Σωστή στρατηγική – (Οι άνθρωποι μαθαίνουν αξιοποιώντας αποτελεσματικές και ευέλικτες στρατηγικές που τους βοηθούν να κατανοούν λογικά, να μαθαίνουν και να επιλύουν προβλήματα.)
Tα παιδιά αναπτύσσουν στρατηγικές για να βοηθήσουν τον εαυτό τους στην επίλυση των προβλημάτων από μικρή ηλικία. Για παράδειγμα, όταν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας πάνε στο σούπερ μάρκετ για να αγοράσουν κάποια είδη, τα επαναλαμβάνουν συχνά στο δρόμο για να τα θυμούνται καλύτερα. Τα παιδιά αυτά έχουν ανακαλύψει την επανάληψη ως στρατηγική στη βελτίωση της μνήμης τους, χωρίς κανείς να τους το έχει υποδείξει. Όταν πάνε στο σχολείο, τα παιδιά χρειάζονται βοήθεια από τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν ανάλογες στρατηγικές για την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων, για την κατανόηση κειμένων, όταν μαθαίνουν από άλλους συμμαθητές τους ή από το δάσκαλο κλπ. Η έρευνα δείχνει ότι αν οι εκπαιδευτικοί κάνουν συστηματικές προσπάθειες να διδάξουν τέτοιες στρατηγικές μάθησης στα παιδιά μόνο σημαντικά οφέλη μπορεί να προκύψουν. Όσο ευρύτερο είναι το φάσμα των στρατηγικών που τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιούν σωστά, τόσο πιο επιτυχημένη μπορεί να είναι η επίλυση προβλημάτων, στην ανάγνωση, στην κατανόηση κειμένου και στη μάθηση γενικότερα. Στην τάξη….
Διαβάστε περισσότερα: εδώ