Οι σχολικές επισκέψεις σε μουσεία εντάσσονται στα σχολικά προγράμματα καθώς εκπληρώνουν ορισμένες βασικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ειδικότερα, ο ρόλος του σχολείου δεν περιορίζεται μόνο στην παροχή χρήσιμων δεξιοτήτων αριθμητικής και εγγραμματισμού, αλλά φροντίζει να διαμορφώνει νέους και νέες που θα εκτιμούν τις τέχνες και τον πολιτισμό. Μέσω των εκδρομών αυτών τα σχολεία εξισορροπούν την πρόσβαση των μαθητών στην πολιτισμική κληρονομιά. Πιο συγκεκριμένα, οι σχολικές εκδρομές σε μουσεία και άλλους χώρους συμβάλλουν στην ανάπτυξη των μαθητών και δημιουργούν ελεύθερες προσωπικότητες με περισσότερες γνώσεις για την τέχνη καθώς και ισχυρότερες δεξιότητες κριτικής σκέψης. Σύμφωνα με σχετική έρευνα, οι μαθητές μετά τις επισκέψεις μπορούσαν να ανακαλέσουν περισσότερες πληροφορίες. Για παράδειγμα, οι μαθητές που παρακολούθησαν κάποια ξενάγηση σε μουσείο ήταν σε θέση να ανακαλέσουν πληροφορίες για πίνακες που είχαν δει και συζητήσει . Αν ληφθεί υπόψη ότι οι μαθητές δεν είχαν κάποιο συγκεκριμένο λόγο για να θυμούνται όλες αυτές τις πληροφορίες(καθώς δεν υπήρχε κάποιο τεστ γνώσεων μετά την εκδρομή), είναι εντυπωσιακή η δυνατότητά τους να ανακαλούν τόσες ιστορικές και πολιτισμικές πληροφορίες. Τα παραπάνω αποτελέσματα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι τέχνες και τα μουσεία είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο που μπορεί να συμπληρώσει και να ενισχύσει την ιστορική και πολιτισμική γνώση που προσφέρει το σχολείο μέσω των διδακτικών αντικειμένων του.