του Δ. Μπράτη
Από το Δελτίο τύπου της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας:
“…Η αποτίμηση του εκπ/κού και παιδαγωγικού έργου είναι απαραίτητη και οφείλει να διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού και σκοπό έχει τη βελτίωση του εκπ/κού και παιδαγωγικού έργου. Με δεδομένο ότι οι τρέχουσες διαδικασίες αξιολόγησης δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό, αυτές αναστέλλονται προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες. Πάντοτε μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και τους φορείς τους.
Η διαφαινόμενη πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας και διοικητικής μεταρρύθμισης να καταργήσουν τους νόμους και τα διατάγματα της αξιολόγησης-χειραγώγησης(αντικαθιστώντας τα με άλλα ,μέσα από διάλογο με τους φορείς),το πειθαρχικό δίκαιο και να επαναφέρουν τους αιρετούς στα πειθαρχικά συμβούλια όχι μόνο αποτελεί θετική εξέλιξη ,αλλά αλλάζει άρδην και το κλίμα “τρομοκρατίας” και κατήφειας που υπήρχε στα σχολεία ,εξαιτίας της δαμόκλειας σπάθης των πειθαρχικών και της αξιολόγησης του ΠΔ152/13. Θυμίζει θα έλεγα-τηρουμένων των αναλογιών-μέρες του Οκτώβρη του 1981 ,όταν ο αείμνηστος υφυπουργός παιδείας Πέτρος Μόραλης σε μια μέρα κατήργησε τον θεσμό του επιθεωρητή που υπήρχε στην εκπαίδευση από το 1830 και ήταν ο “μπαμπούλας”των εκπαιδευτικών. Η κατάργηση ,όμως, μόνο δεν φτάνει.Αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου ,όπως και του κάθε έργου, πρέπει να υπάρχει. Η ΔΟΕ θα πρέπει να επικαιροποιήσει τις θέσεις της και να προσέλθει στο διάλογο , που όπως φαίνεται σύντομα θα ξεκινήσει,προκειμένου να θεσμοθετηθεί ένα σύστημα αξιολόγησης -αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου που θα εγγυάται την παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία,που δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα,δεν θα συνδέεται με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη ,αλλά θα έχει καθαρά ανατροφοδοτικό χαρακτήρα. Είναι, πλέον ,η ώρα των προτάσεων …Τώρα είναι η ευκαιρία να θεσμοθετηθεί ένα σύστημα αξιολόγησης -αποτίμησης με βάση τις θέσεις μας. Ας μην την αφήσουμε να χαθεί.