Open Close

Γ. Τρούλης: Το υπουργείο παιδείας αποσύρει πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης

Γ. Τρούλης: Το υπουργείο παιδείας αποσύρει πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης

Η ηγεσία του υπουργείου παιδείας συνεχίζει τις θεσμικές παραφωνίες σε ό,τι αφορά τα ζητήματα της εκπαίδευσης και τις πραγματικές στοχεύσεις που οφείλει να έχει η εκπαιδευτική πράξη σε σχέση με την παιδαγωγική διάσταση διδακτικών αντικειμένων και θεματικών αξόνων. Μετά τον τραγέλαφο της «προνομοθέτησης» με εγκυκλίους (π.χ. επιλογή σημαιοφόρων, εορτασμός Τριών Ιεραρχών με δυο διαφορετικού περιεχομένου εγκυκλίους χωρίς να έχει ψηφιστεί ο αντίστοιχος νόμος) προχωρά σε αναστολή ενός προγράμματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, στα μέσα της χρονιάς, κι ενώ έχει ξεκινήσει ήδη να εφαρμόζεται.

Το ιστορικό του προγράμματος «Παίζω με τον Φρίξο και μαθαίνω για το σώμα μου και τις διαπροσωπικές σχέσεις» ξεκινά από μια συγγραφική ομάδα εκπαιδευτικών (νηπιαγωγών και δασκάλων) στο Ρέθυμνο, για να αντιμετωπιστούν τα σοβαρά φαινόμενα σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών, ανεπιθύμητων κυήσεων, αποτροπή σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων ακόμα και τα αποτρόπαια φαινόμενα παιδεραστίας. Το πρόγραμμα την περσινή χρονιά, 2019, έλαβε το Παγκόσμιο βραβείο αριστείας και καινοτομίας εκπαιδευτικού προγράμματος σεξουαλικής αγωγής από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Σεξουαλικής Υγείας.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα από το 2015 λαμβάνει κάθε χρόνο την έγκριση από το ΙΕΠ και αμέσως μετά από το Υπουργείο Παιδείας, όπως έλαβε και φέτος με την Πράξη του ΙΕΠ 42/17-10-2019 και με αρ. Πρωτ.  του YΠAIΘ 163744/21-10-2019. Ξαφνικά στα μέσα της χρονιάς τον Ιανουάριος του 2020, με πολιτική απόφαση, έγινε αναστολή του προγράμματος και παραπέμφθηκε σε επανεξέταση από τη νέα διοίκηση του ΙΕΠ. Ταυτόχρονα, την ίδια περίοδο το Υπουργείο Παιδείας ενώ παγώνει το πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, στέλνει στις 28/01/2020 την εγκύκλιο Φ16/11644/Δ2  ημ. 28/01/2020, με υπογραφή της Γενικής Γραμματέα του Υπουργείου  κατ’ εντολή υφυπουργού (όπως αναγράφεται στο επίσημο έγγραφο), «Ενημέρωση σχετικά με την ημερίδα “Σύγχρονη Παιδεία και Ελληνορθόδοξη Παράδοση” της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων “Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ” για εκπαιδευτικούς Π.Ε. και Δ.Ε. και για μαθητές/τριες Λυκείων της Περιφέρειας Αττικής – Φεβρουάριος 2020 – σχ. έτ. 2019-2020». Η συγκεκριμένη “Πανελλήνια Ένωση Γονέων (ΓΕΧΑ)” ήταν αυτή που στις 5 Ιουλίου 2009 είχε στείλει επιστολή στον τότε Υπουργό Παιδείας, ζητώντας να μην εισαχθεί το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής στην εκπαίδευση, εάν δε λάβει υπόψη του τις απόψεις των εμπλεκόμενων φορέων (τους ίδιους δηλαδή) και φυσικά της Εκκλησίας. Είναι η ίδια οργάνωση που το 2014 έκανε κατάληψη του 73ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών και απαιτούσε “έξωση” των μαθητών διεκδικώντας από το δημόσιο το κτίριο του σχολείου στα Πετράλωνα. Μετά τη δημοσιοποίηση αυτών των γεγονότων το Υπουργείο Παιδείας αναγκάστηκε να αναδιπλωθεί και να αποσύρει την απαράδεκτη αυτή εγκύκλιο. Σε αυτό το σημείο να υπογραμμίσουμε ότι παράγοντες της εκκλησίας έκαναν, την προηγούμενη περίοδο,  παρεμβάσεις για τέτοια προγράμματα και υπήρξε σχετική αρθρογραφία σε εκκλησιαστικά site που έκαναν λόγο, από τον Νοέμβριο,  για “απαράδεκτο πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης για νήπια” αναφερόμενοι στο συγκεκριμένο πρόγραμμα…

Το παράδοξο της όλης υπόθεσης είναι ότι η Υπουργός Παιδείας σε δήλωσή της στην εφημερίδα «Καθημερινή», στις 3 Φεβρουαρίου, αναφέρθηκε σε “νέες θεματικές” που θα αναπτυχθούν πιλοτικά στο ωρολόγιο πρόγραμμα, από το νέο σχολικό έτος, και εμπεριέχεται η σεξουαλική αγωγή. Το παράδοξο δεν είναι ότι εξήγγειλε την ανάπτυξη θεματικών όπως η σεξουαλική αγωγή αλλά ότι ενώ κάνει αυτές τις δηλώσεις, ταυτόχρονα παγώνει ένα πρόγραμμα πάνω στη συγκεκριμένη θεματική με παγκόσμιο βραβείο. Προφανώς η έννοια της “αριστείας”, που ευαγγελίζεται συνολικά η κυβέρνηση της ΝΔ, κι εδώ έχει άλλη αξία και προφανώς άλλο εννοιολογικό περιεχόμενο.

Σε συνδυασμό όλων των παραπάνω καθώς και των δηλώσεων της υπουργού για “ιεροδιδάσκαλους” και “κατήχηση” στα σχολεία, με την πρόσφατη κατάργηση της θεματικής εβδομάδας με την οποία εισάγονταν στην εκπαίδευση θεματικές όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, οι έμφυλες ταυτότητες και η πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων, γίνεται σαφές ότι οι όποιες πιέσεις ασκούνται από παράγοντες και φορείς εκτός εκπαίδευσης και επιστημονικής κοινότητας, δεν κινούνται στη σφαίρα της ολόπλευρης και συνολικής ανάπτυξης των μαθητών στη νέα εποχή αλλά από ιδεοληπτικά χαρακτηριστικά και δογματισμούς που απλά επιθυμούν να οδηγήσουν την εκπαίδευση και συνολικά την κοινωνία σε πλήρη συντηρητικοποίηση.

Ως Ανεξάρτητη Ενωτική Εκκίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να σταματήσει να “παίζει” με τους θεσμούς και να κάνει «χατήρια» σε διάφορα συμφέροντα και να εστιάσει στην ουσιαστική παροχή ολόπλευρης μόρφωσης και ανάπτυξης των μαθητών μας. Την καλούμε να ξεπαγώσει άμεσα τις διαδικασίες για την εφαρμογή του προγράμματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης: «Παίζω με τον Φρίξο και μαθαίνω για το σώμα μου και τις διαπροσωπικές σχέσεις» την τρέχουσα σχολική χρονιά που ήδη διανύουμε. Την καλούμε επίσης να εξηγήσει στην εκπαιδευτική κοινότητα και συνολικά στην κοινωνία τους λόγους για τους οποίους απέσυρε το πρόγραμμα και να ξεκαθαρίσει το περιεχόμενο και τους στόχους της  σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία για τη νέα σχολική χρονιά (2020-21).

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.

ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

 

Comments are closed.