Είναι καλό να χρησιμοποιούμε την τεχνολογία στην τάξη, αφού όλες οι συσκευές είναι πλέον μέρος της καθημερινότητας των παιδιών. Κάποτε εφευρέθηκε η πένα. Ήταν δυνατόν να μη θέλουμε την εφαρμογή της και να ωθούμε τα παιδιά να συνεχίσουν το γράψιμο με φτερό χήνας; Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και σήμερα. Τα παιδιά ζουν με την εξέλιξη της τεχνολογίας, χρησιμοποιούν συσκευές που δεν υπήρχαν όταν γεννήθηκαν και συνεχίζουν να συναρπάζονται με κάθε τι τεχνολογικά καινοτόμο.
Όταν πήγα σχολείο (1966!!!), ο δάσκαλος μάς έβαζε τρεις τρεις στα ξύλινα εκείνα παραδοσιακά θρανία με κατεύθυνση τον ίδιο και τον μαυροπίνακα που σου πλάκωνε την καρδιά. Έπρεπε να παρακολουθούμε τι λέει και πολλές φορές, για να μάθουμε κάτι «υποχρεωτικά», μας έβαζε να το λέμε όλα μαζί τα παιδιά και δυνατά. Δεν επιτρεπόταν να μιλάμε μεταξύ μας κλπ. Ήταν ένα πολύ καταπιεστικό σύστημα και μπορώ να πω ότι είμαι περήφανος που έγινα δάσκαλος ενώ πήρα μια τέτοια εκπαίδευση. Ίσως γιατί μέσα μου είχα (και έχω) την ελπίδα να συμβάλω στην αλλαγή κάποιων πραγμάτων. Η παρουσία της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια είναι αλήθεια ότι με βοήθησε στον τομέα αυτό.
Είμαι στην εκπαίδευση ακριβώς 30 χρόνια. Έχω βιώσει πολλές φάσεις της. Τα τελευταία όμως 6 χρόνια, η τεχνολογία έχει αλλάξει το ρόλο του δασκάλου πλέον. Ο δάσκαλος, από μοναδική πηγή γνώσης, έχει μετατραπεί σε καθοδηγητή του μαθητή και στο πώς θα ανακαλύψει τη γνώση. Όπως είχε πει και κάποιος συνάδελφος από Mr. Chips (θυμάστε την ταινία…) έχουν γίνει οι δάσκαλοι Mr. Jobs. Τα ξύλινα θρανία μετατράπηκαν σε διαδραστικά τραπέζια, ο μαυροπίνακας σε διαδραστικό πίνακα, το περιεχόμενο του πίνακα από εκεί που ήταν γραμμένο με κιμωλία είναι συνταγμένο και οργανωμένο σε PowerPoint presentation με δημιουργούς τα ίδια τα παιδιά, αφού και το δασκαλοκεντρικό σύστημα με τη σειρά του αντικαταστάθηκε σε μαθητοκεντρικό, ομαδοσυνεργατικό σύστημα και σε λίγο καιρό τα βιβλία θα αντικατασταθούν από e-books, iPads ή tablets. Και το ερώτημα… Όλα αυτά διευκολύνουν τη γνώση και μετασχηματίζουν το ρόλο του δασκάλου; Αναμφισβήτητα ναι!!!
Διαβάστε περισσότερα: εδώ