Πρέπει να διασφαλίζεται ο χώρος της Ειδικής Αγωγής από αμφίβολης ποιότητας και άνευ ουσίας τίτλους σπουδών, προς όφελος των μαθητών.
Για τη συνάφεια των μεταπτυχιακών με την Ειδική Εκπαίδευση, θέμα που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις σε πολλούς αναπληρωτές, τοποθετήθηκε σε γραπτή του απάντηση ο υπουργός Παιδείας ο οποίος παραθέτει και έγγραφο του ΙΕΠ υπ’ αριθμ. πρωτ. 697/3-02-2016 σύμφωνα με το οποίο οι αντιρρήσεις – ενστάσεις – αναφορές των υποψήφιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης άρχισαν τον Αύγουστο του 2015 όταν, για πρώτη φορά, δημοσιοποιήθηκαν τα κριτήρια για τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών με την υπ΄ αριθμ. 41/04-08-2015 Απόφαση του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και ήταν ιδιαίτερα έντονες από τους απόφοιτους κυρίως δύο Πανεπιστημίων του εξωτερικού (Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας και Πανεπιστήμιο DEGLI STUDI DI ROMA «TOR VERGATA»).
Μετά την πρώτη δημοσίευση των κριτηρίων και τον έλεγχο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών που κατατέθηκαν, διαπιστώθηκαν τα ακόλουθα:
- Το 2015 χαρακτηρίζεται ως το έτος με τους περισσότερους νέους τίτλους σπουδών στην ΕΑΕ. Συγκεκριμένα, μέχρι το 2014 είχαν κατατεθεί 1.811 τίτλοι σπουδών στην ΕΑΕ, ενώ το 2015 κατετέθησαν 1610 επιπλέον νέοι τίτλοι, εκ των οποίων, οι 1143 τίτλοι προέρχονται από το Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας (641 τίτλοι) και από το Πανεπιστήμιο DEGLI STUDI DI ROMA «TOR VERGATA» (502 τίτλοι). Δηλαδή, το 78.63% των νέων τίτλων προέρχονται από δύο μόνο Πανεπιστήμια. Ακολουθούν με μονοψήφια ποσοστά η Βουλγαρία (6,21%), η Ελλάδα, με δέκα Πανεπιστήμια να απονέμουν το 4,22% των τίτλων, η Αγγλία με 3,29% και όλες οι υπόλοιπες χώρες με 7,64%.
- Τα κριτήρια δεν είχαν αναδρομική ισχύ για όσους είχαν ολοκληρώσει τις σπουδές τους και φυσικά για όσους είχαν ενταχθεί στους πίνακες ΕΑΕ πριν το σχολικό έτος 2015-2016. Συνεπώς, τα κριτήρια δεν αιφνιδίασαν κανέναν και δεν ήταν “μεσούσης” της σχολικής χρονιάς.
- Η τροποποίηση των κριτηρίων έγινε με βάση τη θεμελιώδη αρχή της συνέχειας του Κράτους Δικαίου, η οποία δεν περιορίζεται μόνο στους διαμαρτυρόμενους υποψήφιους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, αλλά περιλαμβάνει και τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τις οικογένειές τους, το σύνολο των εκπαιδευτικών ΕΑΕ, τους απόφοιτους πανεπιστημίων που πληρούν τα κριτήρια, αλλά και αυτών που ενδιαφέρονται και ενεργά συνεισφέρουν για την αναβάθμιση της ΕΑΕ.
- Η Επιτροπή έκρινε ομόφωνα ότι η ευθύνη για την αναβάθμιση των σπουδών ανήκει στα Πανεπιστήμια, τα οποία είχαν τον χρόνο μετά τον Αύγουστο του 2015 και εντός του ακαδημαϊκού έτους 2015-2016 να αναβαθμίσουν τα προγράμματα σπουδών τους, ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των νέων κριτηρίων.
- Για τον λόγο αυτόν, τα κριτήρια τροποποιήθηκαν όσο αφορά στη διάρκεια σπουδών σε 3 εξάμηνα από 4 και όσο αφορά στα σχετικά με την Ειδική Εκπαίδευση μαθήματα σε 6/9 από 6/8. Η πρακτική άσκηση κρίθηκε, για δεύτερη φορά, άκρως απαραίτητη και αποφασίστηκε ομόφωνα ότι μπορεί να γίνεται ως μέρος των σπουδών με αναλυτική περιγραφή.
- Δεν απαιτήθηκε, όπως ήταν η σχετική εισήγηση του Προέδρου της Επιτροπής, η πρακτική να γίνεται στη χώρα του εκπαιδευτικού ιδρύματος.
- Η διαμαρτυρία για την μη αναγκαιότητα της πρακτικής άσκησης ή της ισοδυναμίας της με την προγενέστερη εμπειρία δεν συνάδει με την διεθνή πρακτική και τις ιδιαιτερότητες του πολύ μεγάλου φάσματος της ΕΑΕ.
- Τέλος, σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο του ΙΕΠ, πρέπει να διασφαλίζεται ο ευαίσθητος χώρος της εκπαίδευσης και δη της Ειδικής Αγωγής από αμφίβολης ποιότητας και άνευ ουσίας τίτλους σπουδών, προς όφελος των μαθητών.
Διαβάστε την απάντηση του Υπουργού Παιδείας ΕΔΩ
Πηγή: xenesglosses.eu