειδικών καθηκόντων. Ο τρόπος επιλογής αλλά και τα κριτήρια επιλογής διευθυντών όπως η αρχαιότητα και η προσωπικότητα δεν αρκούν για να επιλεχθούν οι κατάλληλοι διευθυντές που θα ανταποκριθούν στις ανάγκες της θέσης τους. Θα πρέπει να υιοθετηθεί ένας νέος τρόπος επιλογής ο οποίος θα στηρίζεται στην ανταγωνιστικότητα και η κατάληψη διευθυντικών θέσεων να γίνεται με αξιοκρατικά κριτήρια. Τα κριτήρια αυτά πρέπει να αφορούν όχι μόνο σπουδές στα παιδαγωγικά αλλά και στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης, στα αναλυτικά προγράμματα, ειδικές ικανότητες και προσωπικότητα.
Η διαδικασία επιλογής τους πρέπει να βασίζεται σε βασικές αρχές διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού όπως:
Πρώτα να γίνεται η προκήρυξη της κενής θέσης μαζί με της προδιαγραφές της(περιγραφή της θέσης).Μετά να γίνονται οι αιτήσεις όσων ενδιαφέρονται για την κατάληψη της συγκεκριμένης θέσης και βάση αυτών να γίνεται μια πρώτη επιλογή των υποψήφιων που θεωρούνται ότι έχουν τα απαραίτητα προσόντα. Για ακόμη προσεκτική επιλογή των πιο κατάλληλων διευθυντών τους δίνονται υποτιθέμενα προβλήματα(case studies) που μπορεί να παρουσιαστούν κατά την διεύθυνση ενός σχολείου και να καλούνται να τα λύσουν. Μετά κι από αυτό να περνούν από συνέντευξη. Όσοι περάσουν από αυτές τις δοκιμασίες να είναι υποχρεωμένοι πριν την τοποθέτησή τους να παρακολουθήσουν ένα πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει : σεμινάρια στη διοίκηση της εκπαίδευσης που οργανώνουν Πανεπιστήμια, παρακολούθηση της πρακτικής διευθυντών στο χώρο των σχολείων τους, επισκέψεις σε σχολεία που αναπτύσσουν εσωτερική πολιτική. Με αυτό τον τρόπο θα επιτυγχάνεται η θεωρητική κατάρτιση και η πρακτική εξάσκηση πριν την τοποθέτηση και όχι κατάρτιση εφόσον γίνει η επιλογή, όπως ισχύει τώρα.
Άλλες επισημάνσεις για το θέμα της επιλογής.