Στις 20 Νοεμβρίου 2015 με δελτίο τύπου το Υπουργείο Παιδείας ενημέρωνε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς ότι η «Αντισταθμιστική Εκπαίδευση ξαναγίνεται προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθώς αναγνωρίζεται η ανάγκη των μαθητών-τριών για κάλυψη γνωστικών κενών και εμβάθυνση στη διδασκόμενη ύλη, ώστε να ολοκληρώσουν απρόσκοπτα την υποχρεωτική εκπαίδευση, να υπάρξει μείωση της μαθητικής διαρροής και να βοηθηθούν στον αγώνα τους για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».
Στην ανακοίνωση του Υπουργείου επισημαίνονταν ότι «η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη στα Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ θα προσφερθεί στους μαθητές-μαθήτριες και πάλι, μετά την περσινή διακοπή της» και υπόσχονταν ότι «Παιδιά που προέρχονται από οικογένειες με πολύ χαμηλά εισοδήματα, παιδιά μεταναστών, παιδιά που λόγω της οικονομικής κρίσης δεν έχουν την δυνατότητα να καταφύγουν σε εξωσχολική βοήθεια, μπορούν τώρα να βοηθηθούν με κριτήριο την ανάγκη τους για βελτίωση στα μαθήματα. Έτσι θα είναι πλήρως ενταγμένα στην διαδικασία μάθησης χωρίς τον φόβο της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και με δυνατότητες ενίσχυσης της προετοιμασίας τους για εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ».
Σήμερα, τρεις μήνες περίπου μετά, και μερικές εβδομάδες πριν από τις διακοπές του Πάσχα με τις οποίες λήγει για φέτος ουσιαστικά το διδακτικό έτος, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι η πρόσθετη διδακτική στήριξη στα Λύκεια δε θα πραγματοποιηθεί για φέτος».
Ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας, τη Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου, σε απάντηση Ερώτησης στη Βουλή, ανακοίνωσε ότι «δε θα πραγματοποιηθεί για τη φετινή χρονιά η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη για Λύκεια και ΕΠΑΛ, διότι το υπουργείο δεν κατάφερε να εξασφαλίσει την απαραίτητη χρηματοδότηση από κοινοτικά κονδύλια».
Προβλήματα υπάρχουν όμως και με την ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια, ένα πρόγραμμα που έδω και αρκετό καιρό το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι θα εφαρμοστεί την τρέχουσα σχολική χρονιάτονίζοντας ότι «έχουν εξασφαλιστεί 1.023 πιστώσεις μέσω ΕΣΠΑ για προσλήψεις εκπαιδευτικών». Ωστόσο και εδώ, μόλις δυο περίπου μήνες πριν από το τέλος του διδακτικού έτους ούτε για το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχουν δοθεί συγκεκριμένες ημερομηνίες έναρξης.
Την ίδια στιγμή, υπάρχουν χιλιάδες παιδιά λαϊκών οικογενειών, ειδικά παιδιά που φέτος βρίσκονται στη Γ” τάξη Λυκείων και ΕΠΑΛ, τα οποία δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να κάνουν φροντιστήριο, αλλά και φτωχοί μαθητές Γυμνασίου που περίμεναν την έναρξη της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης σαν ανακούφιση.
ΚΟΒΟΝΤΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Παράλληλα το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο του που κοινοποιήθηκε στα σχολεία στις 1-2-2016 καταργεί την ρύθμιση που υπήρχε να θεωρείται συμπλήρωση ωραρίου η πραγματοποίηση προγραμμάτων αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, λειτουργίας των σχολικών βιβλιοθηκών κ.α.
Ζητά να αφαιρεθούν οι ώρες όσων εκπαιδευτικών συμπλήρωναν ωράριο (1-2 ώρες) με αυτόν τον τρόπο αξιοποιώντας στοιχεία από τον ηλεκτρονικό «spy» που κατ’ ευφημισμόν αποκαλείται “my school”.
Όπως καταγγέλλει η Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, «τo υπουργείο με την απόφαση αυτή πλήττει την μαθησιακή και παιδαγωγική διαδικασία δημιουργεί προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων καθώς βρισκόμαστε στο μέσον της σχολικής χρονιάς και βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη πλήθος τέτοιων προγραμμάτων σε όλα τα σχολεία».
Ουσιαστικά καταργεί τα προγράμματα αυτά, που σε πολλές περιπτώσεις συγκέντρωναν το έντονο ενδιαφέρον των παιδιών. καθιστούσαν πιο ελκυστική την εκπαιδευτική διαδικασία και διεύρυναν τους ορίζοντες τους.
Είναι φανερό πως επιδιώκεται εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού προκειμένου να «καλυφθούν» όπως -όπως και εντελώς τυπικά κενά που μετά από 6 μήνες υπάρχουν στα σχολεία. Για άλλη μια φορά το υπουργείο φορτώνει την πολιτική των μηδενικών διορισμών στις πλάτες εκπαιδευτικών και μαθητών.
Χρήστος Κάτσικας
www.alfavita.gr