Ο τομέας Δια Βίου Εκπαίδευσης και το ΚΔΒΜ της Employ, ως πιστοποιημένο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης και αδειοδοτημένος πάροχος Δια Βίου Μάθησης από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας (Α.Π.7459/2014), υλοποιεί το διαδικτυακό σεμινάριο «Ένταξη Μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Σχολείο για Όλους: Στρατηγικές Κοινωνικής Ενσωμάτωσης» προκειμένου να ενημερώσει και να καταρτίσει τους συμμετέχοντες στο θεματικό πεδίο της Ειδικής Αγωγής.
Η διακήρυξη της Σαλαμάνκα (UNESCO, 1994) προσανατόλισε τα τελευταία χρόνια, πολλές ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου στην προσπάθεια για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση στα πλαίσια του Σχολείου για όλους. Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα προσανατολίζεται στη μεταρρύθμιση, στην αναδόμηση και στην καινοτομία, για να δημιουργηθούν εκείνες οι συνθήκες ώστε οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να φοιτούν στο σχολείο της γειτονιάς του. Σ’ αυτό το πλαίσιο, και η Ελλάδα προχώρησε σε νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε να προωθήσει την ενσωμάτωση και την ένταξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην γενική τάξη. Παρ’ όλες τις νομοθετικές ρυθμίσεις, δεν έχουν πραγματοποιηθεί ουσιαστικές αλλαγές στις πολιτικές, την κουλτούρα και τις πρακτικές των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ώστε να ανταποκρίνονται στην διαφορετικότητα του κάθε μαθητή. Oι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν προετοιμάζονται για την σχολική τους ένταξη, ούτε όμως και οι συμμαθητές τους στην γενική τάξη για την αποδοχή του νέου συμμαθητή, ακόμη πιο ελλιπής είναι η ετοιμότητα του εκπαιδευτικού. Αποτέλεσμα αυτής της ολιγωρίας είναι το σύνηθες φαινόμενο, οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να μην ενσωματώνονται στην τάξη, να βιώνουν τη σχολική αποτυχία και να περιθωριοποιούνται.
Υπό το πρίσμα αυτού του προβληματισμού, πώς μπορούμε λοιπόν να εκπαιδεύσουμε αποτελεσματικά τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο Σχολείο για Όλους; Στο σεμινάριο αυτό γίνεται ιστορική ανασκόπηση της Ειδικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αποσαφήνιση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, θεωρητική και ερευνητική ανασκόπηση των μοντέλων εκπαίδευσης που εφαρμόστηκαν και εφαρμόζονται, προτείνονται άτυπα τεστ αξιολόγησης, μέθοδοι παρέμβασης του εκπαιδευτικού για την κοινωνική ενσωμάτωση του μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και προγράμματα διαφοροποιημένης και εξατομικευμένης διδασκαλίας στα πλαίσια του σχολείου για Όλους. Θα γίνει μελέτη περιπτώσεων, ώστε βιωματικά οι συμμετέχοντες να οδηγηθούν σε πρακτικές που θα τους βοηθήσουν στο εκπαιδευτικό τους έργο.
Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε την αναλυτική ανακοίνωση.
Δηλώστε συμμετοχή εδώ.